Witam !
Mam do zaoferowania auto w pełni przygotowane do zmagań sportowych w rajdach przeprawowych.
Baza to Defender 90 PickUp z V8 . Silnik i skrzynia R380 pochodzi z Disco z 98 roku . Reduktor to oryginał z defendera.
wały oryginalne z Disco z tym , że tylny przerobiony na krzyżak.
Silnik jest po kapitalnym remoncie, wymienione zostały panewki, pierścienie, pompa olejowa WSZYSTKIE uszczelnienia Nowe, głowice splanowane sprawdzone i odszczurzone. ( silnik ma przejechany jeden rajd od remontu)
Mosty zostały rozebrane do śrubki (wypiaskowane i pomalowane) i poskładane na nowych częściach, z tym , że tylny dyfer został zastąpiony blokadą ARB a przedni jest poskładany na THORSENIE z Ditroit .
Tarcze jak i klocki hamulcowe są nowiutkie a zaciski zostały rozebrane , wypiaskowane i poskładane na nowiutkich częściach.
Zawieszenie to sprężyny i amortyzatory OLD MAN EMU + 2 cale, wahacze , sierżant i inne obute są w nowiuteńkie POLIBUSH'e .
Felgi stalowe 16x8,5 z odsadzeniem -5 więc nie było potrzeby stosowania dystansów. Opony to SIMEX EXTREME z Silverstona 35 x 10,5 x 16" w stanie niemalże nowym (przelatane mają trzy rajdy)
Na zewnątrz auto ma zbudowaną przemyślaną klatkę bezpieczeństwa z rur precyzyjnych wg załącznika J . Na pace są uchwyty na koło zapasowe łopatę i Hilifta jak również doczepiona jest na stałe hermetyczna wojskowa skrzynia na rajdowy ekwipunek. Na tylnej części klatki znajduje się również nowiuteńka chłodnica z dwoma wydajnymi wentylatorami załączanymi osobno. Jest możliwość bezinwazyjnego powrotu na chłodnicę w komorze silnika - w komplecie jest nowe WISKO . Obok chłodnicy znajduje się dwutłokowy kompresor zasilający blokadę i sprzęgło wyciągarki.
W kabinie jest zbudowana customowa deska rozdzielcza w której jest umiejscowiona tablica bezpieczników z przekaźnikami , metromierz, lampka dla pilota, dwa gniazda zapalniczki i wszystkie instrumenty pokładowe oraz komputer silnika. W kabinie jest intensywne oświetlenie LED , gaśnica , duży schowek pomiędzy siedzeniami, główny wyłącznik prądu do instalacji i drugi na wyciągarkę, oraz zawór do pneumatycznego zwalniania sprzęgła wyciągarki. Wyciągarka to ComUp 9500 - bardzo szybka i silna wyciągarka (można se wygooglać - inna liga niż chiński superłincz czy inne montany i dragony)
Na ryju zderzak o przemyślanej konstrukcji (bardzo cofnięty a winda schowana pomiędzy podłużnice, na konstrukcji tarana są zamontowane ściągalne uchwyty do trapów "kewlarowych" i wieszaki na linę z wyciągarki oraz uchwyty na szekle.
Drążki kierownicze chronione są z przodu grubą aluminiową płytą a za mostem jest osłona stalowa.
Rama zdrowa, karoseria delikatnie mówiąc ma historię rajdową więc nie należy szukać rys na lakierze bo to bez sensu, aczkolwiek nie ma na niej grama szpachli;)
Na wyposażeniu jest dodatkowy rozrusznik i być może alternator i pasek micro i wcześniej wspomniane wisko.
Auto zostało zbudowane od zera, bez oszczędności, miało służyć przez parę lat do zabawy na rajdach przeprawowych, niestety pojeździło tylko jeden sezon w cyklu POLAND TROPHY w klasie samochodów fabrycznych. W tym czasie zostały usunięte drobne awarie wynikłe z okresu dorastania projektu i weryfikowania przez naturę drobnych niedociągnięć (vide chłodnica przeniesiona na tył).
Jak już wcześniej napisałem NIESTETY muszę się pożegnać z tym projektem w związku z wydarzeniami , które miały miejsce w moim życiu osobistym.
Auto do oglądania w Opolu tel kontaktowy : 601 [zasłonięte] 906