DEAD SPACE 2 CLASSICS X360
Akcja opisywanej produkcji rozgrywa się trzy lata po wydarzeniach z pierwowzoru. Główny bohater, Isaac, leczy swoje skołatane nerwy na ogromnej stacji kosmicznej "Sprawl" zlokalizowanej w pobliżu jednego z księżyców Saturna. Niestety, mimo iż wspomniany inżynier jeszcze nie doszedł całkiem do siebie, to znów przyjdzie mu się zmierzyć z Necromorphami. Paskudztwa ponownie zaatakowały i postanowiły wybić wszystkich mieszkańców tej uroczej koloni. Przez całą grę Isaac będzie naocznym świadkiem rozprzestrzeniania się potworów i postępującej czystki.
Nowe otoczenie będzie ma zupełnie inny charakter, niż statek znany z Dead Space. Sprawl to kolonia, więc znajdują się na niej takie pomieszczenia jak sklepy, kościół czy szpital. Poza tym większość lokacji nie jest, jak wcześniej, zamknięta.
Poważne zmiany zaszły w temacie serwowania kolejnych dawek horroru prosto do bielizny gracza. W Dead Space, Isaac cały czas był nękany - w "dwójce" ekipa Visceral Games postanowiła zmienić podejście i zastosować teorię rollercoastera. Podczas zwiedzania Sprawl Isaac będzie miał chwile, gdy kolejne potwory będą padać przed nim jak muchy i sytuacja będzie wydawała się być pod kontrolą. Wszystko to tylko po to, aby uśpić czujność gracza i nagle przyprzeć go do ściany, zmusić go do walki o przeżycie oraz rozpaczliwej obrony każdego punktu zdrowia.
W Dead Space 2 bohater stał się konkretnym człowiekiem z charakterem - rozmawia z innymi postaciami i komentuje sytuacje. Na pokładzie Sprawl spotkamy wiele osób, które zlecą nam zadania. Początkowo Isaac chętnie będzie pomagać potrzebującym, jednak z czasem zacznie go to irytować, co zaowocuje złośliwymi tekstami z jego strony.
Projektanci Visceral Games przygotowali nową galerię deformacji ludzkich ciał. Jednym z nowych stworów są... małe dzieci z oderwanymi ustami, zamkniętymi oczami i długimi szponami. W ciemności będą zdradzać je jedynie błyszczące zęby ułożone w złowieszczy uśmiech. W kolejce czeka też stwór wyglądający z daleka na sam szkielet z przerośniętym pazurami. Jednak jeżeli zbliżymy się do niego, szybko przekonamy się o jego ukrytej broni - przełyku. Tak, właśnie zwisającym luźno przełykiem Isaac może zostać złapany przez tego Necromorpha i zostać przyciągniętym do swojego oprawcy. Na koniec zostali Stalkerzy - istoty, które nieśmiałym ćwierkaniem zwabiają do siebie swoje przyszłe ofiary. Ich sztuczka polega na tym, że zazwyczaj w pobliżu jednego z nich czai się cała chmara jego pobratymców, którzy tylko czekają, aby przebić na wylot jakieś biedne ludzkie ciało...
Wielu graczy narzekało, że w poprzedniej części przygód Isaaca Plasma Cutter zbyt bardzo wyróżniał się mocą spośród pozostałych broni. Twórcy postanowili ulepszyć resztę arsenału, pozostawiając Cutter takim, jakim był. Ponadto w rękach Isaaca znajdą się takie nowe zabawki jak chociażby Javelin Gun, który pozwala na przybijanie Necromorphów do ścian.
W Dead Space 2 pukawki nie służą tylko do unicestwiania kolejnych przeciwników, lecz także od walki z grawitacją. Isaac oprócz odbijania się, może także dryfować w przestrzeni. W takiej sytuacji, aby wrócić do ściany będziemy musieli strzelać w przeciwnym kierunku i zdać się na powstałą przy tym siłę odrzutu.
Galeria