Dead Reefs to kolejna gra przygodowa wyprodukowana w studiu Streko-Graphics Inc. i wydana przy współpracy z DreamCatcher/The Adventure Company, firmy która już od wielu lat z niesłabnącą pasją dostarcza nam tego typu pozycje.
Opowieść ta ma miejsce w XVIII wieku, na tytułowej wysepce u wybrzeży Anglii, zamieszkiwanej swego czasu przez hordy piratów. Korsarze zwabiali przepływające statki naprowadzając je na okoliczne rafy, w odpowiednim momencie mordując bezbronną załogę i łupiąc transportowany ładunek. Pewnego deszczowego wieczoru, do brzegu Dead Reefs przybili nieświadomi niczego mnisi, odbywający podróż na sąsiednią wysepkę. Piraci dowodzeni przez zdeprawowanego Barona DeSantra wybili w pień zakonników, znajdując przy ciele kapitana statku tajemniczy relikt. Wówczas na mieszkańców lądu spadła klątwa, która uaktywnia się co dziewięć lat zmuszając tuziemców do popełnienia okrutnej zbrodni. Przerażeni ludzie porzucili profesję morskich rozbójników licząc, że to właśnie ona stała się przyczyną nieszczęść. Niestety, przekleństwo dalej zbiera śmiertelne żniwa.
Od tamtych wydarzeń mija ponad sto lat. Na kilka dni przed jedenastą z kolei ofiarą, w niewyjaśnionych okolicznościach ginie potomek Barona DeSantra. Na miejsce tragedii wysłany zostaje śledczy Amadeo Finvinero, który z ramienia zaniepokojonego króla ma rozwikłać całą tajemnicę. To właśnie w niego wciela się gracz.
Twórcy zdecydowali się na przedstawienie rozgrywki za pośrednictwem widoku z trzeciej osoby oraz wykorzystanie sterowania przy pomocy klawiszy kierunkowych. Zastosowany silnik 3D pozwala na zwiększenie interakcji z otoczeniem (względem klasycznych rozwiązań 2D) i wspiera takie efekty jak: dynamiczne cieniowanie i oświetlenie oraz realistyczną mimikę twarzy. W grze występują zagadki typowo logiczne, oparte m.in. na używaniu zebranych przedmiotów. Na użytkowników Dead Reefs czeka atmosferyczna muzyka oraz grafika wiernie odwzorowująca realia osiemnastego stulecia.