De Profundis to reedycja niedostępnej od lat polskiej gry RPG. Wydana
w roku 2001, była drugą, która doczekała się wydania zagranicą. Miała
swoje wydanie anglojęzyczne (Hogshead Publishing), hiszpańskie (Edge
Enternainment) oraz niemieckie (Krimskrams Kiste). Została tam zauważona
i doceniona, czego wyrazem jest nagroda For Excelence in Gaming.
De Profundis narodziło się z fascynacji prozą H. P. Lovecrafta, jej
specyficznym klimatem grozy i szaleństwa. Gracze w De Profundis
nawiązują do niej, tworząc niesamowite opowieści rodem z opowiadań
mistrza z Providence. Czynią to - w przeciwieństwie do klasycznego RPG -
nie na sesjach, lecz za pomocą listów, preparowanych materiałów, za
pomocą korespondencji.
De Profundis wciąga graczy w wędrówkę po krainach wyobraźni, każe
spojrzeć na rzeczywistość z innego, dziwnego, niesamowitego punktu
widzenia. To przede wszystkim gra dla dojrzałych, aktywnych graczy,
którzy znajdują przyjemność w przygotowywaniu kolejnych fragmentów
korespondencji tak, by była ona jak najbardziej inspirująca dla
współgraczy, by tchnęła autentyzmem i grozą.
Taki jest i sam podręcznik. Napisany w formie listów autora do
czytelnika, nie mieści się w ramach standardowego przewodnika po
regułach gry. Ma zadanie raczej inspirować, zarażać klimatem gry,
zachęcać do sięgnięcia po pióro. Zdaje się mówić - „Spójrz, to więcej
niż gra" - i robi to przekonująco. Wszak De Profundis urzeka najbardziej
właśnie wtedy, gdy czytając kolejny list, gracz zapomni, że to tylko
fikcja, opowieść innego gracza o zmyślonych wydarzeniach z
wyimaginowanego świata. W tym tkwi właśnie urok gry.
Specjalnie dla nowej edycji Michał Oracz przygotował rozszerzenie,
którego ideą jest przystosowanie De Profundis do nowego medium - poczty
elektronicznej. Poprzednia edycja konsekwentnie piętnowała je, jako
nowoczesne i nie przystające do ducha gry. Wraz z upływem czasu okazało
się, że e-maile nie tylko nie stoją z nim w sprzeczności, lecz mogą
rozwinąć go, oferują nowe, niedostępne tradycyjnemu listopisarstwu
możliwości. Konwersja na e-maile zaowocowała partią soczystego
materiału, tym razem pod postacią wydruków e-maili właśnie.
Lecz na tym nie koniec. Do wydania dołączono bowiem materiały
Cadracha, doświadczonego gracza w De Profundis. W książce znajduje się
pakiet jego tekstów poświęconych z jednej strony usprawnieniu rozgrywki,
z drugiej zaś - wykorzystaniu De Profundis do rozgrywek innych niż
osadzone w klimacie grozy H.P. Lovecrafta. Cadrach stara się ująć
esencję erpegowego grania za pomocą listów, a tym samym otwiera drogę
rozgrywkom w dowolnej konwencji czy fikcyjnym świecie.
Liczba stron: 100
Rodzaj oprawy: miękka
Wydawca: Wydawnictwo Portal
Wydanie: polskie
Waga: 0.4 kg
Producent: Portal