Akcja gry rozgrywa się w 1938 roku, oferując nam możliwość pokierowania postacią pilota Willa. Główny bohater wskutek awarii samolotu ląduje wraz ze swoją przyjaciółką Avą w samym centrum Trójkąta Bermudzkiego. Na drodze głównych postaci stają mechaniczni przeciwnicy będący przedstawicielami wrogiej rasy obcych, a na domiar złego Will i Ava odkrywają, że trafili do tytułowego alternatywnego wymiaru. Naszym zadaniem jest nie tylko powstrzymanie potworów przed przedostaniem się do naszego świata, ale także opracowanie z pomocą innych rozbitków planu ucieczki. W sumie do rozegrania mamy trzy rozległe scenariusze, wzbogacone licznymi i efektownymi scenkami przerywnikowymi.
Model rozgrywki w znacznym stopniu przypomina obie części Gears of War, a to dlatego, że jednym z gwarantów sukcesu jest umiejętne prowadzenie ostrzału zza dostępnych zasłon. Główny bohater do eliminacji wrogów wykorzystuje zarówno ziemskie bronie (karabin maszynowy, granaty) jak i narzędzia zagłady będące dziełem obcej rasy (między innymi działko laserowe). W trakcie gry zabijamy różne gatunki potworów, wśród których nie brakuje zarówno słabszych bestii jak i zdecydowanie trudniejszych do pokonania wężopodobnych istot czy przebiegłych snajperów. SI wrogów stoi na wysokim poziomie, dzięki czemu są oni w stanie aktywnie reagować na nasze poczynania na polu walki.
Ważną rolę w czasie rozgrywki pełni specjalny pancerz głównego bohatera. Z czasem zyskuje on nowe funkcje, wśród których na szczególną uwagę zasługuje plecak rakietowy. Urządzenie to możemy wykorzystywać do krótkich lub długich lotów. Co ciekawe, w trakcie rozgrywania powietrznych batalii możemy przejmować kontrolę nad sojuszniczymi maszynami lub latającymi spodkami wroga.
Dark Void działa na trzeciej generacji silnika graficznego Unreal Engine, a zmagania głównego bohatera obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Gra pozwala wyłącznie na walkę w trybie singleplayer.