Wysyłka:
W trosce o szybkość realizacji zamówień, uprzejmie prosimy o wypełnianie formularza dostawy, w celu odpowiedniej klasyfikacji zamówień.
Przy zakupie kilku przedmiotów za wysyłkę zapłacisz raz.Jeżeli przy zakupionych produktach widnieje różna cena przesyłki, obowiązuje najwyższa z podanych kwot przy odpowiedniej opcji wysyłki.
Dane do wpłaty:
62 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 721181
W tytule przelewu prosimy wpisać swój login Allegro.
Regulamin:
Przed dokonaniem zakupu zapoznaj się z regulaminem dostępnym na stronie "o mnie"
Danuta Gwizdalanka HISTORIA MUZYKI. PODRĘCZNIK DLA SZKÓŁ MUZYCZNYCH. CZEŚĆ 4
Książka przedstawia poglądy na muzykę i panoramę warunków, w jakich przyszło działać jej twórcom w XX wieku. Naświetla sytuacje, w których padały hasła całkowitego zerwania z przeszłością i podporządkowania sztuki propagandzie. Objaśnia rewolucjonizujący wpływ mediów na życie muzyczne, genezę rocka i fascynacji muzyką dawną. Uzmysławia, jak różnie można pojmować czym jest muzyka w zależności od tego, czy jest się Polakiem, Francuzem, Niemcem czy Kalifornijczykiem. Po trzeciej części Historii muzyki, przedstawiającej techniki kompozytorskie, ten tom dopełnia panoramę muzyki XX wieku o jej kontekst estetyczny i społeczno-polityczny.
Wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych, od Europy oddzielone zaledwie Atlantykiem, pilegnowało związki z kulturą Starego Świata. Z zachodniego wybrzeża, po drugie stronie kontynentu, bliżej było do Japonii i Chin. Z tamtych więc stron, z Kalifornii, wywodziło się trzech kompozytorów, którzy w historię muzyki wpisali się eksperymentami, nie tyle stojącymi w opozycji do erupejskiej tradycji, co świadczącymi o obiętości nad nią. Byli to: Henry Cowell (1[zasłonięte]897-19), Harry Partch (1[zasłonięte]901-19) i John Cage (1[zasłonięte]912-19).
[Fragment książki, str. 107]
Autor |
Danuta Gwizdalanka |
Wydawca |
Polskie Wydawnictwo Muzyczne |
Okładka |
miękka |
Ilość stron |
184 |
Wymiary |
B5 stoj. 170 mm x 240 mm |
Rok wydania |
2011 |
ISBN |
978-83-[zasłonięte]-0922-0 |