Kolejne dzieło twórców słynnego Dead Space'a zabiera gracza w podróż przez dziewięć kręgów piekła, gdzie czeka go rozprawa z samym Lucyferem i jego sługami.
Dante's Inferno to dynamiczna gra akcji nastawiona na rozgrywkę dla jednego gracza. Produkcja została stworzona na podstawie twórczości XIV pisarza Dantego Alighieri. Opracowaniem dzieła zajął się oddział Electronic Arts odpowiedzialny między innymi za świetny survival horrorDead Space.
Dante’s Inferno w bardzo luźny sposób podejmuje temat Boskiej komediiwspomnianego już średniowiecznego artysty. Podobnie jak w opowieści literackiej, główny bohater gry wkracza do piekła w poszukiwaniu ukochanej Beatrycze. Wirtualna przygoda skupia się jednak na zupełnie nieobecnych elementach w dziele Alighieriego, czyli brutalnej i dynamicznej walce. Śmiałek już na wstępie historii pokonuje samą śmierć, aby wykorzystać w przyszłych zmaganiach jej charakterystyczną kosę. Pomimo sporych rozbieżności, całość została opracowana na podstawie szczegółowych opisów kolejnych kręgów piekła oraz ich mieszkańców. Miłym dodatkiem jest również obecność Wergiliusza, który jest narratorem opowieści.
Główny bohater dysponuje zestawem widowiskowych i prostych w obsłudze ciosów, a naszym zadaniem jest po prostu przedzieranie się przez hordy różnych przeciwników. Niejednokrotnie musimy zmierzyć się z potężniejszymi potworami, by na samym końcu stanąć oko w oko z samym królem piekła - Lucyferem. Sterowanie i wiele elementów mechaniki rozgrywki nawiązuje do serii God of War znanej z konsol PlayStation. Możemy więc wyprowadzać szereg kombinacji ciosów, wykorzystywać różne bronie (np. kosę lub krzyż), artefakty, moce (np. Lust Storm lub Suicide Fruit) oraz wykańczać przeciwników w szczególnie widowiskowy i krwawy sposób.
Często podczas walk uczestniczymy w błyskawicznych sekwencjach (tzw. quick time events), które pozwalają na wykonanie ciekawych akrobacji (np. wskoczenie na grzbiet dużej bestii) po wciśnięciu odpowiednio szybko wskazanych na ekranie przycisków. Pokonani przeciwnicy pozostawiają po sobie świecące kule energii i życia. Dzięki nim możemy uzdrowić rany oraz odnowić moc potrzebną do wykonywania magicznych ataków. Chociaż gra skupia się na walce, to sporo czasu poświęcamy też na skakanie, wspinaczkę, uruchamianie dźwigni i mechanizmów czy niszczenie zagradzających drogę przeszkód. Ważnym elementem są także dusze potępionych – możemy je ukarać lub uratować. Druga opcja jest co prawda nieco trudniejsza, gdyż uruchamia dodatkową mini-gierkę, jednak gwarantuje większą nagrodę, za którą możemy zwiększyć poziom umiejętności bohatera.
Na szczególną uwagę zasługuje oprawa audiowizualna tytułu, starająca się odwzorować plastyczne opisy piekła stworzone przez Alighieriego. Podczas podróży zwiedzamy dziewięć piekielnych kręgów - każdy z nich różni się znacznie od poprzedniego. W ich obrębie poznajemy wiele przerażających lokacji – przykładowy pierwszy krąg, czyli Limbo, to miejsce pełne zagubionych dusz cierpiących w wiecznej agonii. Dalsze poziomy stają się coraz mroczniejsze. Poszczególne lokacje wypełnione są dziwacznymi, wijącymi się potworami i przeciwnikami, współtworzonymi przez artystę Wayne’a Barlowe’a (znanego z pracy nad filmami: Blade, Harry Potter, Hellboy).