OPCJE REGULACJII. REGULACJA AMORTYZATORÓW DLA MAŁYCH PRĘDKOŚCITe ustawienia mają na celu regulację poziomu oporu kierownicy przy małych prędkościach, takich jakie powstają przy skręcaniu lub poprawkach podczas jazdy na wprost. Ustawienia te zmniejszają wysiłek kierowcy wymagany do utrzymania równowagi podczas skręcania kierownicą, jazdy na zakręcie i jazdy na wprost.
CHARAKTERYSTYKA:
- 38 poziomów regulacji (czerwone pokrętło)
- Możliwość ustawienia bez amortyzacji (łatwy do skręcania kierownicą) do pełnej amortyzacji (trudniejszy do skręcania kierownicą)
- Kiedy regulacja dla małej prędkości będzie ustawiona w obrębie 7 ostatnich poziomów efekt regulacji dla dużych prędkości będzie mniej zauważalny
II. REGULACJA AMORTYZATORÓW DLA DUŻYCH PRĘDKOŚCITe ustawienia mają na celu regulację oporu kierownicy przy kontaktach pojazdu z nierównościami terenu (korzenie, kamienie, etc.) przy dużej prędkości. Ustawienia te redukują wibracje i siłę kontaktu pojazdu z nierównościami terenu przy dużej prędkości, tak by zmniejszyć wysiłek kierowcy.
CHARAKTERYSTYKA:
- 9 poziomów regulacji (ciemno-szare pokrętło)
- Możliwość ustawienia bez amortyzacji (mniejsza odporność pojazdu na kontakty z nierównym terenem przy dużych prędkościach) do pełnej amortyzacji (większa odporność pojazdu na kontakty z nierównym terenem przy dużych prędkościach).
- Kiedy regulacja dla małej prędkości będzie ustawiona w obrębie 7 ostatnich poziomów efekt regulacji dla dużych prędkości będzie mniej zauważalny.
III. REGULACJA AMORTYZACJI DOBICIATe ustawienia mają na celu regulację oporu podczas powrotu kierownicy do pozycji środkowej (z obu stron). Kiedy urządzenie ustawione jest w pozycji neutralnej pozwala pojazdowi na łatwiejsze utrzymanie poziomu podczas jazdy na wprost przy dużych prędkościach. Natomiast kiedy jest ustawione na pełne dobicie, pomaga pojazdowi utrzymać poziom na zakrętach.
CHARAKTERYSTYKA:
- 3,5 obrotu (śruba z przodu pokrywy)
- Możliwość regulacji bez amortyzacji (naturalne dobicie) do pełnej amortyzacji dobicia
- Regulacja dobicia działa w taki sposób, że stopień oporu dobicia nigdy nie przekroczy stopnia oporu wyznaczonego przez główne ustawienia poziomu amortyzacji dla małych i dużych prędkości.
IV. REGULACJA KĄTA ODCHYLENIA POMIĘDZY JAZDĄ NA WPROST A JAZDĄ NA ZAKRĘCIE (SYSTEM 5)Regulacja ta ustawia stopień przejścia pomiędzy fazą skrętu a fazą jazdy na wprost. Istnieją 2 niezależne ustawienia, jedno na każdą stronę, które umożliwiają kierowcy regulację przystosowaną do jego osobistego stylu skręcania.
CHARAKTERYSTYKA:
- 4- poziomowa regulacja (2 śruby na każdą stronę). Niezależna regulacja z każdej strony (doskonała na owalne tory)
- Efekt tego ustawienia jest widoczny tylko wtedy, gdy ustawienie SKRĘTU (str. 10) ma inną wartośd amortyzacji dla „fazy skrętu” (inny niż maksymalna pozycja)
- Na regulatorze znajdują się 2 kropki z prawej strony i 1 z lewej
V. REGULACJA AMORTYZACJI DLA FAZY SKRĘTUTo ustawienie reguluje poziom oporu, gdy kierownica jest w pozycji skrętu, tak jak w ustawieniach ODCHYLENIA Ustawienie mniejszej amortyzacji pozwala kierowcy zredukować opór podczas skręcania na torach o ciasnych rogach, tym samym ułatwiając mu ten manewr. Ustawienie pełnej amortyzacji pozwala pojazdowi utrzymać poziom podczas skręcania na torach o rozległych rogach, nie wymagających dużego wysiłku od kierowcy by utrzymać kierownicę w fazie skrętu.
CHARAKTERYSTYKA:
- 3 obroty (śruby na górze pokrywy urządzenia)
- Możliwość regulacji bez amortyzacji do pełnej amortyzacji na zakrętach
- Ustawienie skrętu działa w taki sposób, że poziom oporu skrętu nigdy nie przekroczy poziomu oporu ustawionego przez główne ustawienia MAŁEJ i DUŻEJ PRĘDKOŚCI.
- 1 śruba regulacyjna na każdej ze stron. Niezależna regulacja na każdą stronę.