Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

D. Szwarcman, Czas Warszawskich Jesieni

03-06-2012, 22:20
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 23.97 zł     
Użytkownik ZondaPoland
numer aukcji: 2337563379
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 20-05-2012 18:47:48

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2007
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Czas Warszawskich Jesieni 

Dorota Szwarcman

używany, stan bardzo dobry

 

Oprawa: miękka

Stron: 160

Data wydania: 2007

Wydawnictwo: ---

Format: 16 x 23 cm


Książka jest zwięzłym zarysem historii muzyki polskiej od zakończenia wojny po chwilę obecną. Przez ostatnie półwiecze osią życia muzycznego w Polsce był doroczny festiwal Warszawska Jesień. Z tej perspektywy autorka ukazuje ważne zjawiska polskiej muzyki współczesnej. Omawia wszystkie nurty, grupy i szkoły kompozytorskie, przybliża czytelnikowi twórców, ich artystyczne postawy i sytuację, w której działali. Wielokrotnie sięga do pierwszej połowy minionego wieku, by pokazać tradycje i źródła nowych zjawisk. Istnieją na rynku wydawniczym monografie twórców i książki o muzyce współczesnej, przeważnie jednak pisane językiem fachowym. Wielkim walorem opracowania Doroty Szwarcman jest jego popularny charakter. Książka ta w przystępny sposób wprowadza czytelnika w fascynujący świat muzyki współczesnej. Autorka umie kompetentnie, a zarazem prosto, objaśnić takie pojęcia, jak sonoryzm, dodekafonia, aleatoryzm. Posługuje się żywym, obrazowym językiem, nie stroniąc od dyskretnego zaznaczania swojego stosunku do opisywanych zjawisk, zwłaszcza najnowszych. Książka zaopatrzona została w noty o twórcach, pokazujące ich miejsce w muzyce polskiej i światowej. Dodatkowym atutem publikacji jest dołączona do niej bezpłatna płyta. Czytelnik będzie miał okazję wysłuchać unikalnych nagrań, trudno dostępnych na rynku fonograficznym, m.in. nagranej w Studiu Eksperymentalnym PR w Warszawie kompozycji stanowiącej przykład muzyki elektroakustycznej czy też utworu Wojciech Kilara z czasów jego zainteresowania sonoryzmem.