Książka rekomendowana przez Navis Nord, Stadion Nord
„Jezus daje przykład prawdziwego wyzwolenia z więzów utartych obyczajów, ślepego naśladownictwa i nawyków (…). Toteż poeta tłumaczy:
Wszak od Ducha Bożego zdobycze te płyną,
A przyniósł je Duch Święty.
Owe zdobycze tutaj wymienione oznaczają trzeźwość, nie przywiązanie i wyzwolenie się z niewoli wielkości oraz obyczaju. Wszystko to reprezentuje chrześcijaństwo, jak również konsekwentne jednoczenie się z jakościami ducha klasztorem Boskiej Istoty w Świętej Jedni. Ów trud został przedstawiony właśnie przez Jezusa (…). Żadenz wcześniejszych proroków, choćby nawet obsypany cudami doskonałości, nigdy nie osiągnął Jego poziomu. Stąd też biorą się słowa proroka Mahometa: >>Spośród wszelakich mężów ja sam jestem najbardziej spokrewniony z Jezusem, jako że żaden inny prorok nie zajął miejsca pomiędzy Nim a mną>>.”
(Fragment książki)
JEZUS CHRYSTUS – jest dla wyznawców sufizmu, jednego z nurtów islamu, prorokiem pokrewnym wręcz samemu Mahometowi. Zdaniem sufich określone upostaciowienie Chrystusa przynależy do najskrytszego wymiaru Wszechogarniającej Jedni Bożej Istoty. Stąd też Chrystusa określa się mianem Ducha Bożego (Ruho`llah).
Czyż zatem można uważać, że chrystianizm i islam (a zwłaszcza sufizm) to religie antagonistyczne? I czy mają jakiekolwiek uzasadnienie pojawiające się tu i ówdzie – aż po dziś dzień – teorie głoszące „świętą wojnę” i konfrontację obu tych wyznań?
Oto problemy, na jakie Czytelnikowi może dać odpowiedź niniejsza praca.
Dr Dżawad Nurbachsz urodził się w Kerman w Iranie. Do czasu odejścia na emeryturę pełnił funkcję Dziekana Wydziału Psychiatrii na uniwersytecie w Teheranie. Opublikował wiele prac z dziedziny psychiatrii, pisał również na temat Sufizmu.
Dr Nurbachsz był Mistrzem sufickiego zakonu Nimatullahi.