Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DŹWIGNICE - PIĄTKIEWICZ - SPIS

02-06-2012, 16:48
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 29 zł     
Użytkownik Antykwariat72
numer aukcji: 2335593410
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 13   
Koniec: 16-05-2012 20:43:01

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 1970
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


DŹWIGNICE

 

 

 

 

A. PIĄTKIEWICZ, R. SOBOLSKI

 

 

Opis książki



Spis treści


ROZDZIAŁ I. WIADOMOŚCI WSTĘPNE I POJĘCIA PODSTAWOWE.
1.   Wprowadzenie...........
1.1.   Transport w produkcji.......
1.2.   Rodzaje transportu i jego cechy    ....
1.3.   Środki transportu.........
1.4.   Rys historyczny rozwoju przemysłu dźwigowego w Polsce..........
1.5.   Znaczenie  transportu   wewnątrzzakładowego
1.6.   Jednostki ładunkowe........
1.7.   Wydajność dźwignic i przenośników .
2.   Podstawowe cechy dźwignic.......
2.1.   Zasady    normalizacji   i   główne    parametry dźwignic.......".....
2.1.1.  Udźwigi..........
2.1.2.  Prędkości  robocze.......
2.1.3.  Średnice elementów podstawowych .
2.1.4.  Moduły, odległości osi i przełożenia .
2.1.5.  Rozpiętości bram i mostów    .     .     .     .
2.1.6.  Wysięgi   i   momenty   obciążeń   żurawi
2.1.7.  Moce  i  obroty  znamionowe  silników  .
2.1.8.  Liczby zbliżone  do liczb normalnych  .
2.2.   Podział dźwignic.........
2.2.1.  Podział  dźwignic ze względu na  cechy ustrojowe..........
2.2.2.  Podział  dźwignic  ze  względu  na  natężenie   pracy.........
2.3.   Ekonomiczne kryteria doboru dźwignic  .
3.  Typowe dźwignice w wybranych układach transportowych............
3.1.   Typowe dźwignice oraz mechanizacja  transportu w zakładach  budowy  maszyn  .
3.1.1.  Suwnice  pomostowe......
3.1.2.  Wspornica i żuraw pościsnny
3.1.3.  Wciągnik  hakowy......;.
3.1.4.  Wózek widłowy wysokiego podnoszenia
3.2.   Mechanizacja transportu i typowe dźwignice w oddziale wielkopiecowym......
3.2.1.  Suwnice   mostowe.......
3.2.2.  Wywrotnica  wagonowa  naboczna
3.2.3.  Wyciąg pochyły wielkopiecowy  .
3.3.   Mechanizacja transportu i typowe dźwignice w  stalowni...........
3.3.1.  Suwnice  do  transportu  złomu    .
3.3.2.  Suwnica   wsadowa.......
3.3.3.  Suwnice   lejnicze.......
3.3.4.  Suwnica do wyciskania wlewków    .
3.4.   Mechanizacja transportu i typowe dźwignice na  placach  budowy........
3.4.1.  Żuraw wieżowy........
3.4.2.  Żuraw samojezdny.......
3.5.   Mechanizacja transportu i typowe dźwignice w  portach         *.........
3.5.1.  Żuraw     wypadowy     czteroprzegubowy chwytakowy  r"........
3.5.2.  Ladowarko-zwałowarki.....
3.5.3.  Mostowłec    z    przejezdnym    żurawiem chwytakowym podwieszonym ....
3.5 4. Żurawie wypadowe hakowe  do przeładunku drobnicy........

ROZDZIAŁ    II.    TEORETYCZNE    PODSTAWY    BUDOWY I OBLICZANIA MECHANIZMÓW DŹWIGNIC    .      .
1.   Ogólna charakterystyka własności mechanizmów
1.1.   Przełożenie  prędkości  i przełożenie  sił  (momentów)        ...........
1.2.   Sprawność...........
1.2.1.  Sprawność    przy    różnycli    kierunkach przepływu strumienia mocy   ....
1.2.2.  Sprawność przy obciążeniu częściowym
1.3.   Własności układów cięgnowych.....
1.4.   Zredukowany moment obciążenia ....
1.4.1.  Momenty  występujące  na   l   wale  mechanizmu podnoszenia w ruchu ustalonym      ...........
1.4.2.  Momenty występujące    na  l wale mechanizmu  jazdy  w  ruchu  ustalonym   .
1.4.3.  Momenty  występujące  na   l  wale   mechanizmu obrotu w ruchu ustalonym .
1.5.   Dobór  przełożenia  układu  mechanizmu  .
2.   Nieustalony    ruch    mechanizmów    o     więziach sztywnych............
2.1.   Określenie  cech  uproszczonego    modelu  dynamicznego  ...........
2.2.   Zasady  przeprowadzania   redukcji  mas  .
2.2.1.  Redukcja mas o ruchu obrotowym .
2.2.2.  Redukcja rnas o ruchu  prostoliniowym
2.2.3.  Moment   zamachowy......
2.3.   Równania  ruchu.........
2.3.1.  Równania  okresu  rozruchu    ....
2.3.2.  Równania  okresu  hamowania
2.4.   Praktyczne wykorzystanie  równań  ruchu    .
2.4.1.  Wyznaczenie przyspieszeń.....
2.4.2.  Określenie czasu ruchu nieustalonego .
2.5.   Wyznaczenie     przeciążeń     członów     układu w okresacłi ruchu nieustalonego     ....
3.   Podstawowe    równania    układu    dwumasowego z  pojedynczą  więzią  sprężystą......
3.1.   Ogólne zasady wyznaczania parametrów zastępczego układu dwumasowego odwzorowu-jącego   ruch   rzeczywistego    układu   mechanizmu   dźwigowego........
3.2.   Obciążenie więzi  sprężystej   przy  rozruchu  .
3.2.1.  Rozruch przy nienapiętej więzi sprężystej ............
3.2.2.  Rozrucli przy więzi sprężystej wstępnie napiętej  momentem
połu podstawowego
3.2.3.  Rozruch przy zluzowanej  więzi sprężystej        ...........
3.3.   Obciążenie więzi sprężystej przy hamowaniu
3.3.1.  Hamowanie przy więzi sprężystej wstępnie napiętej .........
3.3.2.  Hamowanie  przy  więzi  sprężystej   mającej  luz   .          ........
3.3.3.  Hamowanie przy nienapiętej więzi sprężystej    ...........
3.4.   Zależności robocze.........
3.4.1.  Podstawowe równania okresu rozruchu
3.4.2.  Podstawowe równania okresu hamowania.........     .


3.4.3. Zasady     doboru     wstępnego     napięcia kompensatora........
4.   Wpływ ciężaru zawieszonego na cięgnach na mechanizmy jazdy, obrotu i wypadu.....
4.1.   Podstawowe  równania  wahadłowego    ruchu ciężaru     ............
4.2.   Oddziaływanie ciężaru zawieszonego na  cięgnach  na  układ  mechanizmu    .....
5.   Praktyczne wykorzystanie równań dynamiki .
5.1.   Wpływ czasu narastania impulsu siły wymuszającej  na wielkość dynamicznej  nadwyżki obciążenia...........
5.2.   Zasady wyznaczania dynamicznych obciążeń sprężystych   więzi    mechanizmów    dźwignic
ROZDZIAŁ III.  NAPĘD I STEROWANIE  DŹWIGNIC  .      .
1.  Ogólny przegląd  własności napędów    ....
1.1.   Napęd ręczny..........
1.1.1.  Napęd  członów  wykonawczych   .
1.1.2.  Napęd elementów sterowych ....
1.2.   Napęd   silnikowy.........
1.2.1.  Własności podstawowe......
1.2.2.  Przegląd porównawczy......
2.   Elektryczny napęd dźwignic.......
2.1.   Budowa i cechy trójfazowych silników asyn-chronicznych      ..........
2.1.1.   Znakowanie  silników dźwignicowych  .
2.1.2.  Prędkość obrotowa.......
2.1.3.  Moment..........
2.1.4.  Względny   czas   pracy......
2.1.5.  Dane  znamionowe.....
2.1.6.  Regulacyjne     charakterystyki     silnika pierścieniowego........
2.1.7.  Dane  katalogowe  krajowych    silników pierścieniowych typu dźwigowego   .
2.2.   Zasady doboru silnika.......
2.2.1.  Dobór silnika z warunków rozruchu .
2.2.2.  Sprawdzenie  nagrzewania  się  silnika   .
2.2.3.  Wpływ warunków pracy  dźwignicy  na dobór silników i aparatury    ....
2.3.   Sterowanie   dźwignic........
2.3.1.   Zasady sterowania silnikiem ....
2.3.2.  Typowe   układy  sterowania   dźwignic   .
2.3.3.  Współpraca    asynchronicznych silników pierścieniowych w równoległych    układach  napędowych.......
2.3.4.  Specjalne     układy     sterowania     asyn-chronicznymi silnikami pierścieniowymi
2.4.   Rozmieszczenie   aparatury   elektrycznej,   zabezpieczania    i    zasilania    dźwignic    energią elektryczną...........
2.4.1.  Rozmieszczenie   aparatury   elektrycznej
2.4.2.  Zabezpieczenia........
2.4.3.  Zasilanie   dźwignic  energią   elektryczną 3.  Mechaniczne hamulce dźwignic......
3.1.   Hamulce  szczękowe........
3.1.1.  Mechaniczna charakterystyka    hamulca dwuszczękowego........
3.1.2.  Cieplna charakterystyka hamulca dwuszczękowego   .........
3.1.3.  Budowa  i obliczanie    hamulców    dwu-szczękowych.........
a.  Normalnie zaciśnięte hamulce samoczynne ...........
b.  Normalnie zluzowane hamulce sterowane...........
3.1.4.   Zużycie  okładzin  ciernych    .... 3.2  Zwalniaki hamulcowe ........
3.2.1.  Zwalniaki elektromagnetyczne
3.2.2.  Zwalniaki  elektrohydrauliczne
3.2.3.  Zwalniaki odśrodkowe......
3.3.   Hamulce taśmowe.........
3.3.1.  Zwykły hamulec taśmowy.....
3.3.2.  Sumowy hamulec  taśmowy    ....
3.3.3.  Różnicowy hamulec taśmowy .... 3.4.   Hamulce   osiowe.........
3.4.1.  Hamulce  osiowe  wbudowane  w  silniki elektryczne........
3.4.2.  Wstrzymujące hamulce osiowe działające pod wpływem obciążenia nosiwem .
3.4.3.  Odśrodkowe   hamulce   wstrzymujące

ROZDZIAŁ IV. WŁASNOŚCI MATERIAŁÓW STOSOWANYCH W BUDOWIE DŹWIGNIC ORAZ PODSTAWY WYTRZYMAŁOŚCIOWEGO I ZMĘCZENIOWEGO OBLICZANIA MECHANIZMÓW . . . . V . .
1.   Materiały stosowane w budowie dźwignic .
1.1.   Stale.............
1.2.   Staliwa............
1.3.   Żeliwa............
1.4.   Metale i stopy nieżelazne......
1.5.   Użytkowa   własności   stali......
2.   Obciążenia mechanizmów dźwignic.....
2.1.   Przypadki   obciążeń........
2.2.   Określanie   obciążeń........
3.   Podstawy obliczeń wytrzymałościowych mechanizmów dźwignic...........
3.1.   Uwagi wstępne..........
3.2.   Stopień   natężenia   pracy   mechanizmu
3.3.   Wytyczne obliczania  mechanizmów dźwignic w   założeniu   wytrzymałości   nieograniczonej
3.4.   Współczynniki  bezpieczeństwa.....
3.5.   Obliczanie   części   mechanizmów   w   założeniu  wytrzymałości ograniczonej     ....
3.5.1.  Stopień   uszkodzenia   części    ....
3.5.2.  Obciążenia   zastępcze......
4.   Zasady  obliczania  dźwigowych  przekładni  zębatych      ..............
4.1.   Uwagi    o  doborze    i  wstępnym    obliczaniu dźwigowych  przekładni  zębatych  ....
4.2.    Wstępne obliczanie przekładni zębatych walcowych wg  Wissmanna.......
4.3.    Zasady   obliczania    przekładni   zębatych   wg Niemanna...........
4.4.   Obliczanie przekładni stożkowych ....
4.5.   Obliczanie  przekładni  ślimakowych    .
4.6.   Sprzęgła   hamulcowe        .......
ROZDZIAŁ V. CIĘGNA I UKŁADY WCIĄGAREK BĘBNOWYCH       ..............
1.   Łańcuchy   i   koła   łańcuchowe......
2.   Liny..............
2.1.   Konstrukcja i własności lin......
2.1.1. Podział   lin.........
2.1.2 Materiał  na  liny i obróbka  drutu
2.1.3.  Trwałość  lin.........
2.1.4.  Praca lin i ich  dozór......
2.2.   Układy linowe..........
2.3.   Obciążenie drutów w linie   .     .     .     .
2.3.1.  Naprężenia  rozrywające wywołane silą osiową   S[.........
2.3.2.  Naprężenia  zginające......
2.3.3.  Naciski między liną a krążkiem .
2.3.4.  Wtórne naprężenia zginające ....
2.3.5.  Naprężenia skręcające......
2.4.   Praktyczne metody obliczania lin ....
2.5.   Możliwości przewidywania trwałości liny
2.6.   Wpływ  poszczególnych    parametrów na  zachowanie  się  lin.........
2.6.1. Wpływ   promienia    przegięcia   liny   na
krążku   oraz   obciążenia   liny  siłą   osiową na jej trwałość.......
i.e.2. Wpływ  długości  zginania.....
2.6.3.  Wpływ  kąta  opasania......
2.6.4.  Wpływ   korozji........
2.6.5.  Wpływ   rodzaju   i   liczby   splotów
2.6.6.   Wpływ wytrzymałości drutów na trwałość     lin..........
2.6.7.  Wpływ   smarowania   na   trwałość   lin   .
2.6.8.  Wpływ   obciążeń   tętniących   na   trwałość   lin..........
2.7.   Liny   torowe..........
2.8.    Próby   określania    trwałości   lin   w   oparciu o  badania  zmęczeniowe.......
3.   Elementy ciągów linowych-1 zawiesi hakowych .
3.1.   Długość bębna..........
3.2.   Zamocowanie liny na bębnie.....
3.3.    Obliczanie  bębna  linowego......
3.4.   Warunki zbiegu lin z bębna i krążków .
4.   Przykładowe rozwiązania konstrukcyjne wciągarek  bębnowych............

 

ROZDZIAŁ    VI.     UKŁADY    Z    POŚREDNIM    NAPĘDEM CIĘGNA.............      .
1.   Podstawy  teorii sprzężenia  ciernego   ....
1.1.   Graniczna  wartość  uzyskiwanego  sprzężenia ciernego i jego charaktarystyczne parametry
1.2.   Własności   profili   rowków   cięgnowych   .
1.2.1.  Rowek   podcięty.......
1.2.2.  Rowek  półokrągły.......
1.2.3.  Rowek  klinowy........
1.2.4.  Zależności obliczeniowe.....
2.   Zasady konstruowania i obliczania układów ciernych..............
2.1.   Rodzaje   układów  ciernych......
2.2.   Zasady    równoważenia     układów    dźwigów ciernych............
2.3.   Wyznaczanie    wartości    wymaganego współczynnika udźwigu.........
2.4.   Obliczanie  dźwigowych  układów  ciernych   .
3.   Wciągarki dźwigów ciernych.......
3.1.   Wciągarki jednobiegowe.......
3.2.   Wciągarki   dwubiegowe.......
ROZDZIAŁ   VII.   MECHANIZMY   JAZDY 1. Opory  toczenia.....
2.   Obliczanie nacisków na koia jezdne.....
2.1.   Obciążenie  kół,   bram   i  mostów   ....
2.2.   Obciążenia kół  podwozi szynowych  przewożących  ustroje  obrotowe  np.  żurawie
2.3.   Wpływy wiatru na naciski kół.....
2.4.   Obliczanie średnicy koła jezdnego ....
3.   Własności napędowe mechanizmów jazdy .
3.1.   Określanie   mocy   silników......
3.2.   Wyznaczanie  momentu  hamulca  mechanicznego   .............
3.3.   Liczba napędzanych kół  .......
4.   Przykłady  rozwiązań  konstrukcyjnych   mechanizmów   jazdy   ............
ROZDZIAŁ VIII. MECHANIZMY OBROTU I ZMIANY WYSIĘGU..............
1.   Mechanizmy   obrotu.........
1.1.   Wyznaczanie   obciążeń   elementów   nośnych
mechanizmów   obrotów.......
1.2.   Wyznaczanie momentów oporu  przy obrocie
1.3.   Obciążenia łożysk żurawi    słupowych siłami poziomymi...........
1.4.   Wymagana moc silnika  mechanizmu  obrotu
2.   Mechanizmy zmiany wysięgu.......

2.1.    Wyważenie    ciężaru    nosiwa    —    prostowo-dność......
2.2.   Analityczne określenie prostowodności  układu z kompensacją wielokrążkową ..
2.3.   Obciążenia mechanizmu zmiany wysięgu .
2.4.   Wyznaczanie   zastępczego   materialnego   momentu   bezwładności    głównych   ruchomych
mas układów wypadowych.....
2.5.   Przełożenie   mechanizmu   zmiany  wysięgu
2.6.   Obliczenie   śrub   i   listew   zębatych   (zębnic)      
3. Przykłady  rozwiązań  konstrukcyjnych  mechanizmów   obrotu   i  wysięgu.
3.1.   Rozwiązanie     konstrukcyjne    mechanizmów obrotu.
3.2.   Rozwiązanie     konstrukcyjne     mechanizmów zmiany   wysięgu.
ROZDZIAŁ IX. ZASADY WYZNACZANIA OBCIĄŻEŃ STALOWYCH USTROJÓW DŹWIGNIC I OKREŚLANIE STATECZNOŚCI DŹWIGNIC.
1.   Podział  obciążeń  i  charakter  ich  występowania   
2.   Obciążenia ustrojów podtrzymujących siłami dynamicznymi  i  masowymi.
2.1.   Siły dynamiczne ruchów podnoszenia
2.1.2.  Najprostsze  modele  dynamiczne  stosowane   do   odwzorowania   oddziaływania ciężaru    podnoszonego na  ustrój    podtrzymujący..
2.2.    Siły dynamiczne i masowe ruchów torowych   
2.2.1.  Pionowe    siły    dynamiczne    wywołane nierównościami torów..
2.2.2.  Siły masowe występujące przy nieustalonym   ruchu  ustrojów  przejezdnych   . 
2.2.3.  Poziome siły boczne...
2.2.4.  Siły dynamiczne powstające przy najeździe na zderzaki...
2.3.   Siły masowe ruchów obrotu i wypadu  .
3.   Obciążenia ustrojów dźwignic siłami wywołanymi wpływami atmosferycznymi...
3.1.   Obciążenia wywołane wiatrem..
3.2.   Wpływ   zmian   temperatury   na     obciążenia ustroju..
4.   Zasady ustalania obciążeń obliczeniowych .  
4.1.   Wytyczne kojarzenia  obciążeń.....    
4.2.   Wyznaczanie obciążeń obliczeniowych .  
5.   Stateczność  dźwignic




Dane

 

 

 

TYTUŁ: DŹWIGNICE
AUTOR: A. PIĄTKIEWICZ, R. SOBOLSKI
WYDAWNICTWO: NT
ROK WYDANIA: 1970
WYDANIE: II
FORMAT: A4
ILOŚĆ STRON: 410
OPRAWA: TWARDA
STAN BLOKU: DOBRY (PRZYKURZONE BOKI BLOKU, PODPIS)


KOD: R4 P4

 

Dodatkowe informacje

W tytule przelewu proszę wpisać nick z allegro i nr. wylicytowanej aukcji

Książki starannie zapakowane wysyłane są w kopercie bąbelkowej po wcześniejszej wpłacie na konto

Nie wysyłamy za pobraniem

 

 

 

Odbiór osobisty w Antykwariacie:

Katowice ul. Janasa 11

Poniedziałek - Piątek w godz. 10-17

Sobota w godz. 10-13

 

 

 

Kontakt:

tel. 513[zasłonięte]500

mail: [zasłonięte]@o2.pl

 

 

 

Wpłata na konto w BRE BANK: 221[zasłonięte]200400[zasłonięte]90274[zasłonięte]780