Dźwięki naszego otoczenia
z płytą CD Zagadki obrazkowo-dźwiękowe
Wydawnictwo:
Harmonia ISBN:[zasłonięte]978-8334-569-2 Format:
21.5x30.5cm Liczba stron: 40 Oprawa:
Kartonowa Wydanie: 3, 2012 r.
Opis: Pocięte ilustracje
ułożone przed dzieckiem Po wysłuchaniu ścieżki dźwiękowej
dziecko układa obrazki w odpowiedniej
kolejności Sprawdzenie i nagroda za poprawne ułożenie
obrazków
Klaśnij tupnij Raz i dwa
Zabawy ze śpiewem W komplecie 3 płyty
CD
Barańska Małgorzata
Wydawnictwo: Harmonia
ISBN:[zasłonięte]978-8334-621-7 Format:
14.5x20.5cm Liczba stron: 120 Oprawa:
Miękka Wydanie: 2013 r.
Niniejszy zbiorek zawiera zabawy
połączone z piosenką, podobne do tych, przy których bawiliśmy
się kiedyś my, dorośli (na przykład "Siała baba mak", "Stary
niedźwiedź", "Kółko graniaste"). Powstał po to, aby poszerzyć
dostępny repertuar.
Zabawy z tej publikacji rozwijają umiejętność
uczestniczenia we wspólnym działaniu i przestrzegania reguł.
Kształcą uwagę i pamięć dziecka, które nie tylko zapamiętuje
melodię, rytm i tekst piosenki, ale także uczy się łączyć je z
odpowiednimi gestami i czynnościami. Każdy nowy wierszyk
poszerza słownictwo dziecka. Uczy spostrzegania rymów i
zachęca do samodzielnego ich tworzenia oraz bawienia się
słowami. Zabawy kształcą koordynację ruchową, czyli
umiejętność harmonijnego łączenia ruchów. Rozwijają także
umiejętność synchronizowania bodźców odbieranych słuchem z
wykonywanym ruchem, czyli koordynację ruchowo-słuchową.
Zbiorek rozpoczyna się piosenką i zabawą
„Koło”, które wyrażają główną myśl publikacji. Pięćdziesiąt
zabaw zostało podzielonych na cztery
grupy: Przywitania (pięć zabaw) Zabawy
kształcące orientację w schemacie ciała (dziesięć
zabaw) Zabawy z rekwizytami (piętnaście
zabaw) Zabawy bez rekwizytów (dwadzieścia zabaw).
Do każdej piosenki dołączono szczegółowy opis
zabawy. Należy pamiętać, że jest on jedynie propozycją, którą
osoba prowadząca może wykorzystać w sposób, jaki sama uzna za
najlepszy.
W komplecie z książką znajdują się 3 płyty CD
z piosenkami w wersjach: wokalno-instrumentalnej i
instrumentalnej.
Zabawy zostały napisane dla dzieci w wieku
przedszkolnym i młodszym szkolnym, a także dla trochę
starszych, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub jest
globalnie opóźniony. Powstały także z myślą o osobach
dorosłych – nauczycielach, terapeutach, wychowawcach i
drużynowych zuchów – którzy znajdują radość w śpiewie, ruchu i
zabawie z dziećmi.
Zabawy przydadzą się w wielu sytuacjach. Mogą
być częścią zajęć rozwijających funkcje językowe i
percepcyjno-motoryczne dziecka. Dobrze sprawdzą się podczas
przerwy śródlekcyjnej, którą warto zrobić w czasie zajęć
wymagających od uczniów dłuższego siedzenia przy stoliku.
Przydadzą się także wtedy, gdy czas się dłuży, bo wspólnie z
dziećmi trzeba na coś poczekać. Osoby prowadzące gromady
zuchów być może skorzystają z zabaw w czasie zbiórek i letnich
kolonii zuchowych.
|