Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dźwięki mowy Program kształtowania świadomośc

28-01-2012, 0:50
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 33 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2020795597
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 8   
Koniec: 25-01-2012 21:20:01

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2006
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Email: [zasłonięte]@arik.pl
kom: 0510 [zasłonięte] 753










Stron: 232
Format: A4
Rok wydania: 2006
Oprawa: miękka

Dźwięki mowy Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych

Alicja Maurer

Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia.

            Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia.

            „Zabawy z rymami” kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci.

            „Głoski rozpoczynające i kończące słowa” stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów.

            „Głoska a litera” poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.



SPIS TREŚCI


Wstęp

Znaczenie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania

  • Pojęcie świadomości fonologicznej
  • Świadomość fonologiczna w opanowaniu umiejętności czytania i pisania
  • Poziomy świadomości fonologicznej
  • Diagnoza świadomości fonologicznej
  • Kształtowanie świadomości fonologicznej
  • Rola automatyzacji w nauce czytania i pisania
  • Dekodowanie jako umiejętność
  • Uczenie się umiejętności dekodowania
  • Wnioski
  • Literatura

Część I. Zabawy z rymami

Wprowadzenie w świat dźwięków mowy

  • Literatura dziecięca

Rymy

  • Rozpoznawanie rymów
  • Tworzenie rymów
  • Zabawy z rymami

Część II. Głoski zaczynające i kończące słowa

Głoski zaczynające i kończące słowa

  • Wyodrębnianie głosek zaczynających i kończących słowa
  • Podawanie słów zaczynających się taką samą głoską
  • Zabawy z głoskami zaczynającymi i kończącymi słowa

Część III. Głoska a litera

Analiza i synteza sylabowa i fonemowa

  • Analiza i synteza sylabowa
  • Wyszukiwanie znaczących części słowa
  • Łączenie sylab w słowa

Analiza i synteza fonemowa

  • Dzielenie słów na głoski
  • Wyszukiwanie słowa w słowie

Głoska a litera

Literatura