Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DŹWIĘK W FILMIE - Przedpełska-Bieniek NOWA - opis

20-01-2012, 20:44
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 62 zł     
Użytkownik azymut-book
numer aukcji: 2007924435
Miejscowość Czeladź
Wyświetleń: 35   
Koniec: 18-01-2012 17:35:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

DŹWIĘK W FILMIE


MAŁGORZATA
PRZEDPEŁSKA - BIENIEK

INFORMACJE:




Wydawnictwo - SONORIA
Rok - 2009
Stron - 392
Oprawa - KARTONOWA
Format - B5

STAN - NOWA




Wśród zagadnień omówionych i zilustrowanych w książce znajdują się m.in.:

* akustyka - istota fal dźwiękowych, cechy dźwięku
* elektroakustyka - mikrofony, stoły mikserskie, magnetofony, programy komputerowe
* realizacja dźwięku w filmie - etapy produkcji, montaż dźwięku, systemy dźwięku przestrzennego, dokładne omówienie postprodukcji w wielu wariantach od sporządzenia budżetu na realizację dźwięku i nagrań z planu po ostateczne zgranie w różnych formatach audio - dla różnych form filmowych, tv, reklamy, płyt dvd, itd.

Zainteresowani znajdą w niej wiele opisów urządzeń, definicji i rysunków, także z charakterystyką najnowszych światowych systemów udźwiękowienia cyfrowego.

Książka zawiera także opis technologii udźwiękowienia różnych rodzajów audycji telewizyjnych i form multimedialnych. Ponadto można się z niej dowiedzieć o mało znanych faktach z historii kina, o obróbce taśmy światłoczułej, zasadach korzystania z cytatów muzycznych i poprawnego sporządzenia metryki (wzory z różnych krajów), metodach archiwizacji i zabezpieczeniu materiałów dźwiękowych.

ZASADY:

Dane do przelewu:



* wszelkie pytania proszę kierować PRZED podjęciem decyzji o kupnie

* NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM

* wysyłka odbywa się w ciągu 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie

* wszystkie książki wysyłamy w kopertach ochronnych - LISTEM POLECONYM LUB PACZKĄ (istnieje możliwość odbioru osobistego po wcześniejszym umówieniu się


Więcej informacji na stronieO MNIE

REAL FOTO- wszystkie fotografie przedstawiają rzeczywisty stan książek

WYSTAWIAMY
NA ŻYCZENIE FAKTURY VAT


Opis:
Wstęp 7

Rozdział 1. Dźwięk i akustyka

1.1. Źródła dźwięku 9
1.2. Drganie ciał sprężystych 9
1.3. Głos 11

1.4. Instrumenty muzyczne 15

1.04.1. Klasyfikacja instrumentów muzycznych 15
1.04.2. Elektrofony 19

1.04.02.1. Elektrofony elektryczne 20
1.04.02.2. Elektrofony elektromechaniczne 26

1.04.3. Klasyfikacja zespołów muzycznych 30
1.04.4. Partytura 33

1.5. Fale dźwiękowe 34
1.6. Obiektywne wielkości charakteryzujące falę dźwiękową 35

1.7. Słuch 38

1.07.1. Budowa ucha 38
1.07.2. Działanie narządu słuchu 40
1.07.3. Lokalizacja dźwięku w przestrzeni 41

1.08. Subiektywna ocena dźwięku 43
1.08.01. Wysokość dźwięku 44
1.08.01.1. Zapis nutowy 44
1.08.01.2. Strój 46
1.08.01.3. Skale 49
1.08.01.4. Słuch muzyczny 50
1.08.02. Głośność 51
1.08.02.01. Obszar słyszalności 54
1.08.03. Barwa dźwięku 56
1.08.03.1. Rodzaje dźwięków 58
1.08.03.2. Tony różnicowe 59

1.08.4. Czas trwania dźwięku 60
1.08.5. Artykulacja 62

1.9. Wzajemne oddziaływanie fal dźwiękowych 62
1.10. Rozchodzenie się fal dźwiękowych 64
1.11. Rozchodzenie się fal dźwiękowych w pomieszczeniu zamkniętym 65
1.12. Pogłos 67
1.13. Adaptacja akustyczna pomieszczeń 70
1.14. Izolacyjność pomieszczeń 71
1.15. Rozchodzenie się fal dźwiękowych w przestrzeni otwartej 73
1.16. Psychoakustyka 73
1.17. Różnice w odbiorze wrażeń wzrokowych i słuchowych 75
1.18. Różnice między słuchaniem bezpośrednim a pośrednim 78

Rozdział 2. Dźwięk i elektroakustyka

2.1. Historia 81
2.2. Tor przetwarzania sygnałów dźwiękowych 83
2.3. Postać przebiegów akustycznych w torze fonicznym 84
2.4. Połączenia elementów toru fonicznego 86
2.5. Systemy rejestrowania i odtwarzania dźwięku 90
2.6. Źródła sygnału fonicznego 95

2.7. Mikrofony 96

2.07.1. Parametry użytkowe mikrofonów 97
2.07.2. Podział mikrofonów ze względu na sposób oddziaływania fal dźwiękowych na membranę 99
2.07.3. Podział mikrofonów ze względu na sposób przetwarzania drgań membrany 100
2.07.4. Mikroporty 105
2.07.5. Przystawki mikrofonowe 106
2.07.6. Osprzęt mikrofonowy 107

2.8. Konsolety i stoły mikserskie 108
2.9. Regulacja poziomu i wzmocnienia 110

2.10. Modyfikatory dźwięku 113

2.10.1. Korekcja 113
2.10.2. Kompresja 115
2.10.3. Pogłos 117
2.10.4. Inne modyfikatory dźwięku 123
2.10.5. Modelowanie akustyczne dźwięku 124
2.10.6. Kształtowanie obrazu przestrzennego dźwięku 124
2.10.7. Pitch shift i time shift 125

2.11. Montaż dźwięku 128
2.12. Rekonstrukcja dźwięku 132
2.13. Mastering dźwięku 134

2.14. Głośniki i słuchawki 136

2.14.1. Słuchawki 137
2.14.2. Głośniki 139

2.15. Mierniki 145
2.16. Przesyłanie sygnałów dźwiękowych na odległość 149
2.17. Rejestracja dźwięku 159

2.18. Mechaniczny zapis i odczyt sygnałów fonicznych 161

2.18.1. Zapis analogowy dźwięku na płycie winylowej 162
2.18.2. Gramofon 163
2.18.3. Zapis cyfrowy dźwięku na płycie kompaktowej 165
2.18.4. Odtwarzacz płyt kompaktowych 168

2.19. Zapis i odczyt sygnałów fonicznych na taśmie światłoczułej 169

2.20. Magnetyczny zapis i odczyt sygnałów fonicznych 177

2.20.1. Klasyfikacja magnetofonów 178
2.20.2. Magnetofony analogowe 180
2.20.3. Analogowe taśmy magnetofonowe 183
2.20.4. Wieloślady 186
2.20.5. Systemy redukcji szumów 187
2.20.6. Magnetofony cyfrowe 188
2.20.7. Zapis obrazu z dźwiękiem na taśmie magnetycznej 191

2.21. Synchroniczny zapis i odczyt dźwięku 192

2.22. Współczesne metody rejestracji dźwięku 198

2.22.1. Rejestratory twardodyskowe 198
2.22.2. Komputerowe programy dźwiękowe 200
2.22.3. Możliwości komputerowych programów dźwiękowych 203
2.22.4. Komputerowe nośniki dźwięku 208

2.23. Komputerowe formaty zapisu dźwięku 215
2.24. Wymagania stawiane kandydatom na realizatorów dźwięku 221

Rozdział 3. Dźwięk i film

3.1. Historia dźwięku w filmie niemym 223
3.2. Początki dźwięku - film dźwiękowy 227
3.3. Zawartość ścieżki dźwiękowej filmu 232
3.4. Metody realizacji dźwięku w filmie 234
3.5. Synchronizacja obrazu i dźwięku w filmie 239

3.6. Filmowy montaż dźwięku 254

3.06.1. Opisywanie materiałów dźwiękowych do montażu 257
3.06.2. Segregowanie materiałów dźwiękowych na poszczególnych śladach.. 259
3.06.3. Prowadzenie notatek 260

3.7. Rola dźwięku w filmie 262

3.8. Dźwięk przestrzenny - rozwój formatów 263

3.08.1. Formaty kinowe 236
3.08.2. Formaty telewizyjne i kino domowe 272

3.9. Filmowe zawody dźwiękowe 276

3.10. Produkcja kinowego filmu fabularnego 280

3.10.1. Okres poprzedzający realizację filmu 280
3.10.2. Okres przygotowawczy 281
3.10.3. Okres zdjęciowy 286
3.10.4. Postprodukcja kinowego filmu fabularnego 291

3.10.04.1. Postprodukcja obrazu 292
3.10.04.2. Udźwiękowienie 296
3.10.04.3. Zgranie filmu 314
3.10.05. Prace końcowe 320

3.11. Produkcja dźwięku do innych form audiowizualnych 321
3.11.01. Telewizyjny film fabularny 322
3.11.2. Serial telewizyjny 323
3.11.3. Telenowela, sitcome itp 323
3.11.4. Teatr telewizji 324
3.11.5. Film animowany 325
3.11.6. Film dokumentalny 326
3.11.7. Reportaż lub news 328
3.11.8. Program telewizyjny 329
3.11.9. Film promocyjny 329
3.11.10. Reklama 330
3.11.11. Opracowania filmów zagranicznych 331
3.11.12. Opracowanie filmów dla potrzeb kaset VHS i płyt DVD 333

Rozdział 4. Muzyka i film

4.1. Problemy muzyczne do rozwiązania na etapie scenariusza 337

4.2. Wykorzystywanie gotowych utworów 338
4.02.1. Utwory chronione 338
4.02.2. Dozwolony użytek 341
4.02.3. Nadania utworu 343
4.02.4. Ustalenie autorstwa i tytułu oraz istnienia i miejsca jego ochrony 344
4.02.5. Licencja 346
4.02.6. Prawa pokrewne do utworu 350

4.3. Umowy twórców 352

4.4. Dodatkowe wynagrodzenia twórców 354
4.04.1. Tantiemy 354
4.04.2. Organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi 355
4.04.3. Dokumentacja 356

4.5. Naruszenia praw twórców 362
4.6. Polskie prawo autorskie i przepisy regulujące polski rynek medialny w świetle przepisów międzynarodowych 367
4.7. Problemy muzyczne w okresie przygotowawczym filmu 372
4.8. Problemy muzyczne w okresie zdjęciowym filmu 375

4.9. Muzyka w okresie postprodukcji filmu 375
4.09.1. Montaż obrazu 375
4.09.2. Muzyka ilustracyjna komponowana 376
4.09.3. Inne formy ilustracji muzycznej 377
4.09.4. Archiwa dźwiękowe 378
4.09.5. Archiwa filmowe 380
4.09.6. Zgranie filmu 381
4.09.7. Prace końcowe 382

Podsumowanie 3 83
Spis ilustracji 384
Spis zdjęć 387
Polecana literatura 389
DŹWIĘK W FILMIE - Przedpełska-Bieniek NOWA - opis




PRZED PODJĘCIEM DECYZJI PROSZĘ O ZAPOZNANIE SIĘ ZE STRONĄ ,,O MNIE"


ZAPRASZAM NA INNE MOJE AUKCJE

POZDRAWIAM