Dętki butylowe w porównaniu do naturalnych:
Dętki butylowe mają 8 do 10 razy mniejszą przepuszczalność powietrza
Dętki z kauczuku naturalnego o tych samych parametrach co butylowe muszą być grubsze i cięższe.
Są wytrzymałe na wysokie temperatury i mają zwiększoną wytrzymałość na ozon
Dętki butylowe mają 8 do 10 razy mniejszą przepuszczalność powietrza. Oznacza to, że są dużo szczelniejsze, a tym samym niezawodne w porównaniu z dętkami naturalnymi. Mniejsza szczelność pociąga za sobą spadek ciśnienia powietrza, które trzeba ustawicznie kontrolować i częściej uzupełniać. . Przy częstych spadkach ciśnienia powietrza opona bardziej się nagrzewa podczas jazdy. Tym samym następuje wzrost zużycia krawędzi bieżnika, niestabilność podczas jazdy.
Dętki oparte na bazie kauczuku naturalnego mogą osiągnąć niski stopień przepuszczalności, ale muszą być grubsze i cięższe. Różnice w ciężarze są odczuwalne zwłaszcza w dużych dętkach .
Przy bardzo wysokich temperaturach powietrza guma może osiągnąć temperaturę przekraczającą +135 0C. Jeśli w oponie zamontowana jest dętka butylowa, która jest odporna na działanie ciepła, jazda jest bardziej bezpieczna. Własności plastyczne dętki butylowej sprawiają, że jeszcze dokładniej dopasowuje się do opony. Natomiast w innych dętkach przy tak wysokiej temperaturze może nastąpić gwałtowny rozkład połączony z obniżeniem twardości, wytrzymałości na rozciąganie i wydłużenia.
Innym ważnym elementem wpływającym na żywotność gumy jest odporność na działanie ozonu. Ozon z atmosfery przyspiesza proces kruszenia, czyli starzenia się gumy. Przeprowadzane badania pod względem odporności na starzenie się gumy jednoznacznie wskazują na większą wytrzymałość dętek butylowych.
Dlatego warto dobrze się zastanowić czy stać nas na bardziej zawodne, mniej szczelne i krócej nadające się do użytku dętki naturalne. Eksperci jednoznacznie opowiadają się za dętkami butylowymi.