Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Czytanie globalne po polsku M.Trojanowicz-Kasprzak

09-08-2014, 22:33
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 27 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 27 zł     
Użytkownik e-pentliczek
numer aukcji: 4412793696
Miejscowość Warszawa
Kupiono sztuk: 2    Licytowało: 2    Wyświetleń: 59   
Koniec: 09-08-2014 22:05:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.35 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2014
Kondycja: bez śladów używania
Forma: poradnik
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

backgroundPage copy copy copy.jpg

 


 

 

 

Czytanie globalne po polsku

Maria Trojanowicz-Kasprzak

 

Wydawnictwo: Bliżej Przedszkola

ISBN:[zasłonięte]978-83246-09-1

stron: 52

Format: 165x235mm

książka zawiera płytę z filmami

 

 

 

Jak to się dzieje, że wystarczy malutkim dzieciom odpowiednio często pokazywać w ciągu dnia wyrazy zapisane dużą czcionką na planszach, a po jakimś czasie... będą umiały czytać?

W poradniku została zaprezentowana rewolucyjna metoda czytania globalnego – jej realizacja w polskich warunkach, korzyści płynące z pracy tą metodą i błędy, jakich należy unikać. Koniec z wyklaskiwaniem sylab, wysłuchiwaniem, jaka głoska jest na początku słowa, z poznawaniem alfabetu literka po literce.

 

Książka zawiera nie tylko przykłady zabaw w czytanie, są w niej relacje rodziców (także opiekunów dzieci dysfunkcyjnych) oraz odesłania do filmów, na których dzieci czytają. Najmłodszy czytelnik ma 1 rok 8 miesięcy.

 

Czytanie globalne w każdym momencie MUSI być zabawą.

 

 

Czytanie globalne (inaczej: całowyrazowe) to temat zyskujący na popularności w ostatnim czasie. Może polscy rodzice i nauczyciele zwyczajnie dojrzeli do niego? Może być jednak i tak, że skoro z zerówek i przedszkoli wycofano naukę czytania – rodzice i nauczyciele szukają metod skutecznych i niekłopotliwych, by nauczyć dzieci własnym sumptem czytać jeszcze przed szkołą. Inaczej bowiem dziecko przyswaja sobie umiejętność w zabawie, mimochodem, w atmosferze radości, a inaczej podczas żmudnych (i często nudnych) zajęć w szkolnej ławce (…).

 

Przez dwadzieścia lat metoda ewoluowała. Wiele się zmieniło – kolor i rozmiar czcionki, sposób prowadzenia sesji. Przede wszystkim zmienił się klimat, w jakim prowadzi się zabawy w czytanie. Zero przymusu, precz z regularnymi sesjami! Dziewięć dziennie? Dlaczego dziewięć? Wystarczą trzy. Albo jedna. Albo wcale… Odradzamy stosowanie terminarzyków. Nie służą ani dzieciom, ani rodzicom. Proponujemy zestaw wyrazów reprezentujących różnorodniejsze części mowy. Rzeczowniki zyskały ilustracje, badania dowiodły bowiem, iż dziecko łatwiej przyswaja treść wzbogaconą obrazkiem (…).

 

 

Czytanie globalne po polsku powstało w oparciu o wiedzę i praktyczne doświadczenie Autorki. Ale wiele do powiedzenia mają także rodzice, którzy opowiadają o swojej pracy z dziećmi, o wrażeniach, o stosowaniu metody u dzieci dysfunkcyjnych. To dzięki nim możemy czerpać przykłady zastosowania i utrwalania metody w życiu codziennym. To oni fotografowali i filmowali swoje dzieci. Możemy je obejrzeć na fotografiach, zobaczyć, jak się bawią w czytanie i co osiągają dzięki tym zabawom – na filmach.

 

Zapraszamy w fascynującą podróż do krainy czytania globalnego!

 

 

 

 

 

 

Maria Trojanowicz-Kasprzak

Maria Trojanowicz-Kasprzak - Czytanie globalne

Filolog polski, pedagog przedszkolny z wieloletnim stażem.

Od 20 lat zajmuje się nauką czytania małych dzieci metodą globalną (metoda Glenna Domana). W 1998 r. otrzymała od Janet Doman z The Institutes for The Achievement of Human Potential w Filadelfii (córka Glenna Domana i kontynuatorka jego dokonań) paszport do przetransponowania metody na grunt polski i dostosowania jej do specyfiki języka polskiego.

W 1996 roku otrzymała tytuł Nauczyciela Roku „Za szczególnie wyróżniającą umiejętność nawiązywania kontaktów interpersonalnych nauczyciel-dziecko, za tworzenie właściwego klimatu i atmosfery w grupie dzieci, za wdrażanie innowacyjnych metod i programów oraz nowoczesnych technik czytania”.

Polecamy inne publikacje autorki:

Zestaw do nauki czytania dla małych dzieci

 

Seria To ja ci mamo poczytam

 

 

 

Pierwsze pisanie

Zeszyt z liniaturą 3D do ćwiczeń w pisaniu