Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Czytanie globalne G.Doman KARTY + 6 KSIĄŻEK od 1zł

02-10-2014, 13:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 199 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 199 zł     
Użytkownik szkolatalentow11
numer aukcji: 4619175521
Miejscowość Lublin
Licytowało: 1    Wyświetleń: 22   
Koniec: 02-10-2014 11:53:08

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 4.00 [kg]
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Uwaga: poprzednio sprzedawaliśmy z konta szkolatalentow.

Zobacz nasze komentarze: http://alle/show_user.php?uid=19[zasłonięte]095

Nowe konto założyliśmy w związku ze zmianą statusu prawnego firmy.



Chcesz przygotować swoje dziecko do szkoły?

Naucz je czytać.



 

 

Dwa Zestawy do Nauki Czytania

Poziom 1 i 2


to pełny kurs:

- dla dzieci rozpoczynających naukę

- dla mających trudności z czytaniem

-dla zagrożonych dysleksją


Nauka czytania szkolatalentow.com

 

  • 6 książeczek z serii „Olo i Mimi”
Łącznie 138 stron, A4, spirala ułatwiająca przewracanie kart.
  • 306 kart z wyrazami i wyrażeniami
Druk dwustronny: czerwony + czarny, 30x10,5 cm.
  • Instrukcja
Propozycje zabaw i harmonogram nauki.
  • Trwałe kartonowe teczki

 

 

Przedmiotem aukcji jest:
Poziom pierwszy: 3 książeczki+ 152 karty + instrukcja

Książeczka nr 1 „Olo i Mimi. Urodziny”

Olo obchodzi urodziny. Jest okazja do niecodziennej zabawy. w domu pojawia się papuga. W międzyczasie znika kot i niespodziewanie ktoś zjada tort...

Dołączone do książki 52 dwustronne karty zawierają słownictwo związane z rodziną, zwierzętami i okazywaniem sobie uczuć. Książeczka zawiera też porady psychologa na temat znaczenia dziecięcych zabaw. Dodatkowa strona z labiryntem jest okazją do ćwiczenia małej motoryki.

Książeczka nr 2 „Olo i Mimi. Przyjaciele”

Olo i Mimi mają mnóstwo pomysłów na zabawy i dalekie podróże. Przyjaźń jest dla nich wspólną przygodą. Ciekawe dokąd tym razem polecieli balonem i jak planują dotrzeć na Księżyc...

Do książeczki dołączonych jest 50 kart. Słownictwo obejmuje środki transportu, określenia miejsca i czasu. Na końcu książki jest zadanie z szukaniem różnic między rysunkami.

Porady psychologa poruszają temat znaczenia dziecięcych przyjaźni.

Książeczka nr 3 „Olo i Mimi. Kłótnia”

Mimi i Olo chcą się bawić tym samym konikiem. Wybucha kłótnia. Do akcji wkracza mama. Na szczęście dzieci same znajdują rozwiązanie ...

Dołączone do książeczki wyrazy (50 kart) związane są z zabawkami i rzeczami dziecka oraz nazywaniem uczuć.

Porady psychologa dotyczą skutecznych sposobów rozwiązywania konfliktów między dziećmi. Dzieci dodatkowo rozwiązują zadanie na spostrzegawczość.

Lista wyrazów: https://www.dropbox.com/s/5ozahr4ba27at7y/lista-wyrazow-poziom1-1.3.pdf

 

 

Poziom drugi: 3 książeczki+ 154 karty + instrukcja

 

Książeczka nr 1 „Olo i Mimi. Piknik”

Mimi ma ochotę zrobić piknik a Olo chce puszczać swój nowy latawiec. Tata wrócił zmęczony z pracy. Wszyscy postanawiają pójść na spacer do parku. Nagle zrywa się wiatr i zaczyna padać deszcz...

Dołączone do książki 54 dwustronne karty zawierają słownictwo związane z zabawami w parku i pogodą. Książeczka zawiera też porady dla rodziców dotyczące radzenia sobie z różnicami w rodzinie. Dodatkowa strona z pytaniami dla dzieci ułatwia im naukę czytania ze zrozumieniem a zagadka na końcu książki jest okazją do ćwiczenia małej motoryki.

Książeczka nr 2 „Olo i Mimi. Na zamku”

W sobotni poranek rodzina wyrusza na wyprawę do zamku. Dzieci są zachwycone i od razu wpadają na pomysł zabawy w chowanego. Wkrótce zabawa przybiera nieoczekiwany obrót...

Do książeczki dołączonych jest 50 kart. Wyrazy związane z wyprawą na zamek, zabawą w chowanego i postaciami na zamku. Pytania na końcu książki zachęcają do rozmowy na temat przeczytanej historii, a zadanie rozwija spostrzegawczość.

Porady dla rodziców poruszają temat dziecięcej wyobraźni i doświadczania przez nie świata.

Książeczka nr 3 „Olo i Mimi. Zakupy”

Mimi wybrała się z mamą na zakupy. W sklepie jest świadkiem intrygującej sceny. Mały chłopiec histerycznym zachowaniem wymusza na mamie kupno lodów. Mimi postanawia wypróbować metody chłopca ...

Dołączone do książeczki wyrazy dotyczą m.in. robienia zakupów, potraw i smaków.Zadanie na końcu książki ćwiczy spostrzegawczość.

Porady psychologa poruszają ważną kwestię stawiania dziecku granic.

Lista wyrazów: https://www.dropbox.com/s/4d9p28opxrcn6lb/lista-wyrazow-poziom2-1.3.pdf

 

 

Kurs oparty o założenia metody Glenna Domana

(Jak nauczyć małe dziecko czytać, G. Doman, J. Doman, Excalibur 1992)


Etapy nauki:

1. pojedyncze słowa - karty, kolor czerwony, np. tata, lew

Zaczynamy naukę od 15 kart, czyli 3 zestawów po 5 słów. Wybieramy te słowa, które najbardziej spodobają się dziecku, żeby od początku miało pozytywne nastawienie do nowej "zabawy". Można dodatkowo przygotować dla niego karty z jego imieniem i imionami członków rodziny. Pokazujemy dziecku zestawy po 5 kart 3 razy dziennie w odstępach minimum 30 minut. Weekend przeznaczamy na zabawy ze słowami, lub na przerwę w nauce.

Od drugiego tygodnia zaczynamy wymieniać słowa oraz dodajemy dwa nowe zestawy.[Więcej w dołączonej instrukcji]

2. Wyrażenia - układamy z kart, kolor czerwony np. silny tata

Z poznanych rzeczowników i przymiotników tworzymy dwuwyrazowe wyrażenia. Przygotowujemy zestawy 5 wyrażeń. Trzymamy dwie karty w dłoniach, układamy na podłodze lub przypinamy magnesami do lodówki.

Warto pozwolić dziecku bawić się wyrazami i układać zabawne połączenia (przykłady w instrukcji). Im zabawniejsze wyrażenia, tym łatwiej dziecko utrwali sobie słowa.

3. Proste zdania – karty, kolor czerwony; np. Mimi łaskocze owcę

Na tym etapie układamy proste dwu-, trzy-wyrazowe zdania. Podążamy za wyobraźnią dziecka i tworzymy zabawne kombinacje. Staramy się w ten sposób powtórzyć wszystkie poznane czasowniki.

Książeczka „Urodziny” zbudowana jest z prostych zdań, dlatego na tym etapie, możemy ją czytać wspólnie z dzieckiem.

4. Rozbudowane zdania – karty, czarny; szybka rakieta ląduje na Księżycu

Teraz możemy wprowadzić inne części mowy. Pokazujemy je tak, jak w etapie 1. Po ich poznaniu dziecko może bawić się z nami w tworzenie bardziej rozbudowanych zdań. Pokazujemy je dziecku lub wymyślamy razem z dzieckiem.

5. Książeczki

Książeczki są dodatkowym sposobem na utrwalenie czytania rozbudowanych zdań. Wykorzystują wszystkie poznane dotąd słowa. Umożliwiają też dziecku wykonanie kolejnego kroku - czyli czytanie mniejszej czcionki. Po zabawach z rodzicem w tworzenie zdań, dziecko jest już gotowe do samodzielnego czytania książeczki. Jednak na początku siadamy z dzieckiem i czytamy mu książkę na głos. Jeśli będzie spontanicznie włączało się w czytanie, to dobrze, jednak zostawmy to jego decyzji. Czytamy z entuzjazmem, w naturalny sposób, nie zwalniając. Nie musimy pokazywać palcem czytanych słów.

Nie oczekujmy, że dziecko zacznie czytać na głos. Głośne czytanie może spowalniać naukę, pogarsza rozumienie tekstu i zmniejsza radość czytania. Jeśli jednak dziecko chce to robić, nie należy mu zabraniać.

 

Skuteczność tzw. "metody Domana" opiera się na tym, że uczymy dziecko zgodnie ze sposobem, w jaki jego mózg zapamiętuje informacje. Kluczowe są tu częstotliwość, intensywność i czas trwania nauki:

 

Częstotliwość:

3 razy dziennie każdy zestaw

Intensywność:

duże czerwone wyrazy

Czas trwania

5 sekund

 

Co wyróżnia serię „Umiem czytać”?

  • Całościowy kurs – od wyrazów do książeczek;
  • Bogate słownictwo, tematy bliskie dziecku;
  • Duża czcionka (karty: 44 mm, książeczki: 21 mm);
  • Książeczki, które motywują do dalszej nauki;
  • Zabawne historie z Olo i Mimi;
  • Piękne, kolorowe ilustracje;
  • Doskonała jakość wydruku offsetowego;
  • Mocny karton kredowy;
  • Polecane przez pedagogów i logopedów.

 

Kurs podzielony został na dwa poziomy.

Poziom 1:

  • dla dzieci rozpoczynających naukę czytania,
  • słownictwo z najbliższego otoczenia dziecka (rodzina, rzeczy dziecka, zwierzęta, uczucia…),
  • bardzo krótkie zdania w książeczkach ( 3-4 wyrazy),
  • tematyka atrakcyjna dla dzieci 1-3 letnich.*

Poziom 2:

  • dla kontynuujących naukę oraz starszych dzieci
  • słownictwo z dalszego otoczenia dziecka (wyprawy rodzinne, zamek, zakupy, pogoda),
  • dłuższe zdania (5-7 wyrazów),
  • tematyka atrakcyjna także dla dzieci starszych.*

*) W przypadku dzieci poniżej 2 r.ż. rodzice mogą przygotować karty z większą czcionką - ok. 5.7 cm, zaś dla najmłodszych - ok. 7.6 cm. Por http://www.gentlerevolution.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=G&Product_Code=0404DV&Category_Code=ReadProg2.

 

 

Dlaczego uczymy czytać małe dzieci?

 

ü wczesne czytanie rozwija mózg dziecka,

ü dziecko lepiej radzi sobie w szkole,

ü czytanie globalne pomaga w profilaktyce dysleksji,

ü im młodsze dziecko, tym łatwiej i szybciej się uczy,

ü otwieramy przed dzieckiem fascynujący świat wiedzy,

ü małe dzieci uwielbiaja czytać,

ü umiejętność czytania to najlepszy prezent, jaki możemy im dać.


 

 

 

 

 

Dlaczego seria „Umiem czytać”?

ü polecana przez ekspertów wczesnej edukacji (dr Jolanta Andrzejewska, Program wychowania przedszkolnego "Razem w przedszkolu");

ü wykorzystywana przez nauczycieli przedszkolnych;

ü tworzona wspólnie z psychologiem dziecięcym;

ü tworzona polecana przez logopedów z Polskiego Towarzystwa Logopedycznego (A. Skrzypek Woźniacka);

ü konsultowana z twórcami metody w Filadelfii (by dostosować materiały do specyfiki języka polskiego).

 

Od czego zależy udana nauka?


ü Radosna postawa rodzica lub nauczyciela,

ü Szybkość, z jaką pokazujemy materiały,

ü Pochwały zamiast krytyki,

ü Zabawa zamiast testowania,

ü Regularnie wprowadzany nowy materiał.


W razie pytań, chętnie służymy pomocą: [zasłonięte]@gmail.com, tel. 533 [zasłonięte] 25 26

Opinie

Joanna Slapnicar, mama Helenki, Słowenia

Wszystkie materiały bardzo fajne. Śmieszne historie i dobrze opracowana graficznie całość. Z książkami trochę się pospieszyłam i czytamy już wszystkie. Ulubione to 'Zakupy' i 'Piknik'.

Czytanie jest teraz ‘ulubioną zabawą’ Helenki. Poza tym rozpoznaje pewien zasób słów i większość liter alfabetu. W Polsce można kupić inne zestawy słów, ale bez książek. Przerobiłam z córeczką większość ale ciężko układać z nich książeczki.

 

 

Angelika Wnuk, Przedszkole Elfik w Lublinie

Zestawy są świetną pomocą przy nauce globalnego czytania i bez wahania poleciłabym je innym nauczycielom:) Dzieci bardzo szybko i przyjemnie uczą się nowych słów. Książeczki dołączone do zestawów dodatkowo wprowadzają atmosferę zaciekawienia oraz podnoszą motywację dzieci do uczenia się. Dzieci je uwielbiają. Plusem są również wskazówki dołączone do zestawów oraz propozycje łączenia słów.


Anna Skrzypek-Woźniacka, neurologopeda i pedagog

Kurs „Umiem Czytać” to świetna zabawa dla dziecka i rodziców. Zaczęłam uczyć czytać mojego syna gdy miał 4 lata. Po 3 tygodniach wspólnych zabaw syn czytał wszystkie słowa. Dzisiaj Antoś ma 8 lat. Czyta na poziomie 6 klasy. Dzięki książkom ma wspaniałą wyobraźnię, poznaje nowe dziedziny wiedzy, jest wesoły i otwarty na świat. Bardzo pomaga mu to w szkole. Ma mnóstwo czasu na ciekawsze, niż mozolne składanie sylab, zajęcia. Jestem neurologopedą i wykorzystuję metodę w mojej pracy z dziećmi. Dzięki temu jestem "matką chrzestną" wielu czytających globalnie dzieci.

 

dr Jolanta Andrzejewska, Pedagogika, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej

 

Seria „Umiem czytać” budzi gotowość dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i jest zgodna z Podstawą programową wychowania przedszkolnego z 2008 r.

Bogactwo treści przedstawionych dziecku w książkach do czytania i różnorodność kart z wyrazami do czytania daje nauczycielowi lub rodzicowi szerokie spektrum zastosowań prezentowanych materiałów na zajęciach organizowanych w przedszkolu lub uczenia się dziecka w domu. Wszystkie pozycje tematyczne przygód Olo i Mimi przedstawiane są czytelnikowi w ciekawej formie wydawniczej, odwołują się do doświadczeń oraz umiejętności dzieci.(...) więcej: http://www.szkolatalentow.com/opinie

 

 

Dwa zestawy to całościowy kurs czytania wystarczający na 8 miesięcy nauki.

 

 

 

 



Ekspresowa wysyłka kurierem - gratis