HDES-preparat do czyszczenia DPF 5 litrów- koncentrat
Filtr cząstek stałych, znany również pod dwoma skrótami: DPF (z angielskiego - diesel particulate filter) oraz FAP (z francuskiego - filtre à particules), jest montowany w większości nowych samochodach napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Jego zadaniem jest oczyszczenie spalin z cząstek sadzy, która jest jednym z najbardziej uciążliwych zanieczyszczeń powodowanych przez diesel.
Filtr jest montowany w układzie wydechowym auta. Zewnętrznie jest podobny do tłumika lub katalizatora. W środku element jest wypełniony strukturą o dużej liczbie tzw. ścianek (trochę przypomina filtr powietrza). Są one wykonane z porowatego metalu, materiałów ceramicznych lub (rzadziej) specjalnego papieru. To właśnie na tym wypełnieniu osiadają cząstki sadzy.
Aby uniknąć kosztownej wymiany filtra DPF, proponujemy Państwu innowacyjny belgijski produkt HDE s firmy
TI SOLUTIONS do czyszczenia filtra cząsteczek stałych. HDE usuwa z DPF występujące w postaci sadzy zanieczyszczenia węglowe i skarbonizowane.
Środek zawiera związki powierzchniowo czynne z dodatkiem inhibitorów korozji przez co można go stosować do materiałów wykonanych z aluminium, cynku , kadmu , magnezu.
Nie zawiera związków aromatycznych. Jest w pełni rozpuszczalny w wodzie, ulega naturalnej biodegradacji.
Produkt został zaakceptowany do użytku przez serwisy General Motors Corporation.
Operację czyszczenia filtra cząsteczek stałych DPF/FAP można wykonać w autoryzowanym punkcie serwisowym lub we własnym zakresie według poniższych procedur.
Sposób użycia:
Zdemontować filtr DPF. Zanurzyć go w roztworze preparatu na kilkanaście godzin, po czym przepłukać wodą. Filtr ponownie zamontować.
Stosowane stężenia produktu: od 50 % ( 1 litr produktu na 1 litr wody).
Drugi sposób: Wymontować czujnik temperatury lub ciśnienia na wydechu. Przez powstały otwór wprowadzić sondę, przez którą bezpośrednio na filtr zostanie wtryśnięty preparat. Powinno się to odbyć w dwóch turach z przerwą ok. 10 minut. Dzięki temu sadza zostanie rozpuszczona i rozłożona po całym filtrze tak, że może zostać spalona w procesie normalnej regeneracji. Po zamontowaniu czujnika należy włączyć regenerację manualnie (jeśli nie zostanie włączona automatycznie przez elektronikę silnika). Następnie należy przeprowadzić ok. 20-minutową jazdą próbną.
|