Tytuł oryginału: Clean Code: A Handbook of Agile Software Craftsmanship
Autorzy: Robert C. Martin
Rok wydania: 2010
Stron: 424
Tłumaczenie: Paweł Gonera
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-2188-0
Format: 168x237
Oprawa: miękka
Książka jest nowa
Poznaj najlepsze metody tworzenia doskonałego kodu
- Jak pisać dobry kod, a zły przekształcić w dobry?
- Jak formatować kod, aby osiągnąć maksymalną czytelność?
- Jak implementować pełną obsługę błędów bez zaśmiecania logiki kodu?
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, "czysty" kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej - jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzenia czystego, czytelnego kodu znajdziesz właśnie w tej książce. Podręcznik jest obowiązkową pozycją dla każdego, kto chce poznać techniki rzetelnego i efektywnego programowania.
W książce "Czysty kod. Podręcznik dobrego programisty" szczegółowo omówione zostały zasady, wzorce i najlepsze praktyki pisania czystego kodu. Podręcznik zawiera także kilka analiz przypadków o coraz większej złożoności, z których każda jest doskonałym ćwiczeniem porządkowania zanieczyszczonego bądź nieudanego kodu. Z tego podręcznika dowiesz się m.in., jak tworzyć dobre nazwy, obiekty i funkcje, a także jak tworzyć testy jednostkowe i korzystać z programowania sterowanego testami. Nauczysz się przekształcać kod zawierający problemy w taki, który jest solidny i efektywny.
- Nazwy klas i metod
- Funkcje i listy argumentów
- Rozdzielanie poleceń i zapytań
- Stosowanie wyjątków
- Komentarze
- Formatowanie
- Obiekty i struktury danych
- Obsługa błędów
- Testy jednostkowe
- Klasy i systemy
- Współbieżność
- Oczyszczanie kodu
Niech stworzony przez Ciebie kod imponuje czystością!
helion_promocja1 helion_programowanie dane, analiza, testowanie, programowanie, struktury danych, architektura, kompresja danych, rekurencja, uml, refaktoryzacja, wyszukiwanie, algorytm, wzorce projektowe, klasa, obiekt, oprogramowanie, program, wyrażenia regularne, aplikacje, optymalizacja, dziedziczenie, kurs, książka, podręcznik, tutorialprogramowanie, agile, projekt, inżynieria oprogramowania, programowanie zwinne, program, deweloper, ciągła integracja, dci, kod programu, testy jednostkowe, testowanie kodu, programowanie sterowane testami, iteracje, wykrywanie błędów, aplikacja, scrum, refaktoryzacja, czysty kod, tablice koncepcyjne, metodyki agile, kurs, książka, podręcznik, tutorial