|
"BADANIA nad CZYNNIKAMI INTELEKTUALNYMI WARUNKUJĄCYMI KSZTAŁCENIE PLASTYCZNE", T.RUDOWSKI; PSEP; WARSZAWA; nakład : 1 000 ; stan : db : pieczątki ; przesyłka polecona : 8,00 zł.
SPIS TREŚCI :
Wstęp....3
C Z Ę Ś Ć I
1. Strukturalno - systemowe ujęcie programów zajęć z twórczości plastycznej dla uczniów o zróżnicowanym poziomie umysłowym ..... 9
2. Zarys dwóch koncepcji programów wraz z teoretycznym modelem poznania estetycznego w plastyce .....52
3. Wybrane rodzaje cech charakteryzujących podstawowe elementy formy plastycznej............ 56
4. Wzory kwestionariuszy wywiadu.................................. 65
5. Arkusz wykazu wybranych zasad estetycznych w twórczości plastycznej /wersja skrócona/................73
6. Bibliografia................................................... 74
C Z Ę Ś Ć II
Ogólne informacje o programie badań............................ 75
1. Koncepcja programu............................................. 76
2. Informacje o realizacji koncepcji programu - wprowadzenie................................................... 78
3. Założenia programowo - metodologiczne badań empirycznych ....... 82
4. Hipotetyczny model układu zmiennych............................ 85
5. Wskaźnikowanie 1 skale pomiaru....... 86
6. Testowanie hipotez badawczych................................... 92
7. Wybrane procedury statystyczno - metodologiczne................ 93
8. Przykłady tematów zrealizowanych wg koncepcji programu......... 96
9. Guilfordowska teoria myślenia twórczego jako przyczynek do budowy testu na pomiar poziomu oryginalności myślenia estetycznego /POME/............ 102
10. Wybrane zasady budowy testu na POME............................ 106
11. Instrukcja do testu na pomiar POMB............................. 109
12. Wybrane zagadnienia struktury uzdolnień w problematyce badań własnych -wprowadzenie ... 110
13. Teoretyczne podstawy budowy testu Rayena oraz Inwentarza Osobowości Sysencka dla potrzeb badań własnych ................. 112
14. Charakterystyka badanych prób................................., 129
15. Analiza wyników badań związków i zależności wybranych cech /czynników/ osobowości uczniów uzdolnionych plastycznie i ich nauczycieli przedmiotu "plastyka"..............................135
16. Wnioski i uwagi końcowe........................................ 149
17. Bibliografia................................................... 155 18. Objaśnienie niektórych terminów................................ 157 |
|
|