W pierwszej części książki Czym jest projektowanie publikacji? autorka analizuje czynniki wpływające na tę dziedzinę designu, czyli: cykl życia publikacji, globalny konsumpcjonizm, wymogi dystrybucji, prezentacji oraz ochrona środowiska naturalnego. Wyjaśnia także jak dotrzeć do czytelnika na poziomie estetycznym i emocjonalnym poprzez odpowiednie zaprezentowanie treści oraz wygląd i kształt publikacji. Ksiązka ta analizuje projektowanie publikacji poprzez przedstawienie wszystkich aspektów działalności designerskiej w całej różnorodności form składających się na cały proces, od projektu po gotowąpublikację. Poruszane przez autorkę tematy to międzyinnymi: sam preoces projektowania, znajomość materiałów, finansowy aspekt produkcji, specjalistyczna wiedza dotycząca poszczególnych typów publikacji, komercyjna rola okładki, zastosowanie siatki i layoutu oraz format i oprawa. Poprzez międzynarodowy wybór projektów zaprezentowanych w ksiażce, autorka pokazuje szeroki wachlarz możliwości designerskich. Mogą one być źródłem inspiracji dla każdego projektanta. Wybrane (do ksiązki) prace są wizualną ewidencją nieograniczonych możliwości we wszystkich obszarach projektowania publikacji. W książce zaprezentowano prace:Bibliotheque,Ann Willoughby,Big Active,344 Design, Eggers + Diaper,Orange Juice Design,John Morgan Studio,Serial Cut,Paprika,Research Studios, Segura Inc.,UNA (Amsterdam) Designers Viction:aryCarl-Henrik Kruse Zakrisson, Frost Design,Emmi,Pentagram,Browns,SEA, /Atelier Works,Design Project,Cartridge Levene, De Designpolitie,COMA,Studio Dombar, Flag Designers,Matthias Ernstberger,Amelia Gregory,Rose Design,Kapitza,Irma Boom,Struktur Design,Erretres,Park Studio.
Oprawa: miękka
Stron: 256
Wydanie: 2008
ISBN: 978-83-[zasłonięte]797-7-8