|
Autor: M. Healey Wydawca: ABE Dom Wydawniczy Rok wydania: 2008 Okładka: Miękka Wymiary: 170 x 220 Ilość stron: 256 ISBN:[zasłonięte]978-83380-28-3
Cena detaliczna: 99,75 v |
Opis: W epoce globalizacji branding ma coraz większe znaczenie. „Czym jest branding?” to przystępny przewodnik, który pomaga zrozumieć, na czym polega tworzenie marki i zarządzanie nią. Autor książki zastanawia się nad istotą marek, zgłębia proces ich kreowania i przekazuje wiele spostrzeżeń, które każdy może wykorzystać w codziennej praktyce związanej z pracą nad marką. Struktura Autor „Czym jest branding?” analizuje dziedziny, które składają się na złożoną dyscyplinę brandingu. Zarysowuje najważniejsze elementy procesu budowy marki (pozycjonowanie, fabuła, historia, design, cena, relacje z klientem). Wskazuje możliwe zastosowania marki (produkty, usługi, organizacje, ludzie i miejsca) oraz pokazuje, co można dzięki niej osiągnąć. Portfolio Ujęte w międzynarodowe portfolio studia przypadków pokazują szczegółowo, co sprawiło, że dana kampania okazała się skuteczna, dlaczego jest istotna i czego można się z niej nauczyć. Zawarte w książce analizy skupiają się zarówno wokół know-how branży projektowania, jak i teorii. Pokazują, w jaki sposób specjaliści poradzili sobie z abstrakcyjnymi pojęciami percepcji, kultury i przynależności, jednocześnie rozwiązując podstawowe problemy związane z projektowaniem opakowań, reklamą wizualną i technologiami internetowymi. Analizy te stanowią punkt wyjścia dla dalszych rozważań i mogą być inspirujące dla designerów i specjalistów od reklamy. Książka zawiera prace agencji: Vacant Fitch The Brand Union (dawniej Enterprise IG) Minale Tattersfield Hanson Dodge Creative Inaria Interbrand Paprika Irving Pentagram Landor Infinia Siegel+Gale TippingSprung Wolff Olins Lippincott (dawniej Lippincott Mercer)
Matthew Healey w książce pt. "Czym jest branding" opisuje problematykęzwiązaną z marką. Książka podzielona jest na trzy główne obszarytematyczne: problematyka, struktura, portfolio i studia przypadków. Wpierwszej części Autor scharakteryzował pojęcie brandingu, sposóbdziałania marki oraz problemy z własnością marki. Opisał również procesrozwoju i konsekwencje wprowadzania zmian do marki. Autor porusza równieżproblemy związane z ochroną znaku towarowego i własnością intelektualną. Wdrugiej części dotyczącej struktury, Autor przedstawił kluczowe korzyści zpozycjonowania, jak również aspekty związane z: pomysłami, wartościami,stylem życia. W sposób bardzo dokładny scharakteryzował sposób tworzeniamarki. Poruszył również kwestie związane z różnymi formami marketingu. Wostatniej części przedstawił bogatą listę przykładów firm, które odniosłysukces dzięki stosowaniu odpowiedniej kampanii. Zaprezentował równieżrealne problemy, które pojawiły się w tych przedsiębiorstwach oraz sposobyich przezwyciężenia. Książka godna polecenia, bardzo bogato ilustrowana.Ta książka z pewnością dostarczy inspiracji stymulujących rozwój pomysłówz tego zakresu, jak również wskaże kierunek rozwiązywania problemów, którepojawiają się w tym obszarze.
Dr inż. Joanna Paliszkiewicz Wydział Nauk Ekonomicznych Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
|
|
|