Książka jest NOWA, w stanie IDEALNYM. Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki. Czy Twoje dziecko jest przygotowane na spotkanie ze szkołą?
Wydawnictwo: OnePress Przygotuj swoje dziecko na pójście do szkoły
- Poznaj temperament i określ predyspozycje dziecka
- Wybierz właściwą szkołę
- Naucz się bawić ze swoim dzieckiem
Początek nauki w pierwszej klasie jest dla dziecka bardzo ważnym momentem. Zmiana otoczenia, nowe znajomości i nowe obowiązki -- do tego trzeba je odpowiednio przygotować. Każde dziecko ma inny temperament, inne predyspozycje i inaczej poznaje świat. Rolą rodziców jest poznanie psychiki dziecka i wskazanie mu odpowiedniej drogi.
Książka "Czy Twoje dziecko jest przygotowane na spotkanie ze szkołą?" przeznaczona jest dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym, którzy poświęcają im uwagę, starają się zrozumieć ich zachowanie i podchodzą do rodzicielstwa w sposób odpowiedzialny. Dowiecie się z niej, jak ukierunkować swoje dziecko, wybierając odpowiednią szkołę, wzmacniając jego wiarę w siebie i ucząc je komunikacji z innymi ludźmi.
Książka jest przeznaczona dla rodziców, którzy przygotowują swoje dziecko do wielkiej zmiany w życiu całej rodziny -- rozpoczęcia szkoły. Pomaga rodzicom doskonale poznać przyszłego pierwszoklasistę, lepiej zrozumieć jego zachowanie i sprawdzić, czy dojrzał do tego, aby iść do pierwszej klasy. Książka stanowi również pomoc dla wychowawców przedszkolnych, którzy mają olbrzymi udział w przygotowaniu dziecka do pierwszej klasy.
Spis treści:Przedmowa (7)
Rozdział 1. Poddaj swoje dziecko testowi (9)
Rozdział 2. Dziecko i ludzie (11) Potrzeby, temperament, charakter, umiejętności społeczne, mowa, komunikacja - 2.1. Sposób ustalania temperamentu dziecka (14)
- 2.2. Jak oceniacie swoje dziecko (16)
- 2.3. Z czym kojarzy się Wam słowo "dziecko"? (19)
Rozdział 3. Komunikacja (31)
- 3.1. Jak dziecko uczy się reguł komunikacji (31)
- 3.2. Test rodzicielski (34)
- 3.3. Rozwój percepcji, poznawania i mowy (36)
- 3.4. Czy wiecie, że pomagacie pisać scenariusz życia swojego dziecka (39)
Rozdział 4. Szkoła i nauka (47)
- 4.1. Przygotowania do szkoły (49)
- 4.2. Miarodajne wskaźniki służące określeniu dojrzałości do szkoły (56)
- 4.2.1. Zdolności ruchowe (59)
- 4.2.2. Motoryka duża (59)
- 4.2.3. Motoryka mała, czyli zręczne paluszki (60)
- 4.3. Dziecko i szkoła (67)
- 4.4. Ile jest rodzajów inteligencji? (71)
- 4.5. Typy inteligencji według Howarda Gardnera (72)
- 4.6. O stylach uczenia się (77)
- 4.7. Zwiększanie u dziecka odporności psychicznej i zaufania do samego siebie (84)
- 4.8. O uczeniu się ogólnie (86)
- 4.9. Czym jest efektywna i zdrowa nauka? (88)
- 4.9.1. Sensowność (89)
- 4.9.2. Odpowiedniość do wieku i możliwości dziecka (89)
- 4.9.3. Spokój (90)
- 4.9.4. Rytm i regularność (94)
- 4.9.5. Możliwość wyboru (96)
- 4.9.6. Współuczestnictwo i współpraca (96)
- 4.9.7. Motywujący system oceniania (97)
- 4.10. Teorie nauki (98)
- 4.10.1. Teoria przetwarzania informacji (98)
- 4.10.2. Teoria mózgowo-asocjacyjnego (skojarzeniowego) uczenia się (99)
- 4.11. Mózg i uczenie się (100)
Rozdział 5. Dziecko i zmysł orientacji (109)
- 5.1. Orientacja ze względu na osobę (110)
- 5.2. Orientacja ze względu na miejsce (111)
- 5.3. Orientacja ze względu na czas (112)
Rozdział 6. Dzieci i telewizja (113)
Rozdział 7. My, dzieci i otaczający nas świat (117)
- 7.1. Pozytywne wyrażanie (117)
- 7.2. Wolność i uzależnienie (118)
- 7.3. Odpowiedzialność (120)
- 7.4. Czego powinniśmy nasze dzieci nauczyć? (121)
- 7.5. Dziesięć przykazań rodzica (123)
Rozdział 8. Radosne dziecko (125)
- 8.1. Zdrowie (126)
- 8.2. Integracja (129)
- 8.3. Metody (134)
- 8.3.1. Wideotrening (134)
- 8.3.2. Metoda Feuersteina (135)
- 8.3.3. Metoda B. Sindelarovej (135)
- 8.3.4. Trening sprawności percepcyjnych i motorycznych (135)
- 8.3.5. Metoda Dennisona (136)
- 8.3.6. Biofeedback (136)
- 8.3.7. Kinezjologia (137)
Rozdział 9. Wybór szkoły (139)
- 9.1. Szkoła szkole nierówna (139)
- 9.1.1. Czym jest pedagogika waldorfska? (139)
- 9.1.2. Nauczanie i wychowanie według Marii Montessori (141)
- 9.1.3. Plan daltoński (147)
- 9.2. Co trzeba wiedzieć, dokonując wyboru szkoły? (148)
Rozdział 10. Gry i ćwiczenia (151)
- 10.1. Komputer i telewizja (154)
- 10.2. Orientacja w przestrzeni (157)
Zakończenie (177)
Dodatek A Bibliografia (179)
Dodatek B Użyteczne adresy (181)
Dodatek C O autorkach (201)
Skorowidz (203)
|