PROFESJONALNY PRODUKT FIRMY VERTEX
XTREME LED'S przedstawia nowoczesne czujniki parkowania PARK ASSISTANT
Czujnik parkowania jest urządzeniem wspomagającym parkowanie i cofanie samochodu. Działa na zasadzie sonaru – emituje fale ultradźwiękowe, które po odbiciu od przeszkody pozwalają określić, jaka odległość dzieli samochód od przeszkody. W czasie cofania urządzenie poprawnie rozpoznaje przeszkody znajdujące się na drodze pojazdu i ostrzega kierowcę
W skład zestawu wchodzą:
-
8 sensorów
-
wyświetlacz GRAFICZNY LED z podziałem na strony(przód-tył)
-
centralka sterująca na 8-iem sensorów
-
okablowanie
-
Dwustronna samoprzylepna podkładka montażowa
-
wiertło z otwornicą
-
eleganckie pudełko
-
instrukcja montażu w języku polskim
-
Napięcie zasilania: 12VDC
-
Zakres napięć pracy: 10,5V - 16V DC
-
Zakres poboru prądu 20mA - 200mA
-
Zakres pomiaru 0,0 - 2,5m
-
Częstotliwość pracy 40kHz
-
Zakres temperatury pracy - 30*C do +70*C
Po zapaleniu świateł cofania do urządzenia doprowadzane jest zasilanie. Włączenie zasilania jest sygnalizowany krótkim sygnałem dźwiękowym, następnie urządzenie przechodzi w stan AUTO-CHECK (tryb automatycznej kontroli układów urządzenia).
Czujnik parkowania jest wyposażony w wyświetlacz oraz sygnalizator dźwiękowy. Wyświetla odległość do przeszkody oraz sygnalizuje, z której strony pojazdu przeszkoda jest umieszczona.
Jeśli pojazd zbliży się do przeszkody na bardzo małą odległość (20cm) na ekranie wyświetlacza pojawi się "STOP". Sygnały dźwiękowe są nadawane, jeśli dwa środkowe czujniki ultradźwiękowe wykryją przeszkodę umieszczoną w odległości 1,5 m za samochodem,natomiast 2boczne czujki w odległości 1m.
Urządzenie działa poprawnie, jeśli cofający samochód porusza się z prędkością poniżej 5 km/h.
-
Czujniki mogą być montowane w zderzaku tylnym jak i przednim
-
Czujniki ultradźwiękowe nie powinny być zabrudzone. Błoto, kurz itp. może spowodować jego nieprawidłowe działanie
Montaż czujnika jest niezwykle prosty. W wywiercone otwory wkładamy sensory zgodnie z oznaczeniem ( na tyle czujnika znajduje się wskaźnik "góra" ).
Czujniki same utrzymują się na miejscu dzięki gumowym zaczepom.
Przewody wprowadzamy do bagażnika np. przez klapkę odpływową - dzięki temu nie trzeba wiercić blachy.
Centralę przyklejamy taśmą w okolicy tylnej lampy i podpinamy przewody sensorów. Zasilanie podpinamy do żarówki światła wstecznego .
Wrzucamy wsteczny bieg, światła się zapalają, czujnik działa.
Głośnik pozostawiamy przy centralce w bagażniku. Nie trzeba ciągnąć żadnej instalacji przez auto!