|
Czeska Reklama Telewizyjna i jej Język
Dariusz Tkaczewski
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005 Stron 124 + 14 stron zdjęć, Rozmiar 16,5cm x 23,5cm
Praca zawiera wiele nowych, interesujących informacji na temat istoty reklamy, jej dziejów i znaczenia, uwarunkowań politycznych i społeczno-kulturalnych, z uwzględnieniem charakteru czeskiej reklamy telewizyjnej i jej miejsca w komunikacji. Adresatami niniejszej pracy mogą być specjaliści z różnych dziedzin: lingwiści, kulturolodzy, teoretycy komunikacji reklamowej, socjolodzy, psycholodzy, ale także studenci slawistyki czy też osoby zainteresowane kwestiami reklamy telewizyjnej, współczesnej kultury masowej bądź ogólną sytuacją społeczno-kulturalną w Republice Czeskiej.
Wstęp 1. Ogólna charakterystyka problematyki czeskich mass mediów na przełomie wieków 2. Cel i złożenia teoretyczno-metodologiczne pracy 3. Źródła bibliograficzne i materiał językowy 4. Układ pracy Reklama w Telewizji 1. Reklama, propaganda, promocja. Reklama telewizyjna, jej nadawca i adresat 2. Reklama telewizyjna jako rodzaj dyskursu, manipulacji i sztuki 3. Reklama w stylistyce. Styl publicystyczny a reklama 4. Z dziejów reklamy światowej. Reklama na ziemiach czeskich 5. Czechosłowacka i czeskie telewizje. Współczesny rynek telewizyjny w Czechach 6. Czeski rynek reklam telewizyjnych Język Czeski w Reklamie Telewizyjnej 1. Leksykalna charakterystyka czeskich tekstów reklamowych 2. Stylistyczna charakterystyka czeskich tekstów reklam telewizyjnych 3. Syntaktyczna charakterystyka czeskich tekstów reklam telewizyjnych Zakończenie 1. Fenomeny czeskiego rynku reklam telewizyjnych 2. Podsumowanie i konkluzje dotyczące języka czeskiej reklamy telewizyjnej 3.Komentarz końcowy
|