Opis książki: Zaskocz klientów produktami i usługami, których naprawdę chcą! Innowacje mają ogromny wpływ na sukces i rozwój każdej firmy. Książka ta przedstawia sprawdzone rozwiązania pozwalające wyzwolić innowację, obniżyć koszty oraz tworzyć produkty i usługi pożądane przez klientów. Autor, ceniony na świecie lider badań w dziedzinie innowacji, ukazuje "tajną broń" najlepszych firm. Jest nią rewolucyjne podejście do opracowywania nowych produktów i usług, zwane "innowacją ukierunkowaną na rezultaty", które przekształca innowację z niedookreślonej sztuki w naukę, eliminując z niej przypadkowość i niepewność.
O autorze Podziękowania str13 Wprowadzenie. Poza paradygmatem ukierunkowania na klienta Czynniki zmienności procesu innowacji Osiem etapów innowacji ukierunkowanej na rezultaty 1. Formułowanie strategii innowacji. Jaki jest docelowy krąg odbiorców wartości i jak można ją wytworzyć? Rodzaje innowacji Jakie warianty rozwoju należy rozważyć? Na którym ogniwie łańcucha wartości należy się skupić, aby wytworzyć maksymalną wartość? Co robić, gdy różne grupy klientów są zainteresowane potencjalnie sprzecznymi rezultatami? Podsumowanie 2. Pozyskiwanie informacji od klienta. Wyciszyć głos klienta - rozmawiać o zadaniach, rezultatach i ograniczeniach Dlaczego firmy powinny poznawać wymagania klienta? Które trzy problemy utrudniają gromadzenie informacji o wymaganiach klienta? Jakiego rodzaju dane firmy najczęściej zbierają od klientów? Jakie informacje od klienta są potrzebne do kierowania procesem innowacji? Jakimi metodami firmy powinny gromadzić niezbędne informacje? Skąd wiadomo, jakiego rodzaju informacje należy gromadzić? Podsumowanie 3. Odkrywanie szans rozwojowych. Wyszukiwanie niedostatecznie i nadmiernie obsługiwanych obszarów rynku Co to jest szansa rozwojowa? Jakie trzy błędy popełnia się najczęściej przy wyborze priorytetowych szans spośród dostrzeganych? W jaki sposób firmy powinny ustalać priorytety dotyczące dostrzeganych szans? W jaki sposób odkrywa się rynki niedostatecznie i nadmiernie obsługiwane? Na czym polega migracja wartości z upływem czasu? Jakie są konsekwencje paradygmatu innowacji ukierunkowanej na rezultaty dla analizy konkurencji? Podsumowanie 4. Segmentacja rynku. Wykorzystanie segmentacji opartej na rezultatach w celu ujawniania obiecujących segmentów Cel segmentacji Jak ewoluowała praktyka segmentacji? Dlaczego tradycyjne metody segmentacji są nieefektywne dla innowacji? Co wyróżnia segmentację opartą na rezultatach? W jaki sposób przeprowadza się segmentację opartą na rezultatach? Dlaczego segmentacja oparta na rezultatach odpowiada na wyzwania związane z rozwojem produktu i marketingu? Co wyróżnia segmentację opartą na zadaniach i kiedy należy ją przeprowadzać? Podsumowanie 5. Określanie szans rozwojowych. Decyzje w sprawie ukierunkowania prac nad wytwarzaniem wartości Określanie celów innowacji Jakiego rodzaju szanse rozwojowe na szerokim rynku mogą być szczególnie atrakcyjne? Skuteczne strategie określania docelowych szans w segmentach Dlaczego strategia określania docelowych szans prowadzi do wyróżnionej i cenionej pozycji konkurencyjnej? Przyczyny niepowodzeń towarzyszących określaniu najatrakcyjniejszych docelowych szans rozwojowych Podsumowanie 6. Pozycjonowanie obecnych produktów. Powiązanie szans rozwojowych z cenionymi cechami produktu Dlaczego przesłanie marketingowe często nie podkreśla rzeczywistej wartości produktu? Wstępne warunki skutecznej strategii przesłania marketingowego Jakie przesłanie marketingowe okaże się najskuteczniejsze? Wymiar przesłania - emocjonalny czy funkcjonalny? Na czym polega bezpośrednie oddziaływanie sprzedawców na przychody? Zalety marki opartej na rezultatach Podsumowanie 7. Wybór priorytetowych projektów spośród opracowywanych. Oddzielanie zwycięzców od przegranych Problemy w ustalaniu priorytetowych projektów Jaką metodę stosuje się w celu wyodrębnienia projektów zwycięskich i przegranych? Jakie zadania powinny mieć najwyższy priorytet? Czynniki wpływające na ustalanie priorytetowych projektów Podsumowanie 8. Opracowywanie przełomowych koncepcji. Wykorzystanie skoncentrowanej burzy mózgów i karty rezultatów klienta w celu wytwarzania wartości dla klienta Dlaczego tradycyjna burza mózgów często nie przynosi przełomowych pomysłów? Skuteczne generowanie przełomowych koncepcji Zasady skoncentrowanej burzy mózgów Dlaczego zawodzą tradycyjne metody oceny koncepcji? Ocena koncepcji produktu lub usługi za pomocą karty rezultatów klienta Jak w praktyce stosuje się omawiane metody? Rola działu badawczo-rozwojowego w procesie innowacji Podsumowanie Epilog. Wskazówki taktyczne dla menedżerów Słowniczek Bibliografia Indeks
|