Cześć, jak się masz? II Spotkajmy się w Europie (A2) + CD
Autor: Władysław Miodunka Wydawca: Universitas ISBN: 83-[zasłonięte]-0582-9 Rok wydania: 2006 Ilość stron: 318 Oprawa: miękka Format: 16,5 x 24
Wysyłka w ciągu 3-5 dni
Seria: Język polski dla cudzoziemców Poziom: A2 EAN: 979[zasłonięte][zasłonięte]42058
Kontynuacja książki "Cześć, jak sie masz?" stanowi odpowiedni podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego na poziomie A2.
Każda z 14 lekcji zawiera:
- Dialog - Warto zapamiętać te słowa! Nowe słownictwo - Gramatyka jest ważna. Komentarz gramatyczny - Jak to powiedzieć? Komentarz komunikacyjny - Powiedz to poprawnie! Ćwiczenia gramatyczne - Muszę to zrozumieć! Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu - Czy umiesz to powiedzieć? Ćwiczenia komunikacyjne
SPIS TREŚCI
CONTENTS
Introduction
Lekcja 1
1.1. Wszystkiego najlepszego Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - IMIENINY 1.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 1.2.1. The imperative mood: forms and functions 1.2.2. The present tense of the verb życzyć 1.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 1.3.1. Conveying your good wishes 1.3.2. Popular names and name day dates 1.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 1.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 1.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities
Lekcja 2
2.1. Nie wiem, co robić? Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - MIESZKANIE 2.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 2.2.1. Forming ordinal numbers from cardinal numbers 2.2.2. The use of ordinal numbers 2.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 2.3.1. Expressing time and hour 2.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 2.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 2.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities
Lekcja 3
3.1. Radzę wyjechać do domu Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - ŻYCIE CODZIENNE 3.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 3.2.1. Conjugation of the irregular verb powinien, powinna 3.2.2. Use of infinitives of perfective and imperfective verbs after prosić, musieć, trzeba, warto, powinien 3.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 3.3.1. Giving advice 3.3.2. Expressing sympathy 3.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 3.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 3.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities
Lekcja 4
4.1. Nie będziesz sam Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - ODZIEŻ MĘSKA I DAMSKA 4.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 4.2.1. The dative of personal pronouns and courtesy titles, and its use 4.2.2. Forms nie ma, nie było, nie będzie 4.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 4.3.1. Expressing concern and worry 4.3.2. Expressing negative feelings 4.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 4.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 4.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities
Lekcja 5
5.1. Wszystko będzie dobrze Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - POCZTA: LISTY I PRZESYŁKI 5.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 5.2.1. Future tense of the imperfective verbs 5.2.2. Future tense of the perfective verbs 5.2.3. Expressing time: the use of the expressions rok temu and za rok 5.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 5.3.1. Writing letters - patterns 5.3.2. Expressing hope 5.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 5.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 5.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities
Lekcja 6
6.1. Jak tam dojechać? Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - ŚRODKI TRANSPORTU 6.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 6.2.1. A. Comparison of adjectives B. Syntax of comparison with adjectives 6.2.2. Use of expressions coraz + comparative 6.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 6.3.1. Travels 6.3.2. Expressing spatial relations 6.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 6.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 6.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities
Lekcja 7
7.1. Wolę pracować Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - POLSKA - MAPA GEOGRAFICZNA 7.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 7.2.1. Use of prepositions with cases 7.2.2. Prepositions taking two cases 7.2.3. Complex sentences 7.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 7.3.1. Geografia Polski 7.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 7.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 7.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative and cultural activities
Lekcja 8
8.1. Chyba mam grypę Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - CZŁOWIEK - BUDOWA CIAŁA 8.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 8.2.1. Comparison of adverbs 8.2.2. Combining modal verbs with infinitives 8.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 8.3.1. A. Asking for permission B. Rules for using czy mogę, czy można 8.3.2. Giving orders 8.3.3. Expressing possibility 8.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 8.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 8.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities
Lekcja 9
9.1. Zaopiekujesz sie mną? Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - EUROPA 9.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 9.2.1. The conditional mood 9.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 9.3.1. Unia Europejska 9.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 9.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 9.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities
Lekcja 10
10.1. Czy mógłbym rozmawiać z Agnieszką Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - MIESZKANIE: ŁAZIENKA I TOALETA 10.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 10.2.1. Dative singular and plural of nouns 10.2.2. Dative singular and plural of adjectives 10.2.3. Declension of the nouns tydzień, rok 10.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 10.3.1. Telephone conversations 10.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 10.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 10.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities
Lekcja 11
11.1. Chciałem, żeby ci było miło Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - MIESZKANIE: KUCHNIA 11.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 11.2.1.A. Genitive plural of nouns and modifiers B. Genitive plural of modifiers C. Use of genitive after the word ile 11.2.2. Accusative plural of masculine personal nouns 11.2.3. Syntax of the verb chcieć 11.3. Jak to powiedzieć? Communicative and cultural commentary 11.3.1.A. Expressing positive feelings B. Expression of one's own feelings 11.3.2. Expressions: podoba mi się and lubię 11.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 11.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 11.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities
Lekcja 12
12.1. Samodzielne opinie, samodzielne decyzje Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - BIBLIOTEKA I CZYTELNIA 12.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 12.2.1. The vocative singular of nouns 12.2.2. Declension of foreign names and surnames 12.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 12.3.1. Having a conversation 12.3.2. Polish writers who are most frequently translated into foreign languages 12.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 12.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 12.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities
Lekcja 13
13.1. Polacy są niestereotypowi Vocabulary Warto zapamiętac te słowa! - EUROPA - MAPA GEOGRAFICZNA 13.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 13.2.1.A. Nominative plural of masculine personal nouns and modifiers B. Nominative plural of the modifiers of masculine personal nouns C. Using modifiers in nominative plural of masculine personal nouns 13.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 13.3.1. Requesting and offering help 13.3.2. Offers of help and acknowledging them 13.3.3. Promises without requesting help 13.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 13.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 13.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities
Lekcja 14
14.1. Spotkajmy się gdzieś w Europie Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - WAKACJE: CAMPING I PLAŻA 14.2. Gramatyka jst ważna. Grammatical commentary 14.2.1. Spatial relations expressed by verb prefixes 14.2.2. Declension of Polish names and surnames 14.2.3. Subjectless expressions such as mówi się 14.2.4. Declension of nouns such as Amerykanin in the plural 14.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 14.3.1. Expressing neccessity 14.3.2. Małe polskie miasta 14.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 14.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 14.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative and cultural activities
Polish-English Dictionary
LANGUAGE PROFICIENCY TEST for Level A2
I. Listening Comprehension II. Reading Comprehension III. Accuracy IV. Writing V. Speaking
Cześć, jak się masz? Spotkajmy się w Europie!
1. How to give people best wishes on holidays and namedays. Imperative mood. 2. Ordinal, cardinal numbers, hours. 3. How to ask and give advice. Irregular verb "powinien" and verbal collocations with the verbs "prosić, musieć, trzeba, warto, powinien" 4. How to express concern and anxiety. Dative of personal pronouns. How Christmas is celebrated in Poland. 5. How to write private and formal letters in Polish. Future tense. 6. Expressions and sentences which are useful while travelling in Poland. Compartison of adjectives. Degrees of intensivity of qualities. 7. Geographical facts about Poland. Prepositions. Cases. 8. How to ask permissions and give commands. Comparison of adverbs. 9. How to form the conditional mood and use it in polite offers, invitations, and requests. 10. Phrases and expressions used in telephone conversations. 11. Forms of genitive and accusative plural. 12. How to conduct a conversation 13. How to form the nominative plural of masculine nouns, used when talking about groups of people and groups of men. 14. Spotkajmy się w Europie. Declension of Polish names and surnames.
+ Polish-English Dictionary + Language Proficiency test for level A2
Second volume of the coursebook „Cześć, jak się masz?" is designed for learners of Polish at the A2 level.
Die Fortsetzung des Lehrwerkes „Cześć, jak się masz?" ist ein geeignetes Lehrbuch für Polnisch als Fremdsprache auf dem Niveau A2.
|