1. Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe.
2. Wszystkie ceny są cenami brutto (zawierają VAT).
3. Do każdego zakupu wystawiamy paragon lub fakturę.
4. Po zakupie prosimy wypełnić formularz sposobu zapłaty i dostawy.
1. Wpłata na konto CitiBank
69 1030 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0190930 [zasłonięte] 003560
2. Wpłata przez PayU
3. Płatność przy odbiorze (za pobraniem)
Towar wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej i/lub firmy kurierskiej GLS. Przed dokonaniem zakupu prosimy sprawdzić sposób wysyłki oraz koszty dostawy.
Czas pracy kierowców Vademecum kierowcy i pracodawcy
Publikacja zawiera najbardziej kompleksowe omówienie zagadnienia czasu pracy kierowcy na polskim rynku wydawniczym. Stan prawny 15.09.2013r.
Piąte wydanie podręcznika rozszerzone zostało o 40 stron, na których znalazły się omówienia takich tematów jak: Kodeks pracy w transporcie, praktyczne informacje dla kierowców i przewoźników; Kontrola drogowa wg europejskich norm; Zmiany w czasie pracy kierowców, które weszły w życie 15 lipca 2013 roku. W książce dodatkowo umieszczony został taryfikator naruszeń w Polsce, słowniczek kierowcy międzynarodowego, orzecznictwo sądowe i interpretacje urzędowe oraz kontrole drogowe.
Publikacja zawiera również słowniczek kierowcy międzynarodowego w czterech językach (angielski,niemiecki, francuski i rosyjski) oraz jedyne w Polsce tłumaczenie tekstu jednolitego umowy AETR; zawiera nowy taryfikator naruszeń, orzecznictwo sądowe i interpretacje urzędowe.
Spis treści:
Wstęp
I. Okresy aktywności kierowcy
1.1 Zasady stosowania norm prawnych
1.2 Definicje
1.3 Dzienny czas prowadzenia pojazdu
1.4 Zależność jazdy dziennej i odpoczynku
1.5 Dojazd do pracy
1.6 Praca załogi kilkuosobowej
1.7 Tygodniowa aktywność kierowcy
1.8 Tygodniowy okres prowadzenia
1.9 Dwutygodniowy okres prowadzenia
1.10 Przerwy w prowadzeniu pojazdów
1.11 Przerwy w załodze dwuosobowej
1.12 Problemy ze znalezieniem właściwego miejsca na przerwę
1.13 Odpoczynki dzienne
1.14 Odpoczynek dzienny w załodze
1.15 Odpoczynek tygodniowy
1.16 Wykorzystanie odpoczynku w pojeździe
1.17 Wyjątki w stosowaniu norm
1.18 Wyłączenia - czyli kto nie musi stosować przepisów rozporządzenia 561/2006?
1.19 Umowa AETR
1.20 Konsekwencje naruszania przepisów
1.21 Sankcje w wyniku kontroli poza granicami Polski
II. Przepisy krajowe
2.1 Zakres stosowania przepisów krajowych
2.2 Definicje
2.2.1 Czas pracy kierowców zatrudnionych na podstawie stosunku pracy
2.2.1.1 Czas pracy
2.2.1.2 Czas dyżuru
2.2.1.3 Czas pozostawania w dyspozycji
2.2.1.4 Przerwy
2.2.1.5 Odpoczynki
2.2.1.6 Przepisy korelacji rozporządzenia 561/2006 z ustawą o czasie pracy kierowców
2.2.1.7 Systemy czasu pracy
2.2.1.7.1 Podstawowy czas pracy
2.2.1.7.2 Równoważny czas pracy
2.2.1.7.3 Przerywany czas pracy
2.2.1.7.4 Zadaniowy system czasu pracy
2.2.1.7.5 Mieszany system czasu pracy (art. 19 ucpk)
2.2.1.7.6 Informowanie o przyjętym systemie czasu pracy
2.2.1.7.7 Praca w nocy
2.2.1.8 Godziny nadliczbowe
2.2.1.9 Czas pracy kierowców - przedsiębiorców
2.2.1.10 Obowiązki pracodawcy
2.2.1.11 Dokumentowanie dni wolnych
2.2.1.12 Normy czasu pracy obowiązujące przewoźników osób na liniach do 50 km
2.3 Wybrane zagadnienia kodeksu pracy
2.3.1 Charakterystyka ogólna przepisów KP
2.3.2 Stosunki prawne przewoźnik - kierowca
2.3.3 Urlopy
2.3.4 Rozwiązanie umowy o pracę
2.3.5 Obowiązki pracodawcy
2.3.6 Obowiązki pracownika
III. Tachografy analogowe
3.1 Urządzenie rejestrujące
3.2 Rodzaje tachografów
3.3 Użytkowanie tachografu
3.4 Rejestracja danych
3.5 Wykresówki
3.6 Fałszowanie zapisu
3.7 Rejestracja błędów
3.8 Do czego można wykorzystać jeszcze zapis tachografu analogowego?
3.9 Konsekwencje naruszania zasad rejestracji
IV. Tachografy cyfrowe
4.1 Wiadomości ogólne
4.2 Budowa systemu
4.3 Rodzaje i sposoby zapisu danych
4.4 Zasady zapisu w tachografie cyfrowym
4.5 Użytkowanie tachografy cyfrowego
4.5.1 Prezentacja najczęściej spotykanych tachografów cyfrowych
4.5.2 Siemens
4.5.2.1 Elementy obsługowe
4.5.2.2 Wyświetlacz
4.5.2.3 Rozpoczęcie użytkowania tachografu Siemens przez przedsiębiorstwo
4.5.2.4 Użytkowanie tachografów przez kierowcę
4.5.2.5 Zasady prawidłowego użytkowania drukarki tachografu
4.5.2.6 Przegląd menu urządzenia
4.5.2.7 Czas UTC, a rzeczywisty
4.5.2.8 Wyświetlanie danych
4.5.2.9 Komunikaty specjalne urządzenia
4.5.2.10 Wydruki - struktura i rodzaje
4.5.2.11 Piktogramy - obrazkowy język tachografu
4.5.2.12 Manipulacje w zapisie
4.5.2.13 Zmiany w funkcjonowaniu tachografów cyfrowych
4.5.3 Actia Smartach
4.5.3.1 Elementy obsługowe
4.5.3.2 Tryby pracy i obsługa urządzenia
4.5.3.3 Ustawienie trybu czasu drukowania danych
4.5.3.4 Czas UTC i regulacja czasu lokalnego
4.5.3.5 Sporządzanie wydruków
4.5.3.6 Wpisy specjalne - OUT i Prom/Kolej
4.5.3.7 Rozpoczęcie i zakończenie miejsca pracy
4.5.3.8 Wpisy manualne
4.5.3.9 Obsługa drukarki
4.5.4 Stoneridge
4.5.4.1 Podstawy obsługi
4.5.4.2 Wpisy manualne
4.5.4.3 Tryby specjalne
4.5.4.4 Wydruki
4.5.4.5 Czas lokalny i czas UTC
4.5.4.6 Regulacja trybu wyświetlania danych
4.5.4.7 Wskazania wyświetlacza
4.5.8.8 Obsługa drukarki urządzenia
4.5.4.9 Nowoczesne rozwiązania Stoneridge
V. Kontrole drogowe
Słowniczek kierowcy międzynarodowego
Umowa AETR
Notatki
Autor: Sebastian Paluch.
Liczba stron 328
List polecony skalkulowano dla wagi 500g i gabarytu "B".