Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Czas na feedback dla oświaty Jadwiga Radwańska

28-02-2012, 14:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713084
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 09:46:07

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 179
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka, klejona



Czas na feedback dla oświaty

Jadwiga Radwańska

Każdy z nas w naturalny sposób potrzebuje szanować i doznawać szanowania, potrzebuje czynić dobro i doświadczać dobra, potrzebuje dawać wolność i jej doświadczać. Jeżeli młodemu człowiekowi nauczyciel pokaże, że razem tworzą „MY”, że mają sporo wspólnego, że na tym samym im zależy, że zmierzają w podobnym kierunku – to wielka szansa na przekonanie ucznia do działania. Jeżeli jednak zamiast zdrowej relacji, uczestnik procesu edukacyjnego traktowany jest jak tryb w maszynie, musi żyć w cieniu, a wmawia mu się, że żyje w świetle i jest w centrum zainteresowania, to wcześniej czy później w takiej osobie coś „pęka”. Na ile szkoła zaprasza do uczenia, a na ile spycha ucznia na drugi plan – o tym w niniejszej publikacji.


Z recenzji dr Małgorzaty Dobrowolskiej:

Publikacja stanowi przykład rzetelnego opisu przeprowadzonego dochodzenia, jak „działa szkoła”, odważnie prezentując jej słabe strony, ale i propozycje zaradcze. Jest udaną próbą wskazania kierunków zmian.


Z recenzji dr Ewy Mukoid:
 
Sensacyjna – bo wciąga niczym kryminał, ukazując pod gładką powierzchnią pozorów pulsujące namiętności, bezwzględną grę sił i interesów, przemoc i manipulację na usługach totalitarnej organizacji i jej posłusznych „egzekutorów”. Sensacyjne są diagnozy Autorki w swojej bezkompromisowej trafności, oparte na pogłębionej refleksji, obserwacjach, doświadczeniach i wiedzy oraz podbudowane „twardymi” danymi, czerpanymi z zewnętrznych źródeł: badań statystycznych, socjologicznych ankiet i ekspertyz, wyników najnowszych nauk od teorii zarządzania i marketingu przez psychologię biznesu po osiągnięcia neuronauki.


Spis treści:



Wstęp

Rozdział 1. Edukacja szkolna i pozaszkolna pracowników
1.1. System szkolny edukacji pracowników
1.2. Uzyskiwanie wykształcenia szkolnego w drodze egzaminów eksternistycznych
1.3. Edukacja pozaszkolna pracowników – formy i organizacja
1.4. Kursy zawodowe i egzaminy
1.5. Egzaminy kwalifikacyjne na tytuły zawodowe
1.6. Przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników
1.7. Przygotowanie zawodowe dorosłych
1.8. Kształcenie na odległość
1.9. Pytania i zadania sprawdzające

Rozdział 2. Edukacja w zakładzie pracy

2.1. Identyfikacja potrzeb i ich realizacja w zakresie edukacji pracowników
2.2. Planowanie edukacji pracowników
2.3. Finansowanie edukacji dorosłych
2.4. Funkcje i zadania edukacyjne komórek kadrowo-szkoleniowych
2.5. Pytania i zadania sprawdzające

Rozdział 3. Szkolenia pracownicze w kontekście zarządzania

3.1. Szkolenia w strategii zarządzania zasobami ludzkimi
3.2. Proces szkolenia i jego uwarunkowanie
3.3. Ulgi i uprawnienia uczących się pracowników
3.4. Opinie pracowników i pracodawców o szkoleniu
3.5. Pytania i zadania sprawdzające

Rozdział 4. Humanistyczny wymiar edukacji ustawicznej

4.1. Wiedza czynnikiem sprawczym kultury
4.2. Uwarunkowania rozwoju kształcenia dla kultury
4.3. Funkcje twórcze kultury i kształcenia ustawicznego
4.4. Kształcenie ustawiczne jako inwestycja w kulturę
4.5. Wiedza humanistyczna i ogólna w edukacji dorosłych
4.6. Pytania i zadania sprawdzające

Rozdział 5. Aspekty dydaktyczne edukacji dorosłych

5.1. Szkolenie pracowników w aspekcie dydaktycznym
5.2. Zasady tworzenia programu, doboru treści i metod dydaktycznych
5.3. Formy i metody edukacji pracowników
5.4. Motywowanie do edukacji pracowników
5.5. Ocena szkolenia pracowników
5.6. Pytania i zadania sprawdzające

Rozdział 6. Kształcenie ustawiczne w wymiarze europejskim

6.1. Kształcenie ustawiczne a edukacja dorosłych
6.2. Kształcenie i szkolenie zawodowe w świetle zaleceń Unii Europejskiej
6.3. Rola procesu bolońskiego i kopenhaskiego w europejskiej strategii edukacji
6.4. Kształcenie ustawiczne jako wyzwanie i oczekiwanie Unii Europejskiej
6.5. Parlament Europejski i Rada Europy wobec kształcenia i szkolenia zawodowego
6.6. Problemy tworzenia systemu kształcenia ustawicznego
6.7. Strategia rozwoju kształcenia ustawicznego i jej realizacja w Polsce
6.8. Pytania i zadania sprawdzające

Rozdział 7. Urzędy pracy a edukacja bezrobotnych
7.1. Szkolenie osób bezrobotnych
7.2. Określenie potrzeb szkoleniowych bezrobotnych
7.3. Etapy organizacji szkolenia bezrobotnych
7.4. Ocena efektywności szkolenia bezrobotnych
7.5. Uwarunkowania prawidłowej realizacji szkolenia
7.6. Model umowy między urzędem pracy a instytucją szkoleniową
7.7. Szkolenie bezrobotnych w przepisach prawa
7.8. Pytania i zadania sprawdzające

Rozdział 8. Poradnictwo edukacyjne i zawodowe dla dorosłych
8.1. Podmioty poradnictwa
8.2. Funkcje, cele i zadania poradnictwa
8.3. Akademickie Biura Karier i szkolne ośrodki kariery
8.4. Poradnictwo w Ochotniczych Hufcach Pracy
8.5. Pytania i zadania sprawdzające

Rozdział 9. Kształcenie ustawiczne w przepisach prawa

9.1. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej
9.2. Ustawa o systemie oświaty
9.3. Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
9.4. Kodeks pracy
9.5. Ustawa – Prawo o szkolnictwie wyższym
9.6. Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych
9.7. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
9.8. Rozporządzenia Ministra Pracy I Polityki Społecznej
9.9. Pytania i zadania sprawdzające

Zakończenie

Bibliografia