Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Czarowanie słowem J. Polski dla kl 5 podręcznik

28-01-2012, 10:07
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 25.90 zł     
Użytkownik ksiegar
numer aukcji: 2031241994
Miejscowość szybka wysyłka
Zostało sztuk: 100    Wyświetleń: 5   
Koniec: 31-01-2012 12:40:52
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Czarowanie słowem kl 5 podręcznik

 

Agnieszka Kania, Karolina Kwak, Joanna Majchrzak-Broda

ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]21056

Numer wydania: III

Rok wydania: 2011

Liczba stron: 320

Format: S5

Oprawa: miękka

Nr aprobaty: 14/09/S MEN

 

 

Jak rozumieć tytuł cyklu „Czarowanie słowem”?
Określenie czarowanie to „wzbudzanie zachwytu, pociąganie” i w tym znaczeniu funkcjonuje w tytule podręcznika. Słowo zaś jest podstawowym sposobem poznawania i oswajania świata. „Czarowanie słowem” oznacza zatem:
- odkrywanie tego, co znaczą słowa i co można zrobić dzięki słowom
- oswajanie słów, by za ich pomocą opisywać świat, uczucia, marzenia
- zachęcanie do czytania i pokazywanie bogactwa świata ukrytego w książkach.

W skład cyklu wchodzą 3 podręczniki, 6 zeszytów ćwiczeń, 3 przewodniki metodyczne z płytami CD i program nauczania.
Każdy podręcznik zawiera 5 bloków tematycznych:
w klasie 5
1. Gdzieś i kiedyś (mity)
2. Kiedyś i tam (tradycje, legendy)
3. Tam i tutaj (poznawanie świata, świat bliski i daleki)
4. Tutaj i teraz (człowiek jako twórca kultury i opiekun środowiska)
5. Teraz i zawsze (światwartości uniwersalnych)
Liniowy charakter podręcznika
Treści nauczania zostały ułożone zgodnie z tematyką poszczególnych rozdziałów i w takiej kolejności, w jakiej najlepiej je omawiać. Zaproponowana kolejność jest ważna zwłaszcza przy zagadnieniach z zakresu nauki o języku.
Postaci prowadzące – Kropka i Myślnik
W podręczniku pojawiają się dwie postaci, które „rozmawiają” z odbiorcami podręcznika i towarzyszą im w nauce. W przystępny sposób wyjaśniają gramatykę i ortografię, podają definicje, zachęcają do twórczych działań. W ten sposób podręcznik tworzy sytuację dialogu z uczniami i staje się dla nich bardziej przyjazny.
Językowe odkrycia Myślnika”, czyli gramatyka inaczej
Treści z zakresu nauki o języku traktowane są w podręczniku bardzo poważnie, uczniowie poznają i ćwiczą wszystkie niezbędne kategorie gramatyczne. Jednak sposób prezentowania tych trudnych dla uczniówzagadnień jest nowoczesny w formie i wzbudza u dzieci naturalne zainteresowanie. Tajniki gramatyki odkrywa bowiem przed uczniami jedna z postaci prowadzących - Myślnik, odnajdując tajemnicze listy i przeżywając różne przygody, a swe odkrycia prezentuje w ciekawej, przystępnej i różnorodnej formie, np. listu, wywiadu, notatki.
Uatrakcyjnieniu nauki gramatyki sprzyja ponadto szata graficzna podręcznika – Językowe odkrycia Myślnika zamieszczone są na wyróżnionych kolorystycznie stronach.
Ortografia i Kropka
Reguły ortograficzne są wprowadzane lub podawane w formie rymowanek i rysunków oraz opatrzone wieloma przykładami i ćwiczeniami. Zagadnienia z ortografii także zostały umieszczone na wyróżnionych innym kolorem stronach, a o tym, jak wielką wagę przywiązuje się w podręczniku do ich znajomości, świadczy nadtytuł: Ortografia i Kropka.
Dobór tekstów