|
"KIEROWANIE w KULTURZE. PERSPEKTYWA SUKCESU", B.CZARNIAWSKA, A.W.NOCUŃ, J.SZMAGALSKI; COMUK 1985; stan : plus db : pieczątki ; przesyłka polecona : 8,00 zł.
SPIS TREŚCI:
OD AUTORÓW.......................................... 5
1. WSTĘP............................................ 6 1.1, Pojęcie instytucji upowszechniania kultury . 6 1.2. Społeczne zadania instytucji upowszechnianie kultury.................................... 9 1.3. Podstawowe założenia wiedzy o kierowaniu ... 14 1.4. Obecny stan wiedzy o kierowaniu działalnością kulturalno-wychowawczą................. 16 1.5. Zawartość książki i jej adresaci........... 17
2. TEORETYCZNE PODSTAWY PRZYJĘTEJ KONCEPCJI DOSKONALENIA KADR.............. 21 2.1. Placówka kulturalno-wychowawcza jako system otwarty....................... 22. 2.2. Uczenie się przez doświadczenie ............ 30
3. FUNKCJA WYTWÓRCZA....................... 40 3.1. Istota i cele działalności kulturalno-wychowawczej w środowisku........................ 41 3.2. Cykl działania zorganizowanego w placówce kulturalno-wychowawczej .................... 67 3.3. Zwiększanie szans osiągania celów działalności kulturalno-wychowawczej ......... 79
4. FUNKCJA WSPIERAJĄCA............................. 87 4.1. Zbieranie informacji o środowisku placówki kulturalno-wychowawczej ............. 4.2. Uzyskiwanie informacji zwrotnej ............ 103 4.3. Ćwiczenie Zbieranie informacji w planowaniu działalności kulturalno-wychowawczej ....... 105 4.4. Giełda współpracy.......................... 110
5. FUNKCJA SCALAJĄCA............................... 114 5.1. Umowa psychologiczna....................... 115 5.2. Psychologiczne potrzeby pracowników ..... 128 5.3. Przedmiotowe i psychologiczne cele działania w placówce kulturalno-wychowawczej ..... 161 5.4. Funkcjonowanie zespołu zadaniowego......... 173 5.5. Obieg informacji w organizacji /komunikacja/ 189
6. FUNKCJA KIEROWNICZA....................... 197 6.1. Uwarunkowania sukcesów kierowniczych ....... 198 6.2. Strategiczne umiejętności kierownika ....... 218 6.3. Podejmowanie decyzji....................... 236
7. FUNKCJA ADAPTACYJNA............................. 261 7.1. Sukcesy i niepowodzenia w kierowaniu placówką kulturalno-wychowawczą.................. 262 7.2. Uczenie się a rozwiązywanie problemów ...... 269 7.3. Twórczość w kierowaniu..................... 289
8. METODY AKTYWIZUJĄCE W SZKOLENIU KIEROWNIKÓW I ORGANIZATORÓW........... 306 8.1. Wprowadzenie ........................ 306 8.2. Metoda biograficzna........................ 307 8.3. Metoda sytuacyjne.......................... 311 8.4. Metoda inscenizacji........................ 322 8.5. Gry kierownicze............................ 324
9. KURS DOSKONALENIA JAKO SYSTEM OTWARTY........... 325 9.1. Wprowadzenie............................... 328 9.2. Funkcja wytwórcza..................... 329 9.3. Funkcja scalająca.......................... 333 9.4. Funkcja wspierająca........................ 335 9.5. Funkcja kierownicza........................ 337 9.6. Funkcja adaptacyjna........................ 338
10. PRZEWODNIK PO LITERATURZE....................... 344 |
|
|