Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Człowiek wewnętrzny a episteme - Alina Motycka

28-06-2014, 13:19
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 9 zł     
Użytkownik Eneteia_pl
numer aukcji: 4286345576
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 10    Wyświetleń: 6   
Koniec: 28-06-2014 13:17:57

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.28 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Człowiek wewnętrzny a epistéme - Alina Motycka

ENETEIA Wydawnictwo Psychologii i Kultury Psychologia Psychoterapia Filozofia Kultura Socjologia Pedagogika Religia Antropologia




Kontakt Dane teleadresowe Sprawdź inne aukcje Xobacz komentarze Płatność, wysyłka Płątności, wysyłka, informacje




Człowiek wewnętrzny a epistéme - Alina Motycka

Człowiek wewnętrzny a epistéme
Zbiór rozpraw i szkiców filozoficznych o nauce

Autor:
Alina Motycka
Liczba stron: 213
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka
Wydanie: pierwsze
ISBN:[zasłonięte]978-83538-13-4
Seria: Paradygmaty
Format: 145×205 mm
Cena detaliczna: 32,00 zł

Książka nowa, prosto z wydawnictwa.
Możliwy odbiór osobisty w Warszawie.

Zbiór rozpraw i szkiców filozoficznych o nauce jako procesie poznawczym. Znany filozof nauki rozpatruje w nim poznanie naukowe i wiedzę z perspektywy uwzględniającej archetypowe i uniwersalne pokłady ludzkiego wyposażenia poznawczego. Autorka kontynuuje i rozwija w tej publikacji problematykę wcześniej podjętą w książkach „Nauka a nieświadomość” (2000) oraz „Rozum i intuicja w nauce” (2005).

Spis treści

Nota autorska
Wprowadzenie: Człowiek wewnętrzny

Część I. Archetypowe źródła wiedzy i poznania
1. Filozofia nauki a psychologia obiektywna Carla Gustava Junga
2. Czasowy i pozaczasowy wymiar archetypu
3. Filozofia nauki a problem intuicji

Część II. Poznanie naukowe a metafizyka
4. Czynności poznawcze w nauce a epistemologia
5. Rozważania dotyczące statusu teorii naukowej
6. Metafizyka w oczach filozofa nauki

Część III. Racjonalizm a świadomość mityczna
7. Relatywność wiedzy a relatywizm kulturowy
8. Czy nauka jest demokratyczna?
9. Spory filozoficzne o racjonalność nauki

Appendix
10. Hipotetyczność a oczywistość
11. Kulturowe zakorzenienie nauki

O Autorze

Alina Motycka – kieruje Zakładem Teorii Poznania i Filozofii Nauki w Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. W swoich publikacjach rozwija filozoficzną problematykę z zakresu epistemologii, filozofii nauki, metodologii. Od kilkunastu lat prowadzi poświęcone tej problematyce ogólnopolskie seminarium dla pracowników naukowych i doktorantów.

Autorka książek: Relatywistyczna wizja nauki. Analiza krytyczna koncepcji nauki T.S. Kuhna i S.E. Toulmina (1980); Relatywistyczna wizja nauki. Wprowadzenie: filozoficzny spór o naukę (1984); Ideał racjonalności (1986); Główny problem epistemologiczny filozofii nauki (1990); Nauka a nieświadomość (1998). Jest inicjatorem i redaktorem serii wydawniczej Phoenix – Filozoficzne problemy wiedzy (Wyd. IFiS PAN), w której ukazały się: t. 1: Wiedza a podmiotowość (1998); t. 2: Wiedza a założeniowość (1999); t. 3: Wiedza a wartości (2001); t. 4: Wiedza a uczucia (2003); t. 5: Wiedza a prawda (2005).

Jest współredaktorem prac zbiorowych: Nieświadomość jako kategoria filozoficzna (2000); Fenomen Junga (2002); Symbole Europy (2004); Spotkania platońskie (2004). Jest inicjatorem i organizatorem serii ogólnopolskich debat filozoficznych, których materiały w formie bloków tematycznych publikowane są w czasopismach specjalistycznych: „Kontekst odkrycia w nauce” (Zagadnienia Naukoznawstwa 1996, nr 3); „Filozofia nauki – jaka i dlaczego?” (Edukacja Filozoficzna 1997, nr 24); „Scjentyzm wczoraj i dziś” (Zagadnienia Naukoznawstwa 2000, nr 2); „Filozofia a arbitralność” (Przegląd Filozoficzny 2000, nr 2); „Źródła i inspiracje postmodernizmu” (Zagadnienia Naukoznawstwa 2001, nr 2); „Podmiotowe wymiary nauki” (Zagadnienia Naukoznawstwa, 2004, nr 2).

Prowadzone seminaria ogólnopolskie dla pracowników naukowych i doktorantów:
  • Kontekst odkrycia w dziejach dziedziny nauki (w latach 1[zasłonięte]995-20);
  • Filozoficzne problemy podstaw wiedzy (od października 2002).
Współpracuje z redakcjami kwartalników: Przegląd Filozoficzny, Zagadnienia Naukoznawstwa, ALBO albo. Problemy psychologii i kultury.