Człowiek niepełnosprawny. Zagrożenia i szanse rozwoju
Autor: Bassam Aouil (red.)
Wydawnictwo: WSP, Bydgoszcz
Liczba stron: 264
Wymiar: 170x240 mm
Stan: bardzo dobry, stała głównie na półce z innymi książkami (zakorektorowany podpis właściciela)
Spis treści:
Wstęp
Cz. I. Ogólne problemy rehabilitacji i integracji osób niepełnosprawnych
R. Ossowski - Pomoc medyczna a psychologiczna w procesie leczenia i rehabilitacji
W. Pilecka - Zasoby osobowości szansą kreatywnego rozwoju dziecka niepełnosprawnego.
W. Bondar - Specyficzne problemy integracji zawodowej i zatrudnienia absolwentów szkół specjalnych
L. Fomiczowa - Operatywnośc intelektu dzieci
T. Sołtysiak - Sekty jako zagrożenia optymalnego rozwoju młodzieży sprawnej i niepełnosprawnej.
M. Komorska - Młodzież niepełnosprawna a realizacja aspiracji życiowych. Analiza socjologiczna pamiętników.
B. Aouil - Psychologiczna rehabilitacja dzieci z wadami słuchu a edukacyjna integracja - przegląd badań.
A. Nowak - Integracja edukacyjna - szansą czy zagrożeniem rozwoju niepełnosprawnych
M. Zaorska - Dziecko z równoczesnym uszkodzeniem wzroku i słuchu w szkole masowej - szanse i zagrożenia rozwoju.
K. Błeszyńska - Paradygmat rehabilitacyjny a poczucie tożsamości społecznej osób niepełnosprawnych.
S. Milewski, E. Czaplewska - Człowiek nirprłnosprawny w świadomości współczesnych Polaków.
E. Kasprzak - Poczucie jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych
L. Bondar - Idea W. A. Suchomlińskiego a wychowanie dzieci niepełnosprawnych
Cz. II Specyficzne problemy poszczególnych grup osób niepełnosprawnych i możliwości ich rozwiązywania
B. J., J. Kaczmarek - Rysunkowe wyobrażenie przedmiotów a nazywanie przez osoby z uszkodzeniami mózgu
Z. Dysarz - Znaczenie kształtowania otwartej postawy komunikacyjnej dla rozwoju mowy dzieci
M. Szewczenko - Właściwości niektórych metod nauczania dzieci z zaburzeniami mowy
D. Osik - Wdrażanie dzieci niewidomych do wypełniani obowiązków domowych
L. Wawina - Udoskonalanie treści i organizacji procesu nauczania i wychowania dzieci niewidomych
A. Korzon, J. Sikorska - Szanse rozwoju młodzieży niesłyszącej - kształcenie na poziomie wyższym
D. Pstrąg - Symptomy niedostosowania społecznego u młodzieży głuchej i niedosłyszącej
E. Łucko - Wspólne potrzeby komunikowania się i poznania dzieci głuchych w systemie wychowania i nauczania
E. Minczakiewicz - Dylematy życiowe w autopercepcji i samoocenie dorastającejmłodzieży o obniżonej sprawności umysłowej
A. Gasiulowa - Postrzeganie w rodzinie i wizja własnej choroby u dzieci ze schorzeniami nowotworowymi
M. Rosińska, M. Kossakowska, J. Liczmańska - Robieżność między ja realnym a ja idealnym a poczucie koherencji u osób chorych na stwardnienie rozsiane
Z. Janiszewska-Nieścioruk - Samoocena dzieci lekko niepełniosprawnych intelektualnie a stan ich społecznej integracji w środowisku rodzinnym
.
M
T
Gorąco zachęcam do licytacji :)