Opis książki: W książce Cykl popularności Jackie Fenn i Mark Raskino opisują proces przyswajania przez rynek nowych rozwiązań. Znajomość tego procesu pozwala studzić przesadne oczekiwania wobec innowacji, a dzięki temu przewidywać prawdopodobne skutki ich wprowadzenia. Cykl popularności to zatem nie tylko abstrakcyjne pojęcie, lecz także narzędzie przydatne dla tych, którzy muszą decydować, czy i kiedy wykorzystać nowy produkt, technologie, proces, praktykę lub pomysł.W pierwszej części autorzy opisują etapy cyklu popularności oraz związane z nimi pułapki i okazje,W części drugiej omawiają program przyswajania innowacji STREET, który pomaga menedżerom podejmować racjonalne decyzje dotyczące wprowadzania nowych rozwiązań i oceniać ich przyszłe znaczenie.Książka zawiera wiele przykładów wprowadzania nowych technologii (między innymi opisane zostało zjawisko "bańki internatowej"), a także mnóstwo praktycznych wskazówek. Zarówno historie porażek i sukcesów różnych firm, jak i narzędzia proponowane przez autorów sprawiają, że Cykl popularności stanowi cenną pomoc dla menedżerów odpowiedzialnych za innowacje.
Nota o autorach Przedmowa Podziękowania Część 1 Cykl popularności Rozdział pierwszy Zwycięzcy i przegrani cyklu popularności Rozdział drugi Za kulisami cyklu popularności Rozdział trzeci Pułapki i wyzwania Rozdział czwarty Okazje i wnioski Część 2 Program STREET Rozdział piąty Co jest potrzebnedo opanowania cyklu popularności? Rozdział szósty Zakres: określenie kontekstu dla innowacji Rozdział siódmy Śledzenie: gromadzenie propozycji innowacji Rozdział ósmy Rangowanie: szeregowanie propozycji innowacji Rozdział dziewiąty Ocena: rozumienie nagród i ryzyka Rozdział dziesiąty Ewangelizacja i transfer: wieńczenie dzieła Rozdział jedenasty Przyszłe cykle Indeks 253
|