Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Cyfrowe marzenia

27-06-2012, 0:41
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł     
Użytkownik Wydawnictwo_Trio
numer aukcji: 2412704971
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 17-06-2012 23:11:16

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

„Cyfrowe marzenia” są pierwszą w Polsce książką opisującą historię oraz funkcjonowanie przemysłu elektronicznej rozrywki. Opowieść rozpoczyna się od stworzonego pod koniec lat 50. „Tenis for Two”, omawia powstanie firmy Atari, modę na kawiarniane automaty, inwazję pierwszych konsol, epokę komputerów ośmiobitowych, nadejście Amigi, rozpowszechnienie się komputerów PC, triumf PlayStation oraz wszystko to, co wydarzyło się aż do powstania „Sims 3”. Opisana zostaje nieznana dotąd historia człowieka, który sprowadził do Polski komputery Atari 800XL.. Szczegółowo odtworzony zostaje moment pojawienia się „Doom”. Odsłonięte zostają kulisy konfliktu Nintendo z Sony, który doprowadził do wojen konsolowych. „Cyfrowe marzenia” wskazują wszystkie najważniejsze przemiany, jakie dokonały się w samych grach, wspominając przy tym o najważniejszych wydarzeniach dziejących się w innych sferach kultury masowej. Opierając się na ekskluzywnych wypowiedziach legendarnych twórców gier udało się odtworzyć wiele zapomnianych wydarzeń. Udało się opisać rzeczy, o których nie wspominali autorzy, wydający dziesiątki podobnych książek w USA i Anglii. Książka ta jest zarazem opowieścią o ludziach, którzy stworzyli wielomiliardowy przemysł gier komputerowych i wideo, o meandrach ich karier oraz o niebanalnych pomysłach, jakie rodziły się w ich głowach. Jest obszerną kroniką liczącego prawie 40 lat przemysłu elektronicznej rozrywki. *Nota o autorze: Piotr Mańkowski (ur. 1973) większą część dzieciństwa spędził w wirtualnych światach gier komputerowych i prowadzonym przez Jacka Ciesielskiego klubie gier planszowych, a wczesną młodość – w ciemnej sali warszawskiego kina „Iluzjon”. Studiował matematykę i dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie obronił pracę magisterską na temat horroru w mass mediach XX wieku. W latach 1[zasłonięte]993-20 redaktor i współpracownik kilku magazynów o grach komputerowych, a po odpracowanych przy monitorze godzinach, bywalec DKF-ów. Przez osiem lat recenzował filmy m.in. w „Nowej Fantastyce”, „Dzienniku”, „Wprost” i „Filmie”. Dyrektor artystyczny festiwalu filmów grozy. Był też współautorem pierwszej w Polsce książkowej publikacji na temat gier - „Biblii komputerowego gracza”. Obecnie, mimo okazjonalnych protestów żony, nadal gra na pececie, Xboksie 360 i PlayStation 3. Miłośnik podróżowania, Varsaviany, muzyki Alan Parsons Project, kosmologii, Scrabble (były mistrz Polski dziennikarzy), hodowca drzewek iglastych i, zgodnie z tytułem książki, marzyciel. Autor: Piotr Mańkowski... Tytuł:Cyfrowe marzenia... Wydanie: I... Format: B5... Oprawa: miękka... Rok wydania: 2010... ISBN: 978-83-[zasłonięte]6228-3... Koedycja: Collegium Civitas... Liczba stron: 376...