CYCRA PROBEND OSŁONY DŁONI ZIELONE
+ MOCOWANIA
NA KIEROWNICE
22 mm lub 28 mm
( KTM , HUSABERG , HUSQVARNA I INNE ENDURO )
PROFESJONALNE HANDBARY
Handbary to jedno z popularniejszych słów w offroadzie. Nazwa tego rodzaju osłon pochodzi z języka angielskiego i dosłownie oznacza „metalowe osłony rąk” (hand – dłoń i bar – osłona, pręt, krata). Jest to rodzaj osłon całkowicie zintegrowanych z kierownicą, tzn. posiadają uchwyty przy klamkach hamulca i sprzęgła, a drugie końce są wkręcone w zewnętrzne otwory kierownic przy pomocy kołków rozporowych. To powoduje, że dłoń, dźwignie, uchwyty i inne elementy znajdujące się wewnątrz są szczelnie osłonięte i mocno zabezpieczone. Zaletą jest niemal 100 proc. zabezpieczenie przed uderzeniami i uszkodzeniami.
Gdy osłony są dodatkowo wyposażone w aluminiowy pręt, to motocykl może runąć w przepaść, a klamki i tak będą całe. Zaletą jest to, że można motocykl wywracać na kamienie, korzenie lub uderzać kierownicą o dość solidne przeszkody, jak drzewa, a ręka i elementy na kierownicy pozostaną nieuszkodzone. Handabary są szczególnie lubiane prze zwolenników enduro, hard enduro, ciężkich motocykli enduro (tzw. dakarówki) oraz quady, szczególnie te przeprawowe. Ponadto handbary to obowiązkowe wyposażenie motocykli supermoto.
Uwaga: handbary nie nadają się zupełnie do motocrossu! Na skokach lub whoopsach (poprzeczne nierówności, tralka), gdyby komuś ręka zsunęła się pomiędzy handbar i kierownicę, to grozi złamaniem. Handbar jest sztywny (nawet sam plastik bez pręta) i można złamać rękę. Motocykle wyposażone w handbary raczej powinny unikać jazdy po torze motocrossowym. To taka dobra rada, którą usłyszałem kilka lat temu od bardziej doświadczonych kolegów motocrossowców. Oczywiście handabary, tak jak „listki”, dzielą się na gorsze (sam plastik) i lepsze (wyposażone w aluminiowy pręt wzmacniający oraz wymienne dodatki), np. Cycra ProBend, które mają każdą część wymienną, jak plastikowe osłony, kołki rozporowe, uchwyty, boczne osłony. Ponadto ten model handbarów posiada kilka sposobów mocowań do kierownicy, co umożliwia dopasowanie ich do każdego motocykla lub qauda niezależnie od ilości i wielkości dźwigni, uchwytów, pompy hamulca i sprzęgła, lusterek, a nawet nawigacji GSP!
Mamy nadzieję, że te kilka podstawowych informacji rzuci więcej świata na osłony rąk i dylematy związane z ich wyborem.
MOCOWANIA DO KIEROWNICY
KOLOR WYSTAWIONY ZIELONY