Wydawnictwo:
PIW 1967, wydanie I
Ilość stron numerowanych:
217
Oprawa:
twarda, płócienna, obwoluta (lekko zagięta, poprzycierana i naddarta na krawędziach), format 13, 5 x 20 cm
Dodatkowe informacje:
opracował Pierre Courthion, liczne ilustracje czarno-białe poza tekstem na papierze kredowym
Stan:
dobry plus, zagięcia niektórych górnych rogów, przykurzone krawędzie stron
Opis/Spis treści:
Chcę mówić o jednym z najważniejszych ludzi nie tylko w karykaturze, ale i w sztuce współczesnej, o człowieku, który co rano bawi mieszkańców Paryża, co dzień zaspokaja wesołość publiczną i dostarcza jej strawy... Dotychczas jedynie artyści zrozumieli, ile w tej karykaturze jest powagi i że to doprawdy materiał do studiów. Czytelnik domyśla się, że mówię o Daumierze — pisał Baudelaire w swych szkicach krytycznych o sztuce.
Honore Daumier (180S— 1879), grafik, rysownik, malarz 1 rzeźbiarz, znany był współczesnym przede wszystkim jako karykaturzysta. Związany z pismami satyrycznymi (
La Caricature,
Charivari ), podejmował w litografii i drzeworycie krytykę aktualnych spraw politycznych i obyczajowych, był kronikarzem swojej epoki. Choć myśl o malarstwie nie opuszczała go nigdy, karykatur pozostawił tysiące, obrazów około pięćdziesięciu dopiero po śmierci Daumiera zdano sobie sprawę ze znaczenia jego dzieł malarskich.
Książka opracowana przez Pierre Courthiona, podobnie jak poprzednie z tego cyklu, jest wyborem wypowiedzi, artykułów, korespondencji i dokumentów artysty, jego współczesnych i potomnych.
Dodatkowo proponujemy torby na prezenty w stylu vintage