Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Costs, Organization and Management of Hospitals

08-03-2012, 0:21
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 35.80 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2107685677
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 4    Wyświetleń: 6   
Koniec: 09-03-2012 07:49:02
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Costs, Organization and Management of Hospitals
red. Jan Stępniewski, red. Marek Bugdol

Costs, Organization and Management of Hospitals
Dodatkowe informacje

  • ISBN:978-83-[zasłonięte]-3008-0
  • liczba stron: 240
  • Okładka: twarda
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2010
  • Opis

    A successful health care unit means meeting patients' expectations, taking advantage of the latest organizational and technological solutions and, at the same time, providing financial balance. To achieve such a success the units have to put stress on modern methods of management, taking into account the cost analysis, its structure, controlling and caring about income.
    It is surprising why it has been so difficult for the hospitals to implement changes in their organization or management in favorable conditions for innovations. Is there any opposition to the innovations, successfully implemented in other companies and enterprises, which makes it impossible to introduce them in Polish hospitals?
    Transposing organizational solutions from other fields of economy to medical units is the task not only for the scientists but also for the managers of health care who are responsible for hospitals' existence and finding a common ground for cooperation with the representatives from the world of medicine. However, the latter must join and support the system of management as all its parts are equally important so, if one single element of the system, seemingly unimportant, is inefficient, the system collapses.

    Spis treści:
    CONTENTS
    PREFACE
    INTRODUCTION
    PART I. Costs and finances in hospitals
    1.1.New changes in public hospital funding: The French DRGs (GHS) and their consequences on Low-income patients and social disabilities
    1.2.Cost accounting and its role in the management of a hospital
    1.3.The aspect of resources in activity based costing for hospital management purposes
    1.4.The use of cost accounting systems in health care units in the Lublin area
    1.5.The role of internal audit in hospitals
    1.6.Construction of the soft budget restrictions and health unit debt
    PART II. Innovation, organization and management of hospitals
    2.1. Organizational Innovations of hospitals
    2.1.1.Innovations in hospitals
    2.1.2.Innovation and Organisation in the Hospital: a French Perspective
    2.1.3.Organizational Innovations in Production of Hospital Service
    2.1.4.Organisational standarts of the endoscopic surgery war
    2.1.5.Organisation of one day surgery clinic
    2.1.6.Information Systems and Risk Management in Health Institutions. A practice-based approach
    2.2Management of hospitals
    2.2.1.The application of the process-oriented management concept in improving the productivity of Hospital operation
    2.2.2.Functioning of Hospitals after commercialization
    PART III. Human Resource, patients' rights and quality service of hospitals
    3.1. Human Resource of hospitals
    3.1.1.Perspective of personnel function development in Polish hospitals
    3.1.2.Interpersonal and intergroup communication process in the hospitals
    3.1.3.Ethical aspects of competitions on managing position of hospitals
    3.2.Patients' rights while quality of medical services
    3.2.1.Quality of medical services from a point of view of patients' rights
    3.2.2.Patients' satisfaction in the medical services quality management - research problems
    3.2.3.Perspective of patient in managing quality of medical services
    3.2.4.Quality improvement in hospital using the QFD method
    3.2.5.Ethical programme of hospitals
    CONCLUSIONS
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa