CORPUS JAN FABRE Obserwacja procesu twórczego KRK
Corpus Jan Fabre
Obserwacja procesu twórczego
oszczędzasz
10%
Cena dla Ciebie 39,20 zł
oszczędzasz
9,80 zł
Jan Fabre (ur. 1958) jest reżyserem teatralnym i operowym, choreografem, performatoerm, artystą sztuk wizualnych i dramaturgiem. Swoje prace pokazywał na Biennale w Wenecji, na Documenta w Kassel, licznych festiwalach teatralnych i tanecznych na całym świecie, m in. w Awinionie, gdzie w 2005 roku wystąpił jako artysta stowarzyszony, mający wpływ na program festiwalu.
Książka autorstwa Luka Van den Driesa jest świadectwem praktyki i myśli teatralnej Fabre’a. Zarysowuje główne linie tematyczne twórczości reżysera, rekonstruuje jej historię i ewolucję. Pozwala nam też przyjrzeć się jej przez lupę. Sposobem na to jest zarówno dziennik prób spisany przez autora książki, który śledził proces powstawania przedstawienia Parrots and Guinea Pigs, jak i wywiady z artystą oraz jego współpracownikami – artystką-fetyszem, dramaturgiem, choreografem, tancerką – którzy dzielą się swoimi spostrzeżeniami, odczuciami, doświadczeniami z pracy z reżyserem.
A mnie interesuje właśnie człowiek, który nie jest aż tak uczłowieczony – człowiek pełen wad, impulsów, błędnych decyzji, popędów, instynktów, małostek, zazdrości… wszystkiego tego, co sprawia, że staje się naprawdę piękny. Chodzi mi o ciało, o tę beczkę pełną przeciwieństw, konfliktów i pułapek. (…) Zadaniem artysty jest jak najgłębsze wdarcie się do tego tajemnego miejsca, z którego pochodzi pierwotna siła wszelkiej ewolucji. Tam można znaleźć tę instynktowną wiedzę opartą na woli przetrwania.
Spis treści
Prolog
Życie, śmierć i przypadek
Dziennik prób
Epilog II
Zdjęcia My mouements are alone like streetdogs
Zdjęcia]e suis sang
Zdjęcia Parrots and Guinea Pigs
Zdjęcia Angel ofDeath
Zdjęcia Elle aai: et elle est mime / Etants donnes
Zdjęcia Quando EUomo princiPale e una donna
Zdjęcia Tannhduser
Rozmowa z janem Fabre'em
Rozmowa z EIs Deceuckelier
Rozmowa z Miet Martens
Rozmowa z Renće Copraij
Rozmowa z Heike Langsdorf
Jan Fabre - teatrografia