Klucz dynamometryczny firmy
CORONA to doskonałe profesjonalne narzędzie dla
serwisów samochodowych, warsztatów, mechaników itp. Narzędzia te posiadają
certyfikat kalibracji.
Charakterystyka produktu:
- Dobra jakość wykonania
- Radełkowana rękojeść zapewnia doskonałą kontrolę i czucie
- Zapakowane w futerał z dobrej jakości tworzywa
Dane produktu:
- Kwadrat na 1/4" (cala)
- Zakres regulacji: 5-25 [Nm]
- Kątomierz w główce zapewnia idealny moment dokręcenia
- Obroty grzechotki LEWO / PRAWO Większość śrub w aucie przykręca się "na oko", czyli z reguły mocno, tak aby się
nie odkręcały. Są jednak takie połączenia, które należy skręcać właściwym
momentem – mówiąc wprost: z właściwą siłą. Wszędzie, gdzie śruby łączą ze sobą
części aluminiowe lub aluminiowe i stalowe, niezbędna jest precyzja.
Uwaga: jednym z elementów, które wymagają niezwykłej precyzji podczas przykręcania, jest głowica silnika. Nie tylko ważna będzie siła przykręcenia poszczególnych śrub, lecz także właściwa jego kolejność. Aby wiedzieć, kiedy przestać kręcić, musimy mieć klucz dynamometryczny. Ustawiamy właściwy moment i zaczynamy powolutku dokręcać śrubę. W chwili, gdy
zaczyna ona stawiać właściwy opór, w główce klucza słychać charakterystyczne
kliknięcie. Większość kluczy – jeśli zignorujemy kliknięcie – pozwoli dalej dokręcać
śrubę i nawet ją zerwać. Jeśli nie jesteśmy pewni, zwalniamy nacisk i ponownie
dociągamy.
Jeśli dokręcenie jest wystarczająco silne znów usłyszymy "klik". Możecie jeszcze
napotkać stare klucze dynamometryczne ze strzałką i skalą. Podczas pracy strzałka
wychyla się, wskazując na skali aktualny moment przykręcenia śruby.
Sprawdź inne produkty (kliknij poniżej)