Access Virus TI Snow Virus TI Snow to najnowszy i najmniejszy jak dotąd Virus. Jest wielkości kartki papieru [
28 x 15 cm], a zbudowany tak solidnie, jak mały czołg. Oto odpowiedź na zmieniające się wymagania użytkowników, którzy poszukują niewielkiego, ale potężnego instrumentu zarówno do nowoczesnego studia nagrań, jak i na scenę.
Lecz niech małe wymiary Cię nie zmylą –
Snow to prawdziwy Virus TI, z tym samym „silnikiem” brzmieniowym i z tym samym rewelacyjnym i przełomowym oprogramowaniem Total Integration.
Więc gdzie jest haczyk? Nigdzie! Snow wyposażony jest w analogowe wyjścia i wejścia stereo,
MIDI i port
USB, przez który Snow komunikuje się z komputerem i może pracować jako
sprzętowy plug-in VST/Audio Unit. Na panelu kontrolnym znajdziesz taki sam wyświetlacz jak w modelach Desktop/Keyboard oraz niezbędne kontrolery pozwalające na łatwy wybór brzmienia oraz natychmiastową regulację najpotrzebniejszych parametrów, takich jak Cut-Off czy Resonance. Maksymalnie 4 naciśnięcia przycisków dzielą użytkownika od wybrania żądanego brzmienia, a system adaptowanych menu oraz całkiem nowy tryb Easy Edit pozwala na niespotykanie szybką i łatwą obsługę.
Jeśli chodzi o potencjał brzmieniowy, to do dyspozycji mamy cały
arsenał wirtualnych generatorów analogowych, Wavetable, syntezę granularną i najróżniejsze typy filtrów włączając w to klasyczny kaskadowy
filtr Mini Mooga. Jak zwykle w przypadku instrumentów z logo Virus, na pokładzie znajduje się całe mnóstwo znakomitych presetów, a wybierać można z ponad 6000 najlepszych brzmień przygotowanych przez zawodowych programistów i muzyków.
Virus TI Snow powinien być nieodzownym
wyposażeniem mobilnego muzyka, który z pewnością doceni fakt, że w komplecie z instrumentem otrzymuje
praktyczną torbę, która zabezpieczy sprzęt i umożliwi wygodne jego przenoszenie!
Przykłady dźwiękowe
|
 |
 |
Trochę Szczegółów
Oscylatory
Trzy oscylatory główne i jeden suboscylator na głos. Oscylator główny może pracować w różnych trybach – klasyczny
oscylator analogowy [piła, sinus, trójkąt, 62 fale spektralne, kilka modeli FM] oraz tzw.
Hypersaw [do 9 oscylatorów wytwarzających przebieg piłokształtny, do tego 9 suboscylatorów i oscylatorów synchronizowanych w tym samym czasie]. Oscylatory
Wavetable ze 100-ma multi-indexami, z różnymi rozdzielczościami i opcjonalną modulacją szerokości fali. Do tego synteza granularna pozwalająca zmieniać parametry takie jak wysokość czy formant i przekształcać przebieg fali w dźwięki trudne do opisania. Oscylatory
formantowe, które brzmią jak przebiegi klasyczne przepuszczone w bardzo rozbudowane banki filtrów z setkami pasm modulowanych przez indeksy Wavetable.
FiltryDwa całkowicie
niezależne filtry [dolnoprzepustowy, górnoprzepustowy, środkowoprzepustowy, środkowozaporowy] z opcjonalnym
blokiem saturacji umieszczonym pomiędzy filtrami. Pozwala to na dodanie efektów lo-fi lub dodatkowych filtrów dolno/górnoprzepustowych. Opcjonalny kaskadowy samorezonujący
filtr typu Moog z symulacją przeciążenia i 1-4-polowy.
ModulacjaDwuwymiarowa matryca modulacyjna z sześcioma slotami [1 źródło i 3 parametry modulowane w każdym]. Każdy parametr może być modulowany w czasie rzeczywistym.
3 generatory LFO z dodatkowymi parametrami przypisanymi na stałe, oraz jeden parametr modulowany wybierany przez użytkownika. Dwie superszybkie, wielostopniowe obwiednie [ADSTR].
EfektySekcja efektów wyposażona w niezależne bloki
Delay i Reverb na każdy patch [nawet w trybie Multi], do tego różne algorytmy Distortion/lo-fi, Phaser, Chorus/Flanger, Analog Boost, Ring Modulator, 3-zakresowy EQ i globalny Vocoder.
Nie ma różnicy między trybami Single i Multi – brzmienia są identyczne.
ArpeggiatorKażdy patch ma swój własny arpeggiator zawierający
32 programowane kroki [każdy z regulowaną długością i głośnością] i globalna kontrola parametru swing/shuffle. Prawie każdy parametr włączając w to strukturę patternu i zakres oktawowy może być kontrolowany przez matrycę modulacji. Jako punkt startowy można wykorzystać patterny zaprogramowane przez producenta.
Wejścia/wyjścia
- 2 wyjścia [@ +4dB], konwertery 24-bity/192 kHz z opcjonalnym miękkim limiterem
- 2 wejścia z przetwornikami 24-bity
- MIDI In/Out
- USB – używane jako MIDI i audio [do trzech dodatkowych wejść/wyjść stereo] pracujące z prędkością 12Mb/s.
Wyjście SurroundKażdy part może być panoramowany dynamicznie między dwoma wyjściami stereo, co umożliwia uzyskanie efektu kwadrofonicznego
ObudowaŚnieżnobiała, białe diody LED i wyświetlacz, drewniany panel przedni
Kontrolery6 pokręteł, 21 przycisków, 18 diod LED
Polifonia10-50 głosów, w zależności od stopnia komplikacji brzmienia i liczby użytych efektów
Tryb MultiProgramy Multi mogą zawierać całkowicie niezależne brzmienia Single, bez obawy o zmianę brzmień źródłowych przy edycji brzmień Multi. Jest to całkowicie unikalne rozwiązanie, niespotykane w produktach innych firm
Pamięć512 brzmień w pamięci RAM, 512 brzmień ROM, 64 brzmienia Multi, 4-partowy multitimbral
Płynna zmiana parametrówAdaptowana, płynna kontrola parametrów bez skokowych „przeskoków”. W zależności od typu parametru, zmiana może być płynna, typu „Sample-and-Hold” lub skokowa.
Total IntegrationJest to ekskluzywna technologia firmy Access, pozwalająca na połączenie Virusa TI z komputerem i stworzenie potężnego systemu zawierającego syntezator sprzętowy i plug-in. Plug-in nie tylko steruje syntezatorem, ale również uczestniczy w obróbce audio. Tym sposobem łączą się dwa światy: Virus TI odciąża procesor komputera i jednocześnie dostarcza najlepszych brzmień na świecie.
Plug-in zwany
Virus Control pozwala na całkowitą kompensację latencji, co powoduje, że system pracuje z dokładnością do jednej próbki, a wszelkie ustawienia są pamiętane w projekcie sekwencera. Virus Control to także wygodne narzędzie edycyjne i łatwa w użyciu biblioteka brzmień.
Wejścia i wyjścia analogowe Virusa TI mogą pracować jako
interfejs audio, a wejście i wyjście MIDI – jako interfejs MIDI! Dzięki temu nie ma potrzeby stosowania dodatkowego interfejsu audio/MIDI.
Technologia Total Integration jest certyfikowana do pracy z następującymi aplikacjami: Apple Logic 8, Steinberg Cubase 4, Ableton Live 7, Digidesign Pro Tools 7.4, Cakewalk Sonar 7, ImageLine FL Studio 7.
Polska gwarancja dystrybutora: 12 miesięcy