Jest to czas, gdy Imperium Rzymskie pogrąża się w chaosie. Ostatni cesarz został zamordowany przez własną Straż Pretoriańską, która następnie zaprosiła na tron cesarskiego wuja. Ten przerażony uciekł i ukrywa się.
Krótko potem i niemalże jednocześnie, do Rzymu docierają wieści o wielu generałach Prowincji „obieranych” na nowych Cezarów przez armie, którymi dowodzą.
Teraz, armie te pustoszą odległe krańce imperium, wcielając na siłę nowych rekrutów w swoje szeregi. Wkrótce pomaszerują na Rzym, aby osadzić swoich Cezarów na tronie. Nastał czas krwawej wojny domowej.
Czy jeden Cezar może ponownie zjednoczyć Imperium,
czy też wojna rozerwie je na małe państewka?
Na grę składają się cztery Kampanie. Nowe sojusze są tworzone na początku każdej nowej Kampanii, (która składa się z czterech rund i specjalnych faz kończących okres danej Kampanii). W każdej rundzie, gracze mają swoje tury. W każdej z nich wykonują dwie Akcje. Na koniec każdej Kampanii są zbierane podatki i przydzielane Punkty Zwycięstwa, na podstawie relatywnej liczby Żetonów Wpływów posiadanych przez graczy w każdej z Kluczowych Prowincji. Do obrony Żetonów Wpływów Cezara, jak i atakowania sił innych Cezarów, używane są Jednostki Zbrojne wielu rodzajów. Otrzymane karty Podboju Imperium, zapewnią ekonomiczne, polityczne i wojskowe korzyści, które pomogą graczowi w osiągnięciu zwycięstwa. Pieniądze są kluczowym czynnikiem, mogą pochodzić ze zwykłych podatków pobieranych na koniec każdej Kampanii, lub z Podatków Specjalnych, (ale wiąże się to z kosztem wzrostu Chaosu w imperium). Gracze muszą wykorzystywać swoje cenne akcje, pieniądze i armię do wymanewrowania innych graczy i osiągnięcia dominacji w jak największej liczbie kluczowych Prowincji. Kontrola nad kluczowymi Prowincjami daje graczom Punkty Zwycięstwa i w końcowym rozrachunku tytuł Cesarza.
Nie zwlekaj! Już dziś ogłoś się nowym Cezarem!
Gra
Conquest of the Empire to właściwie dwie gry w jednej, gdyż prócz reguł z drugiego wydania, silnie wzorowanych na
Struggle of Empires, gra zawiera także instrukcję do klasycznej wersji gry (pierwszej edycji), które znacząco się od siebie różnią.
Liczba Graczy: 2 - 6 graczy
Czas Gry: 60 - 120 minut
Instrukcja: Polska
Wydanie: Angielskie
Projektant(ci): Larry Harris, Glenn Drover
Producent: Eagle Games / Fred Distribution
Rok wydania: 2005
PUDEŁKO ZAWIERA:
- 1 bardzo duża plansza do gry
- 2 zestawy żetonów
- 2 książki z zasadami (jedna z regułami klasycznymi, druga z nowymi zasadami Conquest of the Empire 2)
- 1 talia kart (używanych tylko w drugiej wersji gry: Conquest of the Empire 2)
- 8 kostek
- 1 Cezar (w każdym z kolorów)
- 4 Generałów (w każdym z kolorów)
- 20 Żołnierzy Piechoty (w każdym z kolorów)
- 20 Kawalerzystów (w każdym z kolorów)
- 6 Katapult (w każdym z kolorów)
- 8 Galer (w każdym z kolorów)
- 16 Miast (w kolorze kości słoniowej)
- 16 Fortyfikacji (w kolorze kości słoniowej)
- 20 Dróg (w kolorze kości słoniowej)
- 25 Monet o wartości 5 talentów (srebrne)
- 50 Monet o wartości 10 talentów (złote)
Waga: 4 kg
Producent: Fred Distribution