Standardowa kampania dla pojedynczego gracza składa się z czternastu rozbudowanych zadań militarnych, zlokalizowanych w przeróżnych zakątkach globu ziemskiego. Pomiędzy poszczególnymi poziomami umieszczono scenki przerywnikowe, gwarantujące należytą spójność fabularną i przywodzące na myśl najlepsze kinowe filmy wojenne. Ponadto z dialogów, prowadzonych przez czwórkę głównych bohaterów w trakcie misji, dowiadujemy się o pozostałych wątkach scenariusza. Warto zauważyć, że podczas zabawy wieloosobowej za pośrednictwem Internetu istnieje opcja głosowej komunikacji z innymi użytkownikami.
Developerzy postanowili wykonać w kontekście gry Conflict: Global Terror znaczący skok jakościowy w stosunku do jej poprzedniczek. Przygotowano zatem przede wszystkim zupełnie nowy „silnik” graficzny, oferujący mnóstwo zaawansowanych efektów wizualnych – m.in. dynamiczne oświetlenie, sugestywne eksplozje i bardzo szczegółowe postaci (można zaobserwować nawet ruch gałek ocznych). Zadowalający poziom realizmu zapewnia natomiast dopracowany model fizyczny (w przypadku ludzi obowiązuje system tzw. szmacianej lalki, znany np. z Painkiller) oraz zbiór algorytmów, odpowiedzialnych za funkcjonowanie Sztucznej Inteligencji towarzyszy broni i przeciwników.