Pakiet Comarch ERP OPTIMA Doradca Podatkowy to oferta dla firm świadczących usługi związane z obsługą przedsiębiorstw i osób fizycznych w zakresie doradztwa podatkowego oraz prowadzenia ksiąg rachunkowych. Użytkownik korzysta z nowoczesnego rozwiązania, w którym funkcjonalność oferowana przez pakiet Comarch ERP OPTIMA Doradca Podatkowy START została wzbogacona o możliwość prowadzenia pełnej księgowości poprzez dołączenie modułu Księga Handlowa.
Comarch ERP OPTIMA Doradca Podatkowy zawiera:
Pakiet Comarch ERP OPTIMA Doradca Podatkowy otrzymał Najwyższe Wyróżnienie "W - Rekomendowane przez Forum Doradców Podatkowych".
Wyróżnienie zostało przysłane przez Czytelników miesięcznika Forum Doradców Podatkowych w kategorii "Oprogramowanie szczególnie cenione w pracy kancelarii doradcy podatkowego.
Pakiet jest ofertą promocyjną i nie łączy się z innymi promocjami. Zakup jak i rozszerzanie instalacji są zgodne z zasadami opisanymi w aktualnym Cenniku Comarch ERP OPTIMA, dostępnym na internetowych stronach Comarch.
BONUS - Pierwsza godzina wdrożenia / instalacji GRATIS!
Księga Handlowa
Comarch ERP Optima Księga Handlowa umożliwia firmie prowadzenie pełnej księgowości w firmie zgodnie i w oparciu o Ustawę o rachunkowości.
Plan kont
Moduł Księga Handlowa pozwala na:
- stworzenie wielopoziomowego planu kont,
- wykorzystanie funkcji grup kont,
- księgowanie do jednego lub wielu dzienników cząstkowych,
- generowanie zestawienia obrotów i sald za dowolny okres,
- wykorzystanie schematów księgowych do automatycznego księgowania wszystkich dokumentów oraz deklaracji,
- predekretację dokumentów,
- prowadzenie pełnej ewidencji VAT oraz wydruk deklaracji VAT-7 i VAT-7K, VAT-UE i wysyłanie deklaracji do systemu e-deklaracji,
- obliczanie zaliczek na PIT-36, PIT-36L, CIT-8 a także obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną deklaracji rocznych,
- inicjalizację bilansu otwarcia na podstawie sald kont roku poprzedniego,
- oddzielne ewidencjonowanie dokumentów, które nie są fakturami VAT, np. dowody wewnętrzne, polisy ubezpieczeniowe, zlecenia itp.,
- księgowanie dokumentów bezpośrednio z innych modułów, np. list płac z modułu Płace i Kadry lub dokumentów OT, LT z modułu Środki Trwałe,
- parowania ze sobą dekretów na kontach rozrachunkowych,
- tworzenie zestawień księgowych, w tym: bilans firmy, rachunek zysków i strat, przepływy środków pieniężnych itd.
- pozwala na bieżącą analizę planu przychodów i wydatków tj. pozwala porównywać plan przychodów i wydatków z faktycznie uzyskanymi przychodami i poniesionymi wydatkami, które zostały zaksięgowane na kontach przy wykorzystaniu funkcji kontroli budżetu.
Funkcja ta może być wykorzystywana przez jednostki budżetowe jak również inne podmioty gospodarcze, które chcą kontrolować swoje wydatki czy przychody z założonym planem.
Grupy kont
Księga Handlowa pozwala na automatyczną generację i przesyłanie Deklaracji VAT do odpowiedniego urzędu drogą elektroniczną. Wszystkie dane potrzebne do jej wypełnienia pobierane są z bazy danych programu, dzięki czemu użytkownik unika pomyłek. Co więcej Comarch ERP Optima daje możliwość odebrania Urzędowego poświadczenia Odbioru, gwarancji dotarcia e-deklaracji do urzędu.
Lista elementów schematu księgowego
Moduł Księga Handlowa Plus umożliwia:
- zakładanie kont walutowych,
- opcję księgowania schematami księgowymi na konta walutowe,
- przeglądanie dekretów oraz obrotów i sald w walucie obcej oraz w walucie systemowej,
- generowanie przeszacowania walut.
Lista dokumentów przeszacowania walut
Dzięki wykorzystaniu programu Comarch ERP Optima moduł Księga Handlowa zyskujesz:
- bezpieczeństwo w przypadku zmieniających się przepisów,
- oszczędność czasu, dzięki zastosowaniu schematów księgowych i księgowań okresowych,
- możliwość sporządzania wymaganych deklaracji podatkowych,
- możliwość wysyłania e-deklaracji,
- możliwość sprawdzenia przyszłego księgowania dokumentu przed jego zaksięgowaniem dzięki predekretacji dokumentów.
- możliwość planowania księgowanych kwot na poszczególnych kontach (budżetowanie).
Księga Podatkowa
Moduł Comarch ERP Optima Księga Podatkowa pozwala na obsługę księgową firmy, rozliczającej się z fiskusem na podstawie Księgi przychodów i rozchodów lub na podstawie ewidencji przychodów objętych zryczałtowanym podatkiem dochodowym oraz ewidencji wymaganych w przypadku płatników podatku od towarów i usług (rejestry VAT).
Księga podatkowa
Oprócz podstawowych ewidencji księgowych (rejestry VAT, księga przychodów i rozchodów oraz ewidencja ryczałtowa) program pozwala na prowadzenie wszelkich ewidencji pomocniczych wymaganych przy tej formie księgowości, takich jak Ewidencja wynagrodzeń, Spis z natury i Ewidencje na potrzeby rozliczenia przejazdów samochodem prywatnym. Gromadzona informacja jest następnie przetwarzana i pozwala na przygotowanie i wydrukowanie lub złożenie w formie elektronicznej deklaracji podatkowych, takich jak VAT-7, VAT-UE oraz przygotowanie zaliczek na PIT-36, PIT-36L, PIT-4R oraz PIT-28.
Moduł Księga Podatkowa zapewnia możliwość:
- naliczenia zaliczek na podatek dochodowy, sporządzanie deklaracji rocznych oraz wysyłanie ich do systemu e-deklaracji,
- możliwość agregowania danych z kilku działalności na jedną zaliczkę na PIT-36 lub PIT-36L,
- sporządzania deklaracji VAT-7 i VAT-UE oraz wysyłanie ich do systemu e-deklaracji.
- księgowania do bufora,
- przeksięgowania zapisów z bufora do księgi,
- zamknięcia zapisów księgowych na dany dzień,
- sporządzania i księgowania spisu z natury.
Deklaracja roczna z ikonką eksportu do systemu e-Deklaracje
Moduł Księga Podatkowa pozwala na prowadzenie:
-
zapisów Księgi Przychodów i Rozchodów,
-
rejestrów VAT,
-
ewidencji dodatkowej,
-
ewidencji wynagrodzeń,
-
ewidencji przebiegu pojazdu,
-
spisu z natury,
-
naliczenia zaliczek na podatek dochodowy,
-
sporządzenie deklaracji podatkowych.
Moduł Księga Podatkowa, współpracuje z pozostałymi modułami Comarch ERP Optima, dzięki czemu procesy dekretacji dokumentów w księdze podatkowej bądź w ewidencji ryczałtowej zachodzą automatycznie.
Księga Podatkowa współpracując z poniższymi modułami umożliwia:
-
Faktury - Bezpośrednie przeniesienie wystawionych faktur do odpowiednich rejestrów księgi podatkowej, a następnie przeksięgowanie ich do odpowiednich kolumn książki podatkowej lub ewidencji ryczałtowej;
-
Kasa/Bank - Przeniesienie z modułu Księga Podatkowa - Rejestry VAT, zapisów do rejestrów kasowo/bankowych oraz przyszłych płatności do Preliminarza Płatności;
-
Środki Trwałe - Przeksięgowywanie do Księgi Podatkowej odpisów amortyzacyjnych;
-
Kadry i Płace - Szybkie zaksięgowanie listy płac pracowników poprzez ujęcie w Księdze Podatkowej wynagrodzeń oraz składek ZUS płaconych przez pracodawcę.
Lista spisów z natury
Moduł Księga Podatkowa to także:
-
pełna zgodność z Rozporządzeniem w Sprawie Prowadzenia Książki Przychodów i Rozchodów,
-
możliwość księgowania do bufora (bufor stanowi wstępne ujęcie zapisów z możliwością wprowadzenia zmian),
-
możliwość ograniczania dostępu do poszczególnych funkcji programu,
-
możliwość agregowania danych z kilku działalności na jedną zaliczkę na deklarację PIT-36 lub PIT-36L.
Dzięki wykorzystaniu programu Comarch ERP Optima moduł Księga Podatkowa zyskujesz:
- bezpieczeństwo w przypadku zmieniających się przepisów,
- automatyczne księgowanie dokumentów z innych modułów do KP,
- możliwość sporządzania wymaganych deklaracji podatkowych,
- możliwość wysyłania e-deklaracji,
- rozliczenie ewidencji przebiegu pojazdu.
Faktury
Comarch ERP Optima Faktury to narzędzie, dzięki któremu w prosty i intuicyjny sposób możliwe jest wystawienie:
- Faktury Sprzedaży (dla podmiotów gospodarczych i osób fizycznych),
- Faktury Zakupu,
- Faktury Pro Forma i zaliczkowej,
- Paragonu,
- Faktury RR,
- Faktur Wewnętrznych Sprzedaży i Zakupu,
- Faktur Korygujących.
Dokumenty można przygotować zarówno w złotówkach, jak i w walucie obcej. Prowadząc transakcje zagraniczne, dzięki Modułowi Faktury masz gwarancję łatwej ewidencji dokumentów w walucie obcej, zarówno w obrębie Unii Europejskiej, jak i poza nią.
Moduł Faktury współpracuje z pozostałymi modułami Comarch ERP Optima. Dzięki pełnej integracji pomiędzy nimi przepływ danych w programie jest niczym nie ograniczony, co usprawnia obsługę rozliczeń handlowych oraz procesy księgowe.
Formularz Faktury Sprzedaży
Comarch ERP Optima Faktury to także:
- Okno sprzedaży dedykowanej
- Łatwe zakupy / sprzedaż
- Internetowa wymiana dokumentów - ECOD
Okno Sprzedaży Dedykowanej
Moduł Faktury został wyposażony w Okno Sprzedaży Dedykowanej. Narzędzie umożliwia prezentację informacji związanych z konkretnym kontrahentem, takich jak:
- zestawienia rabatów z możliwością wydruku indywidualnego cennika,
- historia kontrahenta (wszelkie dokumenty związane z kontrahentem),
- historia płatności kontrahenta wraz z prognozą płatności przyszłych,
- przyznany limit kredytu kupieckiego, wartości przeterminowanych płatności, zadłużenia i pobranych zaliczek,
- analiza sprzedaży za ostatnie trzy miesiące, w porównaniu z analogicznymi miesiącami w roku poprzednim,
- lista wystawionych Faktur Sprzedaży oraz Faktur Proforma z możliwością podglądu wystawiania nowych dokumentów,
- informacje z modułów powiązanych (Serwis, CRM) –lista zleceń (Serwis) oraz lista zadań i kontaktów dotyczących kontrahenta z możliwością rejestracji nowych (wprowadzonych w module CRM).
Sprzedaż dedykowana
Łatwa sprzedaż, Łatwe zakupy
Funkcje pozwalają ograniczyć czas związany z wystawianiem dokumentów do trzech kroków:
-
- Zaznaczenie zasobów i określenie ich ilości
- Wybór rodzaju tworzonego dokumentu (sprzedaż: Faktura Sprzedaży, Paragon, Faktura Proforma, zakup: Faktura Zakupu)
- Wybór kontrahenta na dokumencie.
Łatwa sprzedaż
Przesyłaj dokumenty przez Internet
Program Comarch ERP Optima może współpracować z systemem ECOD, dzięki czemu możliwa jest elektroniczna wymiana dokumentów z partnerami handlowymii. Eksport faktur oraz import zamówień realizowany jest w standardzie EDI (Electronic Data Interchange).
Wybór Comarch ERP Optima Faktury to:
- przyspieszenie pracy poprzez wykonywanie operacji seryjnych (zbiorcze zatwierdzanie i usuwanie, kopiowanie, drukowanie dokumentów),
- szybki dostęp do informacji o bieżących cenach oferowanych usług,
- możliwość szczegółowego opisywania usług cechami (atrybutami),
- prowadzenie transakcji walutowych,
- definiowanie warunków handlowych (cen, limitów kredytowych, rabatów) indywidualnie dla każdego kontrahenta,
- dostosowywanie wyglądu list dokumentów, tj. m.in. układ kolumn, sortowanie, filtrowanie,
- personalizacja interfejsu, udostępnianie lub blokowanie widoku poszczególnych funkcji operatorom,
- możliwość modyfikacji i tworzenia własnych wydruków, np. z własnym logo firmy.
Kasa/Bank
Moduł ERP Optima Kasa/Bank umożliwia ujęcie wszelkich zagadnień związanych z przepływem środków pieniężnych w firmie. Pozwala na uzyskanie informacji na temat kondycji finansowej firmy, rzeczywistych źródeł uzyskiwanych przychodów, a także ponoszonych kosztów, czy też stanu bieżących należności i zobowiązań. Na podstawie danych zgromadzonych w module Kasa/Bank można wykonać szereg zestawień i raportów obrazujących w różnych przekrojach kondycję finansową firmy. Są to między innymi:
- kalendarz planowanych płatności,
- zestawienia dłużników i wierzycieli,
- raport wpływów i wydatków wg kategorii przychodów i kosztów.
Import przelewów z pliku – format MT-940
Moduł Kasa/Bank zapewnia:
- elektroniczną wymianę danych z bankiem zarówno poprzez eksport przelewów do pliku jak również import zrealizowanych przelewów z pliku dostarczonego przez bank,
- rozliczenia automatyczne z listy rozliczeń kasowych/bankowych podmiotu. Jest to miejsce przeznaczone do wykonywania rozliczeń i kompensat pomiędzy dokumentami wystawionymi dla tego samego podmiotu (kontrahenta, pracownika, wspólnika, banku lub urzędu). Z tego miejsca można również uzgadniać stan należności i zobowiązań z kontami księgowymi,
- rozliczenia dokumentów w różnych walutach, przy czym jeden z tych dokumentów musi być wystawiony w PLN a drugi w walucie obcej,
- automatyczne tworzenie różnic kursowych podczas rozliczania dokumentów w walucie,
- seryjne rozliczenia dokumentów dla jednego lub wielu podmiotów z Listy dokumentów nierozliczonych,
- seryjne rozliczanie dokumentów z Preliminarza płatności,
- wykonanie zbiorczego zestawienia wpływów i wydatków na poszczególne dni, zarówno tych już wprowadzonych (zapisów) jak i planowanych (zdarzeń) – Kalendarz,
- prowadzenie dowolnej ilości kas i rachunków bankowych również w walutach obcych,
- możliwość wystawianie not odsetkowych, ponagleń zapłaty oraz potwierdzeń sald.
Lista rozliczeń kontrahenta
Wykorzystując moduł Kasa/Bank zyskujesz możliwości:
- oszczędności czasu przy wprowadzaniu wyciągów bankowych dzięki bankowości elektronicznej,
- kontrolowania przepływów środków pieniężnych,
- monitorowania rozliczeń z dłużnikami i wierzycielami,
- bieżącej kontroli kondycji finansowej firmy.
Biuro Rachunkowe
Comarch ERP Optima moduł Biuro Rachunkowe został stworzony z myślą o zdecydowanym uproszczeniu pracy biur rachunkowych i doradców podatkowych, którzy potrzebują wykonać pewne seryjne operacje. Moduł ten stanowi panel wspierający codzienną pracę księgowego w odniesieniu do wielu lub wszystkich obsługiwanych klientów. Biuro rachunkowe jest modułem w pełni zintegrowanym z programem Comarch ERP Optima, dzięki czemu dane wprowadzane do programu są na bieżąco synchronizowane, a księgowy może rozpocząć pracę dla różnych klientów bez konieczności dodatkowego logowania.
Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe - Okno główne
Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe umożliwia:
- wykorzystanie indywidualnie definiowanych cech/atrybutów, za pomocą których można dokładnie opisać każdego kontrahenta, zgodnie z potrzebami biura,
- wykonania operacji seryjnych jak np. obliczanie deklaracji, wydruki deklaracji, wysyłanie deklaracji do systemu e-deklaracje,
- możliwość wysyłania i odbierania e-maili z wielu kont pocztowych,
- sprawdzenie etapów prac związanych z Klientami np. dostarczeniem czy zaksięgowaniem dokumentów,
- integrację modułu Biuro Rachunkowe z modułem Obieg Dokumentów,
- rejestrowanie oraz analizowanie czasu pracy poświęconego dla danego klienta,
- przygotowania wielu raportów dla wskazanych baz klientów,
- wykonanie czynności administracyjnych, takich jak kopie bezpieczeństwa i konwersje baz danych dla wybranych lub wszystkich baz danych Comarch ERP Optima.
Eksport do systemu e-Deklaracje
Dzięki wykorzystaniu programu Comarch ERP Optima moduł Biuro Rachunkowe zyskujesz:
- możliwość tworzenia kopii bezpieczeństwa i wykonania konwersji dla wielu baz danych,
- możliwość tworzenia wielu raportów, które są pomocne zarówno w przygotowaniu informacji dla klienta, jak również w sprawdzaniu rentowności współpracy z danym klientem,
- możliwość wykonywania operacji seryjnych.
Analiza czasu pracy pracownika
Moduł Biuro Rachunkowe usprawnia codzienną pracę. Analizy jakie można przygotować są bardzo pomocne zarówno w przygotowaniu informacji dla klienta, jak również w sprawdzaniu rentowności współpracy z danym klientem. Comarch ERP Optima w połączeniu z modułem Biuro Rachunkowe to doskonałe narzędzie pracy dla każdego biura.