|
Comarch OPT!MA START Firmato specjalna propozycja dla małej firmy handlowej, która za atrakcyjną cenę otrzymuje kompleksowe rozwiązanie z wydajnym modułem Handel, wspomagającym prowadzenie pełnej gospodarki magazynowej przy zastosowaniu automatycznej wyceny magazynu. Moduł zapewnia również proste prowadzenie wielu magazynów, automatyczne generowanie faktur z kilku dokumentów magazynowych, kompletacje towarów, obsługę opakowań kaucyjnych i zamienników. Dodatkowo pakiet zawiera łatwy w obsłudze moduł fakturujący. W pakiecie dostępny jest moduł Analizy, który dostarcza wielowymiarowych analiz i raportów dotyczących sprzedaży, gospodarki magazynowej, a także stanu środków pieniężnych, rozliczeń oraz płynności finansowej. Moduł Kasa/Bank usprawnia analizę i prognozowanie przepływów finansowych oraz ich windykację.
Comarch OPT!MA START Firma zawiera:
• moduł Handel
• moduł Kasa/Bank
• moduł Analizy
• komplet podręczników w wersji elektronicznej
• 12-miesięczna gwarancja i Comarch ASYSTA
• moduł zabezpieczający MemoHasp
OPIS
Moduł Handel
Jeżeli prowadzisz firmę handlową mamy dla Ciebie narzędzie, które ułatwi Ci codzienną pracę. Moduł Handel pozwala na prowadzenie gospodarki magazynowej, a także na korzystanie z pełnej funkcjonalności modułu Faktury. Używając modułu Handel w łatwy sposób można prowadzić i zarządzać gospodarką magazynową przy zastosowaniu rozliczenia kosztu własnego sprzedaży, jedną z metod: FIFO, LIFO, AVCO oraz QUAN.
Dla kogo?
Program umożliwia wystawianie różnego rodzaju dokumentów handlowych i magazynowych: faktury VAT, paragony, faktury proforma, faktury RR, dokument Tax Free, Intrastat, zamówienia i rezerwacje, przyjęcia i wydania zewnętrzne oraz wewnętrzne, arkusze inwentaryzacyjne i wiele innych. Część dotycząca magazynowania towarów pozwala nimi zarządzać w zależności od zasad przyjętych w firmie. Podstawowymi funkcjami programu są:
- obsługa dokumentów zewnętrznych, takich jak: PZ – Przyjęcia Zewnętrzne, WZ – Wydań Zewnętrznych; w zależności od przyjętego w firmie schematu obiegu dokumentów program umożliwia wybór sposobu pracy:
- wystawienie PZ/WZ, a następnie przekształcenie do Faktury Zakupu/Faktury Sprzedaży,
- z kilku dokumentów PZ/WZ generowanie jednej Faktury Zakupu/Faktury Sprzedaży,
- wystawienie dokumentu FA/FZ, a następnie na jego podstawie wystawienie dokumentu magazynowego WZ/PZ;
- obsługa dokumentów wewnętrznych, takich jak: PW – Przyjęcie Wewnętrzne, RW - Rozchód Wewnętrzny, MM – Przesunięcie Międzymagazynowe; są to dokumenty odzwierciedlające ruch towarów w firmie, które nie powodują naliczania podatku VAT, ani płatności;
- inwentaryzacja – dotyczy wybranego magazynu i jest procesem trzyetapowym, w którym początkowo tworzy się podkładki, liczy towar, a następnie uzupełnia informacje o jego ilości i zamknięciu inwentaryzacji;
- kompletacja – umożliwiająca uproszczoną formę produkcji towaru − produkt wprowadza się do systemu na podstawie dokumentu PWP, czyli Przyjęcia Wewnętrznego Produktu;
- wielomagazynowość – to możliwość prowadzenia kilku lokalnych magazynów w obrębie jednej firmy; magazyny mogą być prowadzone lokalnie lub w lokalizacjach odległych (informacje o towarach są przesyłane za pomocą plików);
- rozliczanie kosztu własnego sprzedaży – odbywa się za pomocą jednej z poniższych metod:
- FIFO,
- LIFO,
- AVCO (średnio ważone),
- istnieje również możliwość okresowego naliczania kosztu (QUAN);
- nadawanie cen i atrybutów – możliwość przypisania towaru do wielu grup magazynowych oraz nadawanie specjalnych atrybutów opisujących dany towar; atrybuty te mogą przyjmować formę tekstową, liczbową lub graficzną, np. zdjęcie towaru.
Moduł programu Comarch OPT!MA Handel to ponadto:
- pełna informacja o stanach magazynowych (ilości towaru, jego rezerwacjach i brakach, zamówieniach itp.),
- wielowalutowość,
- obsługa faktur zaliczkowych krajowych i zagranicznych,
- dokumenty wewnątrzunijne,
- uproszczona obsługa importu,
- możliwość wystawiania wielu Faktur sprzedaży do jednej FPF - Faktury Pro Forma,
- obrót opakowaniami kaucjonowanymi z możliwością fakturowania opakowań niezwróconych w terminie,
- atrybuty transakcji – możliwość opisania każdego dokumentu/transakcji dowolną ilością dodatkowych cech,
- możliwość tworzenia dokumentu RO do FPF z formularza. Dzięki czemu możliwe jest kontrolowanie stanu rezerwacji w przypadku wystawiania FA i WZ częściowych,
- zestawienia według atrybutów transakcji oraz atrybutów towarów,
- zestawienia obrazujące ruchy towaru na magazynie,
- historia transakcji towaru oraz kontrahenta,
- kontrola płatności przeterminowanych, blokada sprzedaży poniżej limitu kredytu,
- kontrola stanów minimalnych i maksymalnych, generowanie zamówień na brakujące towary,
- sprzedaż dedykowana – w jednym oknie widoczne najważniejsze informacje o kliencie
i wszystkich transakcjach z nim przeprowadzonych,
- współpraca z e-sklepem.
Moduł Kasa/Bank to centralne miejsce, w którym zbierane są wszystkie dane o wpływach i wydatkach firmy. Pozwala to nie tylko na bieżące analizy przepływu środków pieniężnych i ich kontrolę, ale również na generowanie prognoz.
Program Comarch OPT!MA zapewnia elektroniczne przesyłanie danych do banku (pozwala na przygotowanie i wysłanie do wskazanego banku zestawu przelewów).
Moduł Kasa/Bank umożliwia m.in.:
• pracę w oparciu o dowolną ilość rejestrów kasowych i bankowych, również dla walut obcych,
• powiązanie rejestrów z wybraną walutą lub operatorem,
• przypisanie kilku typów kursu dla jednej waluty,
• wykonanie analiz przepływów finansowych,
• generowanie automatycznych kompensat, ponagleń zapłaty i not odsetkowych,
• rozliczanie planowanych płatności z wprowadzanymi zapisami kasowymi i bankowymi,
• eksport i import przelewów bankowych.
Funkcjonalność modułu Kasa/Bank obejmuje również:
- rozliczenia ze wszelkimi podmiotami prawnymi - kontrahentami i urzędami, a także z pracownikami,
- rozliczenia seryjne lub zbiorcze dokumentów dla jednego lub wielu podmiotów prawnych,
- prowadzenie i rozliczanie dowolnej ilości kas i rachunków bankowych również w walutach obcych,
- automatyczne rozliczanie planowanych płatności z wprowadzonymi zapisami kasowymi,
- bankowość elektroniczną - a więc komunikację z systemami typu Home-Banking obejmującą zlecanie wykonania operacji do banku (przelewy wychodzące) oraz import zrealizowanych przelewów z pliku dostarczonego przez bank,
- słownik banków, który można uzupełnić ręcznie lub importując informacje o wszystkich bankach w Polsce z plików dostarczanych przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR),
- słownik urzędów (US, ZUS...), który raz uzupełniony jest dostępny ze wszystkich pozostałych modułów systemu CDN OPT!MA,
- inne słowniki - kontrahenci, pracownicy, wspólnicy, banki, urzędy, kategorie, formy płatności...
- definiowalne schematy numeracji dokumentów,
- import części danych z programów serii CDN Klasyka - np. lista kontrahentów, wspólników, rejestry VAT, listy płac, ewidencja samochodów, spis z natury, itd.
- rozliczenia dokumentów (w tym wypłat) w różnych walutach.
Moduł Analizy
Kluczowym procesem zarządzania jest podejmowanie decyzji. Trafne decyzje mogą powstać tylko, gdy będą poprzedzone odpowiednią analizą, dającą obraz stanu firmy we wszystkich jej obszarach. Warunkiem koniecznym do przeprowadzenia rzetelnych analiz jest posiadanie precyzyjnego i niezawodnego narzędzia do ich generowania, które zawiera całą gamę wskaźników finansowo-ekonomicznych, charakteryzujących sytuację ekonomiczną firmy. Takim narzędziem jest moduł Analizy, który czerpiąc z bogatego zasobu danych Comarch OPT!MA przygotowuje dokładne raporty, przyspieszające i ułatwiające proces podejmowania decyzji.
Moduł Analizy dostarcza ponad 200 gotowych, sporządzonych przez ekspertów analiz, które przekładają na zrozumiały język w postaci dynamicznych wykresów graficznych (tortowych, słupkowych i liniowych) oraz tabel zmiennych, zgromadzone przez firmę dane.
Moduł Analizy to przydatne narzędzie pracy nie tylko dla kadry zarządzającej. Generowane analizy stanowią doskonałą podstawę do działań handlowych, a także dla szeregu działań księgowych, jak choćby przeprowadzania symulacji finansowych.
Raporty mogą być tworzone zarówno w module Analizy, gdzie narzędzie Panel Analiz zbiera je w grupy tematyczne:
- Kasa/Bank,
- Księga Handlowa,
- Środki trwałe,
- Faktury,
- Magazyn,
- Kadry i Płace,
- CRM,
- Serwis,
jak również mogą być użyte podczas bieżącej pracy z innymi modułami poprzez wywołanie z poziomu poszczególnych list i formularzy poprzez kliknięcie ikony.
Dla osób, które często posługują się pewną grupą analiz został przygotowany obszar analiz ulubionych, tworzony przez Użytkownika, do których trafiają te najczęściej wykorzystywane.
Dzięki modułowi Analizy można uzyskać informacje miedzy innymi o:
- stanie środków pieniężnych na poszczególnych rachunkach,
- planowanych wydatkach/przychodach na wybrany rachunek/kasę według kategorii,
- liście największych dłużników i wierzycieli firmy,
- zestawieniu kosztów używania samochodów prywatnych według przejazdów,
- zestawieniu wartości środków trwałych według grup lub kategorii,
- sprzedaży według towarów lub kontrahentów,
- liście najlepiej sprzedawanych towarów,
- rozkładzie w czasie planowanych dostaw towarów,
- wskaźnikach magazynowych,
- kosztach rodzajowych wynagrodzeń w zadanym okresie czasu,
- czasie i kosztach kontaktów według kontrahentów,
- najczęściej używanych częściach serwisowych,
- oraz wielu innych.
W przypadku pytań skontaktuj się pod numerem telefonu, lub e-mailem podanym w opisie aukcji: ( od poniedziałku do piątku w godz. 9-17)
WDROŻENIE
Dodatkowo nasza firma oferuje kompleksowe wdrożenie (usługi doradcze z zakresu proponowanych rozwiązań, analiza wdrożenia, wdrożenie systemu i przeszkolenie personelu oraz opiekę serwisową).
Aby uzyskać szczegółowe informacje oraz koszty wdrożenia prosimy o kontakt telefoniczny 032 [zasłonięte]380 70, 660 199 899 lub e-mail: [zasłonięte]@gtech.com.pl
GRATIS
60 min darmowej konsultacji telefonicznej dotyczącej instalacji i uruchomienia programu.
|