Kieszonkowa wersja jednej z najbardziej znanych gier rajdowych. Do dyspozycji gracza oddano rozbudowany tryb kariery, a także kilkadziesiąt różnorodnych pojazdów. CMR 2005 posiada również wyjątkowo rozbudowany multiplayer.
Colin McRae Rally 2005 to piąta już odsłona jednej z najbardziej znanych konsolowych ścigałek. Opisywana produkcja wcześniej trafiła już na komputery osobiste, PS2, Xboxa oraz N-Gage’a. Edycja przeznaczona na konsolkę PSP nie odróżnia się zbytnio od wspomnianych produkcji.
Gracz po raz kolejny wciela się w postać kierowcy rajdowego. Edycja 2005 wyróżnia się przede wszystkim niezwykle bogatym wachlarzem trybów zabawy. Kluczowy punkt programu stanowi oczywiście wyjątkowo rozbudowany tryb kariery, składający się z wielu rodzajów mistrzostw. Gracz może próbować swych sił w wyścigach pojazdów napędzanych na jedną lub obie osie, czy też brać udział w mniej znanych imprezach, jak chociażby wyścigach klasycznych rajdowych maszyn czy pojazdów terenowych. Zabawa jest więc dość urozmaicona, co więcej, pomyślne ukończenie dowolnych mistrzostw wymaga poświęcenia opisywanej grze co najmniej kilku godzin wolnego czasu. Sterowanie rajdowym autem dopasowane zostało oczywiście do możliwości przenośnej konsolki. Warto jednak zaznaczyć, iż gra jest stosunkowo trudna. Odniesienie zwycięstw w najbardziej prestiżowych typach zawodów wymaga od gracza sporej wprawy.
Oprócz kariery można przystąpić do pojedynczych mistrzostw, pościgać się z czasem na wybranym przez siebie odcinku, bądź też połączyć bezprzewodowo z innymi osobami. W tym ostatnim przypadku do jednego wyścigu może przystąpić maksymalnie ośmiu graczy. Zawody rozgrywane są na kilkudziesięciu odcinkach specjalnych zlokalizowanych w dziewięciu państwach, między innymi w Wielkiej Brytanii, Szwecji, Australii, czy Grecji. Do dyspozycji gracza oddano ponad trzydzieści zróżnicowanych maszyn. Na szczególną uwagę zasługują oczywiście prawdziwe rajdowe wozy, jak chociażby Subaru Impreza WRC, czy Mitsubishi Lancer EVO VIII. W grze nie zabrakło też jednak aut niepowiązanych w żaden sposób z prawdziwymi rajdami, między innymi Volkswagena New Beetle, czy Audi A3. Poszczególne maszyny różnią się nie tylko wyglądem, ale i zachowaniem na trasie. Istotną rolę odgrywa również dopasowanie odpowiednich opon. Oprawa wizualna kieszonkowej wersji CMR 2005 prezentuje zbliżony poziom do swoich „prawdziwych” odpowiedników. Z oczywistych względów zastosowano jednak pewne uproszczenie, które objęły przede wszystkim wygląd otoczenia.