Colin McRae: DiRT 2
Colin McRae: DiRT 2, będące kontynuacją bardzo udanej produkcji wyścigowej autorstwa brytyjskiej firmy Codemasters, umożliwia nam wzięcie udziału w szeregu dynamicznych zawodów off-roadowych. W porównaniu do pierwszego DiRT-a autorzy zdecydowali się położyć jeszcze większy nacisk na kwestię wyścigów po bezdrożach, dzięki czemu gra wyróżnia się bardzo młodzieżowym, ekstremalnym klimatem, przy jednoczesnym zachowaniu klasy poprzedniczek.
W nowym DiRT zastosowana została rozbudowana opcja rozgrywki dla pojedynczego gracza, w sposób wyjątkowy ukazująca nam prawdziwego ducha wyścigów off-roadowych. Została ona przygotowana na wzór tej z GRID-a, poprzedniej produkcji wyścigowej autorstwa Codemasters. Gracz podróżuje po całym świecie, uczestniczy w wyścigach i wygrywając je buduje swoją reputację.
Osiągnięcie wysokiego poziomu umożliwia nam nawiązywanie koleżeńskich relacji z tuzami tego sportu – m.in. Travisem Pastraną oraz Kenem Blockiem. Nowopoznani koledzy zapraszają nas na specjalne imprezy i turnieje, w których możemy wygrać niezwykle atrakcyjne nagrody.
W DiRT 2 wykorzystany został świetny system powtórek, tak często chwalony w przypadku GRID-a. Usprawnieniom poddana została m.in. funkcja Flashback, dzięki której możemy cofnąć się w czasie i puścić w niepamięć poważniejsze błędy, uniemożliwiające odnoszenie zwycięstw w wyścigach. W grze zastosowanie znalazł ponadto zupełnie nowy tryb rozgrywki sieciowej, zdecydowanie lepszy od tego, który został użyty w przypadku pierwszego DiRT. Gracz może wziąć udział we wszystkich klasach wyścigów oraz budować swoją pozycje poprzez zdobywanie nagród i pięcie się po drabince najlepszych rajdowców. Aktualizacji poddana została także sama mechanika rozgrywki.
Zawody przeprowadzane są w kilkudziesięciu przygotowanych do tego lokacjach. Wśród tras udostępnionych przez twórców znalazł się m.in. tor umieszczony w pobliżu elektrowni Battersea, osławionej przez zespół Pink Floyd, dzięki okładce płyty Animals.
DiRT 2 powstał w oparciu o autorski silnik firmy Codemasters – EGO, wykorzystanym już przy okazji pierwszego DiRT-a i GRID-a. Od czasu ich premiery został jednak w sporym stopniu unowocześniony.
Poprawie uległ m.in. sposób modelowania otoczenia, cieniowanie, a także gra świateł. Programiści popracowali także nad uzyskaniem możliwości implementacji tekstur o jeszcze wyższej rozdzielczości przy jednoczesnym zachowaniu płynności gry.
UWAGA:
Gier za POBRANIEM Nie wysyłamy
użytkownikom z mniej niż 10 pozytywnymi
komentarzami w serwisie
ALLEGRO