Opis książki: Coaching i inteligencja emocjonalna to dwa pojęcia, które robią zawrotną karierę. Razem tworzą nową jakość: wyjątkową metodę rozwoju osobistego. Coaching inteligencji emocjonalnej zawiera liczne wskazówki pozwalające stosować ją w celu doskonalenia własnych umiejętności lub kierowania rozwojem innych. Lektura tej książki pozwala m.in.: - spojrzeć z nowej perspektywy na metody rozwoju osobistego - zwiększyć swoją świadomość i odpowiedzialność - rozwinąć umiejętność prowadzenia coachingu dla innych osób, np. podwładnych - poznać skuteczne sposoby rozpoznawania emocji i zarządzania nimi - zidentyfikować i - w razie potrzeby - skorygować swoją postawę życiową - nauczyć się wyznaczać cele, których osiąganie daje prawdziwą satysfakcję
Przedmowa sir John Whitmore, Performance Consultants International Przedmowa dr Patrick Williams, Institute for Life Coach Training Podziękowania Wstęp Rozdział 1. Czym jest inteligencja emocjonalna? Wszystko sprowadza się do wydajności Czym jest inteligencja emocjonalna? Ile mamy mózgów? Dwa aspekty inteligencji emocjonalnej Czy można udoskonalić swoją inteligencję emocjonalną? Pomiar IE Trwałe zmiany nie zachodzą od razu Różne podejścia do IE Rozdział 2. Czym jest coaching? Czym jest coaching? Dlaczego coaching? Czym charakteryzuje się dobry coaching? Co dalej? Jak wygląda przyszłość coachingu? Rozdział 3. Znaczenie inteligencji emocjonalnej dla coachingu Co nie gra w coachingu? Emocjonalnie inteligentny coach Postawy życiowe: podstawy udanego coachingu Rozdział 4. Szybka droga do wydajności i rentowności Wysoka cena negatywnego nastawienia Równanie opisujące potencjał i wydajność Wydajność indywidualna Wydajność zespołowa Wydajność organizacji Dowody Pomiar skuteczności: jaki jest twój wskaźnik ROI? Rozdział 5. Udoskonalanie inteligencji emocjonalnej Szacunek dla siebie Szacunek dla innych Świadomość siebie Świadomość innych Rozdział 6. Zrozumieć i wykorzystać w praktyce wartości, przekonania i nastawienia Wydajność bierze się z wewnątrz Wartości Wpływ wartości Dlaczego wartości są ważne Znaczenie wartości dla coachingu Wartości w organizacjach w praktyce Nastawienia i przekonania Co łączy wartości, nastawienia i zachowanie Określanie wartości, nastawień i zachowań wewnątrz organizacji Rozdział 7. Podstawowe umiejętności coacha Czy słyszysz to, co ja słyszę? Słuchanie IE Zadawanie inteligentnych emocjonalnie pytań Zadawanie pytań a coach IE Empatia IE Nawiązywanie więzi Modele coachingu Rozdział 8. Cele - od wartości do działania Wszystko zaczyna się od pomysłu Nawiąż emocjonalną więź ze swoimi celami Umysł ponad materią Czy pracowanie w sposób mądrzejszy to jedyne rozwiązanie? Cele jako sposób na wcielenie wartości w życie Cele - od wartości do działania Rozdział 9. Podstawowe narzędzia coacha Porozumienie i umowa Modele coachingu Pytania coachingowe Rozdział 10. Etyka i najlepsze praktyki coachingu Co sprawia, że chcemy być coachami? Czym, według ciebie, są najlepsze praktyki? Opracować kodeks Jakie są najlepsze praktyki inteligentnego emocjonalnie coacha? Jak było? Superwizja - widok z helikoptera Załącznik 1. sir John Whitmore - wywiad Załącznik 2. dr Patrick Williams - wywiad Załącznik 3. Tim Gallwey - wywiad Załącznik 4. Kirsten M. Poulsen, EMCC - wywiad Indeks |
|