Każdy użytkownik internetu styka się z Google.Bardzo często nawet tego nie dostrzegamy i nie zastanawiamy się, czym Google jest i jak ważną funkcjępełni w naszym codziennym życiu.Jeff Jarvis w bardzo przystępny sposób stara się nam to wyjaśnić, dowodzi również, że Google to nie tylko amerykańska firma internetowa, to nie tylko produkt tej firmy, czyli najsłynniejsza na świecie wyszukiwarka, lecz także nowy model rzeczywistości. Według Jarvisa nie moglibyśmy już dzisiaj funkcjonować bez Google, który przeniknął do naszego życia i stał się jego nieodłącznym elementem. Odpowiedzi na pytanie postawione w tytule należy szukać niemal wszędzie, w każdej sferze, branży czy instytucji.Do tego właśnie namawia nas autor. Z kart tej książki dowiecie się: * jak patrzeć na świat oczami Google, * jak wykorzystywać mądrość Google, aby zaistnieć w gąszczu społeczności internetowych, * jak pracować i prowadzić interesy według zasad Google, * jak wykorzystywać władzę, jaką dał nam Google, * wreszcie - jak poznać siebie dzięki Google.Książka zachęca do odkrywania potęgi Google, wykorzystywania możliwości, jakie nam daje. Dostarcza cennych wskazówek dla każdego, bez względu na branżę, w jakiej działa, i bez względu na to, czy wykorzystuje internet w celach zawodowych, rozrywkowych czy towarzyskich.
|
Co na to Google? - CNTG? Część I. Zasady Google 1. Nowa relacja Dajcie nam władzę, a z pewnością z niej skorzystamy Piekielny Dell Wasz najgorszy klient to zarazem wasz najlepszy przyjaciel Wasz najlepszy klient jest waszym partnerem 2. Nowa struktura Link zmienia wszystko Róbcie swoje i nie zapomnijcie zamieścić linku Dołączcie do sieci Stwórzcie platformę Myślcie globalnie 3. Nowa odsłona Jeśli nie ma was w internecie, to nikt was nie znajdzie Każdy potrzebuje Googlejuice Życie jest publiczne, tak jak i biznes Wasi klienci są waszą agencją reklamową 4. Nowe społeczeństwo Przejrzysta organizacja 5. Nowa gospodarka Teraz małe jest wielkie Gospodarka ery dobrobytu Postawcie na open-source, ekonomię darów Koniec rynku masowego odbiorcy - niech żyje rynek niszowy Google komodyfikuje wszystko Witajcie w gospodarce według Google 6. Nowa rzeczywistość biznesowa Atomy są kłopotliwe Los pośredników jest przesądzony Nowy model biznesowy: precz z opłatami! A właściwie to jaka jest wasza branża? 7. Nowe podejście Odwrotnie proporcjonalna relacja między kontrolą a zaufaniem Zaufajcie ludziom Umiejętność słuchania to podstawa 8. Nowa etyka Jak popełniać błędy, to tylko dobrze Życie w wersji beta Bądźcie uczciwi Bądźcie przejrzyści Współpraca przede wszystkim Oby tylko nie szkodzić 9. Nowa prędkość Odpowiedzi są chwilowe Życie na żywo Tłumy tworzą się błyskawicznie 10. Nowe reguły Strzeżcie się doświadczalnej kury znoszącej złote jajka Stymulujcie, umożliwiajcie i chrońcie innowacje A może by tak łatwiej? Z drogi! Część II. Gdyby Google rządził światem 1. Media "The Google Times": gazety w erze postpapierowej Googlewood: rozrywka, którą każdy może dostarczać GoogleCollins: umarła książka! Niech żyje książka! 2. Reklama A teraz słówko od sponsorów Google 3. Handel Google w restauracji: biznes zbudowany na otwartości Google w sklepie: firma zbudowana na wartości, jaką są ludzie 4. Zakłady usługowe Zakład Energetyki Google: co zrobiłby Google Telekomunikacja Google: co powinien zrobić Google 5. Produkcja Googlemobile: od ukrycia do dzielenia się Google-cola: coś więcej niż tylko konsumenci 6. Usługi Google Air: społeczne targowisko klientów Google Nieruchomości: informacja to potęga 7. Pieniądze Kapitał Google: pieniądze napędzają sieci Pierwszy Bank Google: rynek bez pośrednika 8. Dobro publiczne Szpital św. Google: korzyści upubliczniania Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych Google: biznes oparty na współpracy 9. Instytucje publiczne Uniwersytet Google: edukacja otwarta Stany Zjednoczone Google: dziwacy rządzą 10. Wyjątki PR i prawnicy: beznadzieja Bóg i Apple: życie poza Google? Część III. Pokolenie G Rozmowo, trwaj! Podziękowania Indeks |