Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Co i jak w assemblerze G. Michałek

24-01-2012, 4:48
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 7 zł     
Użytkownik Alca311
numer aukcji: 2038506304
Miejscowość Nowa Sól
Wyświetleń: 17   
Koniec: 15-01-2012 07:19:18

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1995
Język: polski
Tematyka: Asembler
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Spis treści Od autora Wstęp 1. Instrukcje 386 2. Problemy z plikami 2.1. Podstawowe operacje na plikach 2.1.1. Stworzenie nowego pliku na dysku 2.1.2. Zapis do otwartego pliku 2.1.3. Otworzenie pliku 2.1.4. Zamknięcie pliku 2.1.5. Odczyt z pliku 2.1.6. Zmiana wskaźnika pliku 2.1.7. Usunięcie pliku 2.1.8. Sprawdzenie atrybutów pliku 2.1.8. Nadanie atrybutów plikowi 2.1.9. Zmiana nazwy pliku 2.2. Operacje na katalogach 2.2.1. Utworzenie katalogu 2.2.2. Usunięcie katalogu 2.2.3. Zmiana katalogu 2.2.4. Pobranie nazwy aktualnego katalogu 2.3. Jak pominąć błędy odczytu? 3. Obsługa myszy 3.1. Obsługa myszy 3.1.1. Sprawdzenie czy mysz jest zainstalowana 3.1.2. Wyświetlenie kursora myszy 3.1.3. Skasowanie kursora myszy 3.1.4. Odczyt pozycji kursora i stanu przycisków 3.1.5. Ustawienie kursora w punkcie o podanych współrzędnych 3.1.6. Odczyt stanu przycisków 3.1.7. Ustalenie pionowych granic dla kursora 3.1.8. Ustalenie poziomych granic dla kursora 3.1.9. Ustawienie szybkości przesuwania kursora 4. Obsługa joysticka 4.1. Położenie i stan przycisków 5. Obsługa klawiatury 5.1. Obsługa klawiatury za pomocą BIOS-u (INT 16h) 5.1.1. Odczyt znaku z klawiatury 5.1.2. Sprawdzenie bufora klawiatury 5.1.3. Odczyt stanu klawiszy dodatkowych 5.1.4. Ustawienie parametrów pracy klawiatury 5.1.5. Wstawienie znaku do bufora klawiatury 5.1.6. Odczyt stanu klawiszy dodatkowych z klawiatury rozszerzonej 5.2. Obsługa klawiatury za pomocą DOS-u (INT 21h) 5.2.1. Odczyt znaku z klawiatury 5.2.2. Sprawdzenie bufora klawiatury 5.2.3. Wyczyszczenie bufora i wywołanie odpowiedniej funkcji 6. Zegar, data i model programu rezydentnego 6.1. Odczyt i ustawienie daty 6.1.1. Odczyt i zmiana daty za pomocą DOS-u 6.1.2. Odczyt i zmiana daty za pomocą BIOS-u (zmiana zegara rzeczywistego CMOS) 6.2. Odczyt i ustawienie zegara 6.2.1. Odczyt i ustawienie zegara za pomocą DOS-u 6.2.2. Odczyt i ustawienie zegara za pomocą BIOS-u (zegar CMOS) 6.3. Alarm 6.3.1. Ustawienie alarmu 6.3.2. Skasowanie alarmu 6.4. Model programu rezydentnego 7. Odtwarzanie sampli 7.1. Budowa sampla 7.2. Odtwarzanie sampli przez COVOX-a 8. Konwersja łańcucha na liczbę 9. Liczby losowe 10. Tryb graficzny 13h 10.1. Wywołanie trybu graficznego 10.2. Organizacja ekranu w trybie 13h 10.3. Dostęp do ekranu 10.3.1. Za pomocą przerwania 10.3.2. Dostęp bezpośredni 11. Paleta kolorów 11.1. Ustawienie palety 11.1.1. Za pomocą pojedynczych rejestrów RGB 11.1.2. Za pomocą bloku rejestrów RGB 11.1.3. Za pomocą portów 11.2. Odczyt palety 11.2.1. Odczyt pojedynczego rejestru RGB 11.2.2. Odczyt bloku rejestrów RGB 11.3. Rotacja palety 11.3.1. Rotacja za pomocą bloku rejestrów RGB 11.3.2. Rotacja za pomocą portów 12. Pisanie tekstów 12.1. Pisanie tekstów standardowym fontem 12.2. Pisanie tekstu własnym fontem 12.3. Wypisywanie wartości liczbowych 13. Wczytywanie łańcuchów 13.1. Wczytywanie łańcuchów 13.1.1. Wczytywanie za pomocą przerwania 21h 13.1.2. Własna procedura czytająca łańcuch 14. Scrolle 14.1. Najprostszy scroll z fontem użytkownika 14.2. "Falujący" scroll 14.3. Scroll nie ścierający tła 14.4. Scroll na cały ekran 14.5. Scroll pionowy 14.6. Scroll w trybie tekstowym 15. Najprostszy format graficzny 15.1. Obrazek w kolejnych odcieniach szarości 15.1.1. Konwersja palety obrazka na kolejne odcienie szarości 15.1.2. Konwersja formatu .BMP na format .NFG 15.3. Format zachowujący paletę 16. Porty VGA 16.1. Cztery strony w trybie 13h 16.2. Zamiast adresu wyświetlanego obszaru pamięci 16.3. Zmiana szerokości obrazu 16.4. Dzielenie obrazu 17. Rysowanie linii 18. Animacje wektorowe w dwóch wymiarach 18.1. Definiowanie wierzchołków figury 18.2. Definiowanie figury 19. Animacje wektorowe w trzech wymiarach 19.1. Wzory na obroty 19.2. Wzory na perspektywę 19.3. Definiowanie bryły 20. Wypełnianie animacje wektorowe 20.1. Nowy sposób definiowania bryły 20.2. Jak rysować, aby ukryć niewidoczne ściany? 20.3. Rysowanie wypełnionych wielokątów 21. Scrolle wektorowe 21.1. Definiowanie fontu 21.2. Rysowanie znaku na ekranie 21.3. Obrót znaków 21.4. Tło 21.5. Program tworzący scrolla 22. Zamalowywanie obszarów 22.1. Od punktu do punktu 22.2. Metoda ogólna 23. Koła i okręgi 23.1. Rysowanie okręgów 23.2. Rysowanie wypełnionych okręgów 24. Operacje na obrazie 24.1. "Rozmycie" obrazka 24.2. Wyostrzenie obrazu 24.3. Negatyw obrazu 24.4. Symetria względem osi Y 24.5. Symetria względem osi X 24.6. Skalowanie obrazka 24.7. Przenikanie obrazków 25. Animacje w trybach 16 kolorowych 25.1. Jak będziemy rysować? 25.2. Dwa pomocnicze programy 25.3. Scroll w trybie 16 kolorowym 26. Animacje w tle 26.1. Ruchome paski 26.2. Ruchome tło 26.3. Animacje w tle w trybach tekstowych 27. Animacja - nieskończenie wiele obiektów 27.1. Trasa dla kulek 27.2. Zasada tworzenia animacji 28. Animacja - "Lupa" 28.1. Definiowanie kształtu "lupy" 29. Animacja - obrót obrazka w czasie rzeczywistym 29.1. Obliczanie obrotów 30. Animacja - morphing punktowy 31. Animacja - gwiazdy 32. Animacja - "Copper"